ترخیص کالا با پته

در این مقاله قصد داریم تا در خصوص ترخیص کالا با پته مطالبی را ارائه دهیم.  شرکت بازرگانی ترخیص کارا با سابقه درخشان خود در امر ترخیص کالا و ثبت سفارش کالا تواسنته است بهترین خدمات را ارائه دهد. خدمات ارائه شده در این شرکت شامل ترخیص کالا از گمرک ، ترخیص کالا توسط ترخیص کار ، واردات از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان ، واردات از ایتالیا ، ثبن سفارش کالا ، ترخیص از گمرک ، اخذ مجوز صمت ، واردات ماشین آلات و … می باشد. در این مقاله مخواهیم در خصوص ترخیص کالا با پته مطالبی را بگوییم و تعریفی از پته را ارائه دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

ترخیص کالا با پته

ترخیص کالا با پته

ترخیص کالا با پته به چه معناست؟

یکی از خدماتی که توسط گروه بازرگانی ترخیص کارا ارائه می شود ترخیص کالا با پته می باشد. پته گمرکی به صورت کلی به مجوز برای خروج کالای مسافر گفته می شود. اگر بخواهیم به شکل ساده تری آن را توضیح دهیم عبارت است از حمل و ارسال کالا مسافران تا سقف معین ارزش کالا به مقصد مورد نظر. در ادامه توضیحات بیشتری ارائه شده است. با ما همراه باشید.

پته گمرکی به چه معناست؟

پته گمرکی به نوعی جواز و مجوز گمرکی گفته می شود. گذرنامه گمرکی و یا سند ترخیص کالا از گمرک های سطح کشور می باشد. معنای مشخص و واضح تر آن یعنی پته گمرکی یعنی سند و مجوزی که برای خروج و ترخیص کالا از گمرک مورد نیاز ترخیص کار و تجار و بازرگانان می باشد. اگر شما ترخیص کالا را با پته انجام دهید از کلیه تشریفات گمرکی که به طور معمول برای تمامی کالاهای وارداتی انجام می شود برای صادرات و واردات برای بعضی از کالاها معاف می شوید.

انواع سند های ترخیص کالا با پته از گمرک

در گمرک دو نوع سند برای ترخیص کالا وجود دارد. یکی برگه سبز و دیگری هم برگه ترخیص کالا با پته.

برگه سبز چیست:

پروانه یا مجوز و سندی گمرکی است که برای کالاهای تجاری مورد استفاده قرار می گیرد و به آن برگه سبز گفته می شود.

پته گمرکی:

پروانه یا مجوز و سندی گمرکی است که برای کالا های غیر تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. به آن پته گفته می شود.

تفاوت میان پته گمرکی و برگ سبز در فرایند ترخیص کالا این می باشد که با ترخیص کالا از روش پته گمرکی دیگر به تنظیم اظهارنامه برای واردات کالا به کشور نیازی ندارید. اما برای ترخیص کالا با یرگ سبز به تنظیم و آماده گردن اظهارنامه گمرکی نیازمندید.

اگر در خصوص ترخیص کالا با پته و انواع روش های موجود برای ترخیص کالا بصورت هرچه سریعتر و ارزان تر نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید می توانید با شماره تلفن های ۲۲۶۳۹۵۸۰ و ۲۲۶۳۹۵۷۹ تمتاس گرفته و مشاوره های رایگان را از تیم کارشناسان بازرگانی شرکت ترخیص کالا دریافت کنید. شرکت بازرگانی ترخیص کار ا با هدف هرچه سریعتر ترخیص کردن کالا ی شما از گمرک به حداقل هزینه در خدمت شما می باشد. کافیست با شماره تلفن های موجود در سایت تماس گرفته تا فرایند ترخیص کالا را تیم مجرب و با استعداد ترخیص کار ما برای شما انجام دهند.

در فرایند ترخیص کالا با پته منظور از کالا های غیر تجاری چیست؟

کالا های غیر تجاری به کالا هایی گفته می شود که از نظر بها و تعداد جنبه تجاری نداشته باشند. این نوع کالا ها بیشتر برای تولیدی ها است و بعنوان نمونه در نظر گرفته می شود و ویژگی معامله و کسب سود را ندارد. بر اساس تشخیص گمرک جمهوری اسلامی ایران، پته گمرکی برای کالا صادر نموده شده است و با کسب اسناد و مجوز های مورد نیاز جواز برای ترخیص کالا از گمرک صادر می شود.

لازم این مورد را هم در اینجا ذکر کنیم که کالاهای که به عنوان کالا های غیرتجاری شناخته شده است و با پته گمرکی ترخیص می شوند دیگر به تنظیم نمودن اظهارنامه گمرکی و ارائه دادن کارت بازرگانی برای طی مراحل ترخیص از گمرک نمی باشد.

طبق توضیحات داده شده در مورد پته گمرکی باید گفت پته گمرکی یا همان پته مسافری در حال حاضر برای کالاهایی که توسط اشخاص عادی انجام می شود کمتر از ۱۰۰۰ دلار و برای شرکتها تولیدی تا ۲۰۰۰ دلار احتیاج به کارت بازرگانی ندارد البته طبق بخشنامه گمرک واردات لوازم یدکی ماشین آلات با توجه به نظر کارشناسان تا مبلغ ۲۰،۰۰۰ دلار می توان به صورت پته و بدون کارت بازرگانی ترخیص گردد.

در صورت داشتن ویژگی های مربوط به پته گمرکی یا پته مسافری دستورات آن به راحتی توسط کارشناسان مربوطه تایید و ترخیص می گردد و جزسریع ترین نوع ترخیص است.

از مهمترین مزایای پته این است که احتیاج به ثبت سفارش ندارد و این در سرعت گرفتن فرایند ترخیص بسیار مهم است . در سالهای گذشته ثبت پته به صورت دستی انجام میشد ولی در حال حاضر باید به صورت الکترونیکی اظهار گردد.

به علت تخلفاتی که در سال های گذشته در روند ترخیص پته انجام شده است امروزه سخت گیری های زیادی در این زمینه انجام می گردد.

مسافرهایی که قصد ورود کالا به کشور را دارند فقط اجازه دارن سالانه ۸۰ دلار همراه خود وارد کشور کنند البته به شرطی که تجاری نباشد و جز کالای ممنوع نباشد.

هموطنان عزیز می توانند در صورت لزوم جهت واردات کالاهایی که داری ارزش پایین هستند با تماس با مشاوران شرکت تماس گرفته و اطلاعات لازم را از ایشان کسب نمایند تا اینکه دچارپرپیج و خم شدن فرایند ترخیص نشوند و بتوانند به راحتی این کار را انجام دهند.

شرکت ترخیص کارا با داشتن تجربه کافی و دانش کامل در این زمینه می توانند با صرف هزینه و وقت کمتر موفق به ترخیص کالای خود شوید .

کارشناسان ما می توانند در ساعات اداری همواره پاسخگو سوالات شما عزیزان باشند ودر اسرع وقت به شما پاسخگو باشند تا به شما یاری رسانند.

از دیگر مطالب ما هم دیدن فرمایید:

سامانه جامع تجارت ، سامانه همتا ، ترخیص لوله از گمرک ، اخذ مجوز صنعت معدن ، ثبت سفارش کالا ، ترخیص کالا از گمرک بندرعباس