واردات ماشین آلات و ترخیص از گمرک | سامانه جامع و واردات ماشین آلات

واردات ماشین آلات و ترخیص از گمرک | سامانه جامع و واردات ماشین آلات

واردات ماشین آلات و ترخیص از گمرک | سامانه جامع و واردات ماشین آلات | ثبت سفارش کالا در سایت سامانه جامع تجارت

واردات ماشین آلات و ترخیص از گمرک | سامانه جامع و واردات ماشین آلات

در این مقاله سعی داریم در مورد مساله گمرکی در خصوص ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت در سامانه جامع و واردات ماشین آلات ، واردات ماشین آلات و ترخیص از گمرک توسط شرکت ترخیص کار نکات مهمی را بیان نماییم.

الف) مفروضات – شرکت «الف» واحد تولیدی مجازی است و در نظر دارد اقدام به سامانه جامع و واردات ماشین آلات  برای تکمیل واحد تولیدی که در ادامه خط تولید فعلی کارخانه قرار می گیرد به علاوه یک دستگاه ماشین که قرار است جایگزین ماشینی که در حال حاضر از کار افتاده است را از خارج وارد نماید. ۲- با انجام ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت مقدمات واردات کالا  را فراهم ساخته و کالا بعد از مدتی به گمرک بندر رسیده است. ٣- نرخ حقوق ورودی ماشین آلات برای تکمیل خط تولید فعلی ۶ درصد ارزش گمرکی است و نرخ حقوق ورودی یک دستگاه ماشین جایگزین ۲۰ درصد ارزش است. ۴- صاحب کالا از مفاد بند «غه ماده ۱۱۹ قانون گمرک دایر به معافیت ماشین آلات خط تولید به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت توسط واحدهای تولید، صنعتی و معدنی مجاز» اطلاع دارد.

ب) مطلوبست ۱- نحوه اقدام صاحب کالا در معرفی و اظهار کالا به گمرک.

۲-عملکرد گمرک در هنگام پذیرش اظهارنامه یا بعد از اظهار ارزیابی کالا. ٣- نحوه عمل صاحب کالا در مراجعه به وزارت صنعت، معدن دریافت حکم معافیت. ۴- اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت در قبول یا رد درخواست معافیت از حقوق ورودی چه خواهد بود؟ سامانه جامع و واردات ماشین آلات

ج) حل مسئله

گزینه اول: صاحب کالا اظهارنامه به شرح زیر تنظیم می کند

۱- ماشین آلاتی که برای تکمیل واحد تولید در نظر گرفته شده است با توجه به کاربرد آن و نقشی که در فرآیند تولید دارد، همچنین تطبیق با کد هشت رقمی مربوط به عنوان قلم اول اظهارنامه و حقوق ورودی آن با نرخ تعرفه درصد (جزء مفروضات) محاسبه می گردد.

۲- ماشین جایگزین در خط تولید که نظیر آن قبلا خراب شده و باید تعویض می شد، به عنوان قلم دوم اظهارنامه و حقوق ورودی آن با نرخ ۲۰ درصد میخواهد نظرگمرک را برای دریافت وجوه حقوق ورودی در محاسبه می گردد.

۳- صاحب کالا می خواهد نظرگمرک را برای دریافت قلم کالای مذکور به طور سپرده تا ارایه حکم معافیت جلد به حکم معافيت جلب نماید.

نکات مهم واردات ماشین آلات و ترخیص از گمرک

۱-ماشین آلات برای تکمیل خط تولید (یا حتی اگر برای افزایش کارایی خط تولید باشد) در صورتیکه اطمینان حاصل شود (به وسیله وزارت صنعت، معدن و تجارت) که در ادامه با جای معینی از خط تولید فعلی قرار میگیرد از موارد مشمول معاف بند «غ» ماده ۱۱۹ قانون گمرک است، البته با رعایت ضوابط مربوط به عدم ساخت در داخل

۲-ماشین آلات مستعمل برای تکمیل خط تولید و به طور کلی، کالاهای مستعمل مشمول معافیت نیستند (مگر موارد خاصی که ممکن است بنا به مصالح خاص مشمول معافیت شده یا بشوند).

۳-ماشین آلات مستعمل برای تکمیل خط تولید و به طور کلی، کالاهای مستعمل مشمول معافیت نیستند (مگر موارد خاصی که ممکن است بنا به مصالح خاص مشمول معافیت شده یا بشوند).

۴-گمرک با درخواست سپرده بابت حقوق ورودی کالا موافقت نمی کند، زیرا در ان مقطع حکم معافیتی ارائه نشده است، برفرض که صاحب کالا موفق شود.

بعدأ حكم معافیت را بگیرد در آن هنگام می تواند مراجعه کند البته با توجه به مهلت مرور زمان ماده ۱۳۵ قانون گمرک چنانچه  ظرف شش ماه از تار بنای پروانه گمرکی، حکم معافیت به گمرک تسلیم شود مبلغ پرداختی مربوطه قابل استرداد است.

۵-به نظر می رسد، همانطور که گمرک در پاره ای از موارد مثل ارزشگذاری کالا بعد از ترخیص کالا از گمرک یا ضمن ترخیص کالا با قطع مرور زمان نسبت به مبلغی معین، حق بررسی و تحقیق راجع به ارزش کالا را محفوظ می دارد که ممکن است تحقق این امر به بعد از شش ماه مهلت مرور زمان صورت بگیرد صاحب کالا هم در مورد معافیت بتواند چنانچه در هنگام ترخیص حكم – معافیت صادر نشده است، قطع مرور زمان نسبت به مبلغ معلوم تا صدور : حکم معافیت به عمل آورد و حتی اگر حکم معافیت بعد از شش ماه صادرو تسلیم گردد از مزایای آن استفاده نماید.

گزینه دوم: صاحب کالا بعد از ترخیص کالا از گمرک برای استفاده از مزایای بندغه ماده ۱۱۹
قانون گمرک اقدام به طرح موضوع در واحد ذیربط وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت صدور حکم معافیت میکند. وزارت خانه مذکور مبنای صدور حکم معافیت را احراز موارد زیر قرار میگیرد.

۱-متقاضی تولیدکننده مجاز باشد.

٢- کالای وارده در امتداد خط تولید با ماشین آلات توسعه باشد.

٣- از انواعی نباشد که تولید داخل دارد.

۴- نصب آن در ادامه خط تولید یا جای معینی در خط تولید، احراز شود تا شرط باهم عرضه شدن را محقق نماید. برای اطمینان از اینکه جداگانه عرضه نمی شود.

شرکت بازرگانی واردات و صادرات

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و وارداتترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  خرید از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا  واردات از چین و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان شرکت بازرگانی و ترخیص کالا و نیز  مشاوره واردات و صادرات می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید :

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

نکات مهم:

۱-صدور حکم معافیت با توجه به لزوم کنترل موارد چهارگانه بالا مستلزم زمان است، از این رو نباید انتظار داشت که در همان بدو واردات کالا یا پیش از ترخیص کالا از گمرک ، احکام معافیت صادر شود با این حال چنانچه ساز و کار مناسب تری از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (وزارت بازرگانی ) در راستای تسهیلات برای صنایع کشور اندیشیده شده باشد، بعید نخواهد بود اگر در همان ابتدا به طور مشروط احکام معافیت صادر گردد و از واردکننده تضمین لازم اخذ نمایند تا شرط با هم عرضه شدن محقق گردد.

۲-تکیه بر عبارت «ماشین آلات کامل خط تولید» به این معنا نمی باشد که الزامة تمام اجزا و قطعات خط تولید باید از خارج خریداری شده باشد تا اعطای معافیت امکان پذیر گردد. بلکه اگر واردکننده آن قسمت از اجزا و قطعات را
از ابتدا به دلیل امکان تهیه آنها در داخل کشور ثبت سفارش در ntsw نکرده باشد باز هم با رعایت ضوابط، اعطای معافیت امکان پذیر است. سامانه جامع و واردات ماشین آلات

گزینه سوم: وزارت صنعت، معدن و تجارت در صورت احراز ضوابط اعطای معافیت ماشین آلات برای تکمیل خط تولید با ارتقای سطح کیفی تولید، حکم معافیت صادر می نماید، ولی برای ماشین جایگزین تسری نمی دهد. سامانه جامع و واردات ماشین آلات

نکات مهم:

مفاد بند «غ» ماده ۱۱۹ قانون گمرک فقط ماشین آلات خط تولید را شامل می شود، نه قطعات یا یک دستگاه که در خط تولید جایگزین می شود، بنابراین ماشینی که به عنوان جایگزین ماشین اسقاط شده واردات و واردات ماشین آلات و ترخیص و در تقاضای معافیت درج شده ، پذیرفته نخواهد شد و در صورتی که قرار بر استرداد وجوه : پرداختی باشد، از این بابت وجهی مسترد نمی گردد.

در این گزارش سعی شد تا مسائل و نکاتی را در مورد مشکلات گمرک و ترخیص کالا در باب ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت و واردات کالا ، واردات ماشین آلات و ترخیص از گمرک توسط ترخیص کار گمرک گفته شود تا شما تجار و بازرگانان در امر ترخیص کالا با مشکلی مواجه نشوید. همچنین میتوانید با تماس با شرکت ترخیص کارا نسبت به ترخیص کالا از گمرک اقدام نمایید تا در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه این کار انجام گیرد. کادری که شرکت ترخیص کالا در اختیار دارد شاملی مجموعه ایی از ترخیص کار های مجرب و تیز هوش می باشد که تجربه ایی چندین ساله در زمینه ترخیص از گمرک را دارا می باشند. واردات ماشین آلات و ترخیص , سامانه همتا