گروپاژ در ترخیص کالا چیست | گروپاژ چیست

در این مقاله قصد داریم تا در خصوص گروپاژ در ترخیص کالا چیست و گروپاژ چیست مطالبی را ارائه دهیم. شرکت بازرگانی ترخیص کار ا با ارائه بهترین خدمات در حوزه واردات و صادرات و ترخیص کالا از گمرک در خدمت شماست. برای بهره مندی از این خدمات کافی است تا با شماره تلفن های موجود در سایت تماس گرفته و مشاوره های لازم را دریافت نمایید.  شرکت بازرگانی ترخیص کارا با سابقه درخشان خود در امر ترخیص کالا و ثبت سفارش کالا تواسنته است بهترین خدمات را ارائه دهد. خدمات ارائه شده در این شرکت شامل ترخیص کالا از گمرک ، ترخیص کالا توسط ترخیص کار ، واردات از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان ، واردات از ایتالیا ، ثبن سفارش کالا ، ترخیص از گمرک ، اخذ مجوز صمت ، واردات ماشین آلات و … می باشد. با ما همراه باشید.

گروپاژ در ترخیص کالا

گروپاژ در ترخیص کالا

گروپاژ چیست ؟

گروپاژ در ترخیص کالا در زمان هایی که بار یک تاجر و بازرگان و یا ترخیص کار به مقدار استاندارد برای حمل توسط یک کانتینر نرسد نیاز به این داریم که کالای خودمان را با بارهای دیگر ترکیب کنیم و در یک کانتیر حانمایی کنیم. به این صورت ترییت کالا های خود را با کالاهای دیگران حمل می کنیم. زمانی که بار شما به همراه بار دیگری که مربوط به یک بازرگان و تاجر است حمل مبشود. در این صورت هزینه های حمل بار کاهش می یابد. گروپاژ یکی از مزیت ها برای شرکت ترخیص کالا و بازرگانان تعداد کالا ی کمتر از حجم استاندارد یک کانتینر می باشد.

ما در کل دو مدل کانتینر داریم :

کانتینرهای FCL:

این مدل از کانتینرها کالا هایشان تنها مربوط به پروانه گمرکی هستند. به این مدل کانتینرها ، کانتینر اختصاصی هم گفته می شود.

کانتینرهای LCL:

در این نوع کانتینرها کالا هایشان مربوط به چند پروانه گمرکی می باشد. در وافع در این نوع کانتینر ها کالا های افراد مختلف را در یک کانتینر قرار می دهند .

این مدل از کانتینر ها از نظر حجم هم به انواع مختلفی تقسیم می شوند.برای مثال کانتینر های ۲۰ فوت که در حدود ۳۵ متر مکعب حجم دارند. که به آنها کانتینرهای HQ هم گفته می شود. و یا کانتینرهای FCL حجم بیشتری دارند و در حدود ۷۰ متر مکعب بار را در خود جای می دهند. گروپاژ در ترخیص کالا

شرکت بازرگانی ترخیص کار ا با هدف هرچه سریعتر ترخیص کردن کالا ی شما از گمرک به حداقل هزینه در خدمت شما می باشد. کافیست با شماره تلفن های موجود در سایت تماس گرفته تا فرایند ترخیص کالا را تیم مجرب و با استعداد ترخیص کار ما برای شما انجام دهند.

همانطور که در بالا توضیح داده شده گروپاژدر واقع اشتراک بار در کانتینربا دیگران می باشد و به اصطلاح حمل گروپاژی گفته می شود.

از جمله مزایا و معیایب این نوع حمل می توان به این نکته خاطرنشان کرد که درست است که با این کا هزینه کمتر می شود اما مدت زمان حمل افزایش می یابد.

حمل کننده کالا به صاحبان کالا که از هر گروه کنار هم قرار گرفته اند فقط یک رسید می دهد و کالا کلا به نامه خودش می باشد و حمل کننده کالا فقط یک بارنامه برای فورواردر صادر می کند.

همانطور که می دانید هر کانتینر ۲۰ فوت ۳۵ مترمکعب فضا دارد که اگر به صورت اختصاصی باشد که در بالا برایتان توضیح داده شده است پر از یک کالا می شود ولی اگر بار به صورت خرده بار باشد باید از کالاهای مختلف در آن بارگیری شود تا فضای آن کاملا پرگردد.

البته باید گفت حمل باربه صورت گروپاژ قوانین مخصوص به خود را دارد مثلا قرار دادن کالاهایی که جهت ترخیص به استاندارد اجباری احتیاج دارن و یا کالاهای الکترونیکی در کنار کالاهایی که این محدودیت ها را ندارند کار درستی نیست زیرا تا فرایند گرفتن مجوزهای آنها انجام نشود بقیه بارها هم اجازه ترخیص ندارند و باید معطل شوند.

از جمله کالاهایی که به صورت گروپاژ حمل می شوند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بارهایی که جهت نمایشگاه وارد می گردد.

درخواست دریافت نمونه کالاهای تجاری از شرکت های مختلف

خرید و واردات کالاهایی با حجم کم

واردات کالاهای موقتی

و غیره….

بهترین نوع حمل گروپاژی معمولا گروپاژهوایی می باشد به دلیل سرعت رسیدن بار به مقصد است

شرکت ترخیص کارا با داشتن تخصص  و تجربه کافی در این زمینه می تواند در صورت نیاز شما عزیزان به شما در انجام این امر کمک و یاری رساند تا با صرف هزینه و وقت کمتر به نتیجه مطلوب برسید.

لطفا از دیگر مطالب ما هم دیدن فرمایید:

سامانه جامع تجارت ، سامانه همتا ، ثبت سفارش کالا ، ترانزیت کالا ، ترخیص کالا از گمرک بندرعباس ، اخذ مجوز صنعت معدن