سایت سامانه جامع تجارت | ntsw | سامانه ثبت سفارش

در این مقاله قصد داریم تا توضیحاتی در مورد سایت سامانه جامع تجارت ntsw و سامانه ثبت سفارش برای ترخیص کالا ارائه دهیم. در ادامه مقاله نیز به آموزش سایت سامانه جامع تجارت ntsw و آموزش سامانه ثبت سفارش کالا می پردازیم.

سامانه جامع تجارت ntsw

سامانه جامع تجارت

سامانه جامع تجارت یک سایت دولتی است که برای امور ثبت سفارش و ترخیص کالا از گمرک می باشد. این سامانه طی بخشنامه سازمان توسعه تجارت شروع به کار کرده است به طوری که طی این بخشنامه مراحل ثبت سفارش کالا در سایت سامانه جامع تجارت برای ترخیص کالا از گمرک شرح داده شده است. بر اساس این بخشنامه همه ردیف کد تعرفه گمرک باقی مانده در سامانه ثبتارش به سامانه جامع تجارت ntsw انتقال یافت. یکی از ماموریت های این سامانه ثبت درخواست و ارائه مجوز ثبت سفارش کالا می باشد. طراحی و ساخت سامانه جامع تجارت ntsw در جهت آسانتر کردن کارهای مربوط به متقاضیان و ترخیص کار ها می باشد و برای یکپارچه سازی مراحل ترخیص کالا و مراحل ثبت سفارش انجام گرفته است.

در این بخشنامه که از طرف ریاست سازمان توسعه تجارت آقای خسروتاج به مدیر کل قوانین واردات و صادرات ابلاغ شده، علاوه بر اینکه مصوبه هیئت وزیران در ۳ بند درباره انتقال یافتن اطلاعات سامانه ثبتارش به سامانه جامع تجارت ntsw و مراحل ویرایش در سامانه ثبت سفارش در بانک ها و غیر بانکها توضیح داده شده است ، مطالب دیگری را هم بیان فرمودند که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

الف) همه کد تعرفه گمرکی باقی مانده در ثبتارش باید به سامانه ثبت سفارش  منتقل شود و تمامی متقاضیان و ترخیص کار ها و شرکت ترخیص کالا باید برای انجام ثبت سفارش کالا از سامانه جامع تجارت ntsw استفاده کنند.

ب) مراحلی که باید برای ویرایش ثبت سفارش بانکی طی کرد:

در زمانی که ثبت سفارش بانکی دارای اعتبار است، ویرایش ثبت سفارش بانکی، در بیشترین حالت فقط می تواند یکبار بصورت مجاز تمدید شود و اعتبارش تا حداکثر صد و هشتاد روز بعد از زمان صادر شدن این ثبت سفارش اولیه می باشد.

ج) مراحلی که باید برای ویرایش ثبت سفارش غیر بانکی طی کرد:

در زمانی که این ثبت سفارش غیربانکی دارای اعتبار است: اصلاح و ویرایش آن مثل ثبت سفارش بانکی بدون هیچ مانعی است.

در بازه ای که اعتبار ثبت سفارش تمام شده است: هرشکلی از ویرایش یا اصلاح و یا تمدید، نیاز به دریافت مجوز از کمیته ماده ۱۴ تصویب نامه مورخ ۲۲٫۱٫۹۷ هیئت وزرا را دارد و یا باید درخواستی برای ثبت سفارش جدید بانکی دهد.

ثبت سفارش کالا ، واردات کالا و ترخیص کالا توسط ترخیص کار که قبلا در سامانه ثبتارش انجام میشد، حالا در  سامانه ثبت سفارش با آدرس اینترنتی ntsw انجام می شود و برای تامین ارز لازم برای ترخیص کالا و ثبت سفارش کالا می توانید به سامانه نیما مراجعه کنید.