واردات از ایتالیا | خرید از ایتالیا

ایتالیا از جمله کشورهای اروپایی می باشد که واردات کالا از آن به ایران بسیار زیاد است. واردات کالا از ایتالیا در سال ۱۳۹۵ بیش از ۱۵ میلیون تن و با ارزش دلاری بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون بوده است. به عبارت دیگر سهم ارزشی واردات از ایتالیا  در این سال معادل ۲٫۸۱ درصد و سهم وزنی واردات کالا از ایتالیا ۰٫۴۷ درصد بوده است.

خرید از ایتالیا توسط بازرگانان و شرکتهای بازرگانی صادرات و واردات به  صورت می گیرد و کالاهای خریداری شده توسط شرکتهای حمل و نقل بین المللی وارد مرزهای گمرکی ایران می شود. زمانی که کالا وارد گمرکات ایران شد شرکت های ترخیص کالا با استفاده از حق العمل کار گمرک و ترخیص کار های خود اقدام به ترخیص کالا از گمرک می نمایند.

 

شرکت بازرگانی واردات و صادرات

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و واردات ” ترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  واردات کالا از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا  واردات از چین , صادرات به عراق و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان ما می توانید از طریق شماره های زیر اقدام نمایید:

 ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

 

حجم واردات کالا از ایتالیا

واردات کالا از ایتالیا به تمامی گمرک های کشور صورت می گیرد و در سال ۹۵ بر اساس آمار رسمی ارائه شده از گمرک جمهوری اسلامی ایران می توان بیان کرد که در این سال از کشور ایتالیا به ۵۳ گمرک مختلف در سراسر کشور واردات کالا صورت گرفته است و بیش ترین میزان واردات از ایتالیا از لحاظ وزنی به گمرک شهید رجایی بوده یعنی سهم وزنی واردات کالا از ایتالیا در این گمرک ۵۰ درصد بوده است. پس از گمرک شهید رجایی سهم وزنی واردات از ایتالیا و ترخیص از گمرک تهران با ۲۱ درصد بوده است و مابقی واردات کالا از ایتالیا به سایر گمرک های کشور بوده است.

همچنین از نظر ارزش دلاری می توان بیان کرد که بیش ترین میزان خرید از ایتالیا در گمرک تهران اظهار شده است و ترخیص کالا از گمرک تهران با سهم ارزشی ۲۹ درصد رتبه اول را در میان کالاهای اظهار شده وارداتی از ایتالیا را در این دوره دارد. پس از آن گمرک شهید رجایی با سهم ارزشی ۲۸ در رتبه دوم اظهار و ترخیص کالاهای وارداتی از ایتالیا را دارد و گمرک فرودگاه امام خمینی با سهم ارزشی ۱۱ درصد در رتبه سوم قرار دارد.

همان گونه که می دانیم کالاهای گوناگون و مختلف فراوانی از ایتالیا وارد کشور می شوند، جالب است بدانید که در سال ۹۵ بیش از ۱۳۴۵۷ نوع کالا با کد تعرفه های مختلف از ایتالیا وارد گمرک های ایران شده و از آن جا توسط یک شرکت ترخیص کالا ، ترخیص کار یا حق العملکارهای گمرکی ترخیص شده اند.

واردات از ایتالیا | واردات ماشین آلات از از ایتالیا

از جمله مهم ترین واردات کالا از ایتالیا می توان به واردات ماشین آلات صنعتی اشاره کرد. خرید ماشین آلات از ایتالیا  در سال ۱۳۹۵ بیش ترین میزان واردات از ایتالیا بوده به صورتی که سهم ارزشی واردات ماشین آلات از ایتالیا در این دوره ۶۵ درصد و سهم وزنی آن ۳۸ درصد واردات کالا از ایتالیا را به خود اختصاص داده است.

پس از واردات ماشین آلات صنعتی از ایتالیا بیش ترین میزان واردات کالا از ایتالیا متعلق به خرید محصولات شیمیای از ایتالیا بوده است. به صورتی که سهم ارزشی واردات محصولات شیمیایی از ایتالیا دراین دوره ۱۵ درصد و سهم وزنی آن ۲۰ درصد واردات از ایتالیا بوده است.

واردات کالا از اروپا به خصوص واردات از ایتالیا کاری تخصصی است و نیاز به دانش و تجربه و آشنایی به زبان ایتالیایی دارد. شرکت واردات صادرات ترخیص کارا با داشتن دفاتر رسمی در ایتالیا و شناخت تولیدکنندگان و فروشندگان معتبر ایتالیایی می تواند خدمات بازرگانی ارزنده ای به بازرگانان و شرکت های وارداتی ارائه نماید.