واردات ماشین آلات

ماشین آلات صنعتی از جمله مهم ترین و یکی از بیش ترین کالاهای واردا شده یه کشور می باشد. شرکت های تولیدی و تاجران فراوانی در حال واردات ماشین آلات از کشورهای مختلف می باشند.

بر اساس آمار رسمی به دست آمده از گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۵ و با بررسی های انجام شده توسط کارشناسان شرکت بازرگانی صادرات و واردات ترخیص کارا می توان چنین بیان کرد که میزان واردات ماشین آلات یعنی فصل ۸۴ کتاب مقررات صادرات و واردات از نظر وزنی بیش از ۹۴ هزار تن و ار لحاظ دلاری بیش از هفت میلیارد و ۵۵۹ میلیون دلار بوده است. به عبارتی سهم وزنی واردات ماشین آلات نسبت به کل واردات کالا در این سال معادل ۲٫۸۲ درصد و سهم ارزشی آن ۱۷٫۳ درصد بوده است.

همین آمار و ارقام به خوبی نشان دهنده بزرگی و اهمیت واردات این دسته کالا به کشور می باشد. خرید ماشین آلات از خارج توسط بازرگان یا شرکت های وارداتی صورت می گیرد در سال ۹۵ از ۹۸ کشور مختلف در جهان به ایران واردات داشته ایم که جمله مهم ترین کشورهای تولیدکننده و فروشنده ماشین آلات می توان به ایتالیا، آلمان، چین، کره، ترکیه و امارات عربی اشاره کرد.

 

واردات ماشین آلات صنعتی , واردات ماشین آلات از چین , واردات ماشین آلات از ترکیه , واردات ماشین آلات از آلمان , واردات ماشین آلات از ایتالیا

واردات ماشین آلات صنعتی , واردات ماشین آلات از چین , واردات ماشین آلات از ترکیه , واردات ماشین آلات از آلمان , واردات ماشین آلات از ایتالیا

واردات ماشین آلات از چین

سهم ارزشی واردات ماشین آلات از چین در سال ۹۵ معادل ۳۴ درصد و سهم وزنی آن معادل ۴۷ درصد بوده است و می توان گفت که بیش ترین میزان واردات ماشین آلات از چین  و خرید از چین  صورت گرفته است. بعد از چین بیش ترین سهم ارزشی خرید ماشین آلات از امارات معادل ۱۱ درصد با سهم وزنی ۱۵ درصد  بوده است. البته این نکته را باید بیان کرد که اکثر کالاهای وارداتی از امارات اصلاتا کالاهایی هستند که از کشورهای دیگر خریداری شده اند و به امارات وارد شده اند و سپس وارد ایران می شوند به همین دلیل است که همیشه آمار و ارقام واردات از امارات به ایران اعداد بزرگی است و این اعداد را نباید به عنوان مبدا اصلی خرید کالا در نظر گرفت.

میزان واردات ماشین آلات از ترکیه , آلمان , ایتالیا

پس از امارات سهم ارزشی خرید ماشین آلات از آلمان ۱۰ درصد و خرید از ایتالیا و جمهوری کره نه درصد می باشد. هچنین سهم ارزشی خرید از ترکیه و واردات ماشین آلات از ترکیه شش درصد و مابقی خرید و واردات ماشین آلات از سایر کشورها بوده است.

همچنین از نظر سهم وزنی می توان بیان کرد که پس از امارات بیش ترین سهم وزنی واردات ماشین آلات از ترکیه و کره با نه درصد بوده است و سپس واردات ماشین آلات از ایتالیا با هفت درصد و واردات ماشین آلات از آلمات با شش درصد بیش ترین و مهم ترین واردات این دسته از کالاها بوده است و مابقی واردات ماشین آلات از کشورهای دیگر صورت گرفته است.

فصل ۸۴ ماشین آلات در گمرک از ۸۷ بخش تشکیل شده است که هر بخش نشان دهنده نوعی خاص از ماشن آلات و اجزا و قطعات و کالاهای مربوط به آن ماشین می باشد. این بخش بندی توسط متخصصان حرفه ای صورت گرفته است و برای هر بخش و جزییات درون هر بخش کد تعرفه گمرکی مشخص شده است.

 

شرکت بازرگانی واردات و صادرات

شرکت بازرگانی واردات و صادرات

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و واردات ” ترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  واردات کالا از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا  واردات از چین , صادرات به عراق و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان ما می توانید از طریق شماره های زیر اقدام نمایید:

 ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

 

کد تعرفه واردات ماشین آلات صنعتی

شرکت های واردکننده ماشین آلات صنعتی  می بایست با این کدتعرفه ها آشنایی داشته باشند تا بتوانند ماشین مورد نظر خود را تحت آن کد وارد کشور نمایند و در مرحله ترخیص کالا از گمرک های ایران دچار مشکل نشوند. البته شناسایی کد تعرفه کاری حرفه ای می باشد و از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که بر اساس کدتعرفه اعلام شده هزینه های گمرکی و تعرفه های ترجیحی و سایر هزینه های واردات و ترخیص کالا تعیین می شود و اشتباه در تشخیص این کد می تواند برای وارد کننده کالا هزینه ها و خسارات فراوانی را در بر داشته باشد و گاهی به دلیل همین اشتباهات گمرک کالا را ضبط کرده و آن را به عنوان کالای قاچاق تشخیص داده و ممکن است جرایم نقدی و بازداشت نیز برای صاحب کالا و واردکننده در نظر بگیرد.

به همین دلیل شرکت بازرگانی واردات و صادارات کارا با استفاده از متخصصین در این زمینه می تواند خدمات بازرگانی گسترده ای را به بازرگانان تولیدکنندگان و شرکت های وارد کننده ارائه نماید و با ارائه مشاوه بازرگانی آن ها را در امر واردات ماشین آلات راهنمایی نماید.

همان گونه که بیان کردیم فصل ۸۴ متشکل از ۸۷ بخش ماشین آلات گوناگون می باشد و در سال ۹۵ از تمامی این ۸۷ بخش واردات صورت گرفته است و بیش از ۴۷ هزار مرتبه از کشورهای مختلف واردات ماشین آلات به کشور داشته ایم.

اما بیش ترین میزان واردات ماشین آلات صنعتی از نظر سهم ارزشی متعلق به ماشین آلات فصل ۱۴ و فصل ۱۵ و فصل ۷۴ می باشد که هر کدان شش درصد سهم ارزشی واردات ماشین الات می باشند. فصل ۱۴ در رابطه با واردات تلمبه هوا، واردات کمپرسور هوا یا گاز و واردات بادزن ها است. فصل ۱۵ در رابطه با واردات دستگاه های تهویه می باشد و نهایتا فصل ۷۵ مربوط به واردات ماشین آلات جورکن و واردات دستگاه های به هم فشردن است که در همین سایت به صورت تخصصی در مورد هر یک از این ماشن آلات و دستگاه ها مطالبی ارائه شده و نکات مهم و کلیدی در رابطه با کدهای تعرفه و میزان واردات آن ها در سال ۹۵ از کشوره های مختلف اطلاعات مفیدی برای وارد کنندگان و ترخیص کار های گمرکی ارائه شده است.

شرکت بازرگانی کارا با داشتن نمایندگان و دفاتر رسمی در کشورهای مختلف همچون چین، ترکیه و آلمان می تواند خدمات بازرگانی واردات و صادرات مفید و موثری را ارائه نماید و با داشتن ترخیص کار و کارگزار گمرکی متخصص کالاهای وارد شده شما را در حداقل زمان از گمرک ترخیص نماید.

واردات ماشین آلات خط تولید به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت توسط واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی مجاز از حقوق ورودی معاف هستند. ( مدلول بند “غ” ماده ۱۱۹ قانون گمرک)

” ماشین آلات خط تولید ” مورد نظر است، نه ماشین یا دستگاه یا به طور کلی آنچه به عنوان بخشی از خط تولید محسوب می شود یا لوازم یدکی برای خط تولید، به عبارت دیگر ماشین آلات کامل تشکیل دهنده خط تولید.

« ماشین آلات خط تولید » با رعایت ضوابط (تشخیص متولی صنعت)به شرط نو بودن از معافیت استفاده می کنند.

ماشین آلاتی که برای توسعه خط تولید با افزودن عملیات تکمیلی توسط واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی مجاز وارد می شوند، به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت از حقوق ورودی معاف می شوند.

یکی از شروط برای اعطای معافیت ماشین آلات خط تولید عدم ساخت در داخل کشور است، بنابراین ممکن است بعضی از دستگاه ها و قطعات یک خط تولید را مستثنی و برای بقیه معافیت صادر شود یا در صورتی که کلیه تجهیزات خط تولید مشابه داخلی دارد، اصلا معافیتی اعطا نشود.