مجله گمرک شماره ۸۵۷ و ۸۵۸

مجله گمرک شماره ۸۵۷ و ۸۵۸ ( نشریه گمرک ایران ۸۵۷ و ۸۵۸ )

در مجله گمرک شماره ۸۵۷ و ۸۵۸ ( نشریه گمرک ایران ۸۵۷ و ۸۵۸ ) ، اخبار ترخیص کالا از گمرک ، سامانه جامع تجارت ntsw و سامانه ثبت سفارش ترخیص کالا از گمرک و خبر واردات کالا و صادرات را به شرح زیر می خوانید :

این شماره از نشریه گمرک جمهوری اسلامی ایران اخبار ترخیص از گمرک به شرح زیر را می خوانید :

۱٫تأکید رئیس کل گمرک بر رفع موانع افزایش صادرات کالا توسط سازمان های متولی. رئیس کل گمرک ایران با اشاره به اینکه از بین بردن موانع افزایش صادرات از مرز مهران برعهده سازمانهای دیگر است، گفت: اعمال مدیریت واحد در مرزها برای توسعه صادرات ضروری است. مرز بین المللی مهران با توجه به حجم عملیات صادرات و همچنین امنیت بالا برای
تردد زائران یکی از مرزهای مهم کشور است و باید علت کاهش بیش از یک میلیارد دلاری صادرات کالا در این مرز بررسی شود.

۲٫ تشریح سیاست های حمایتی گمرک از تولیدکنندگان و صادرکنندگان. رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه رویکرد گمرک کمک به رونق تولید و تجارت است، گفت: واحدهای تولیدی
می توانند حقوق ورودی گمرک را با تأخیر پرداخت کنند.

۳٫ دیپلماسی فعال گمرک ایران در هشمین اجلاس رؤسای گمرکات جاده ابریشمتوسط معاون حقوقی گمرک ایران بیان شد.

۴٫ علی بعیدی معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک ایران: مسیرهای سبز، زرد و قرمز در گمرک حذف شد! اطلاعات گمرکی در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت قرامرزی گمرک با مشارکت ۲۷ سازمان یکپارچه شده و با ارتقای سامانه جامع گمرکی همه کالاهای وارداتی به گمرکات به طور کامل کنترل می شوند.

۵٫ مدیرکل مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته گمرک ایران از ثبت ۲۲۹۷ پرونده قاچاق به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان در گمرک خبر داد.

۶٫ تازه ترین مقررات و ضوابط تجاری برای واردات خودرو سواری به کشور: واردات خودرو موضوعی است که اکثر رسانه ها با حساسیت و دقت آن را تعقیب می کنند. اگرچه به لحاظ آماری واردات خودرو در مقایسه با تیراژ خودروهای تولید داخل رقم چندانی نیست و دست بالا چیزی حدود ۱۰ درصد را در بر می گیرد، اما از حیث ارزش و منظر عمومی حائر اهمیت است. خودرو نیز مانند سایر کالاها برای ورود به کشور تابع مقررات و ضوابط خاصی است که ثبت سفارش در وزارت صمت، داشتن نمایندگی خدمات پس از فروش و رعایت الزامات قانونی ازجمله آن ها است.

۷٫ تعیین سهمیه ۱۰ میلیون دلاری واردات کالای همراه مسافر برای مناطق آزاد و یژه اقتصادی.

۸٫ بخشنامه مرکز واردات گمرک درباره الزامات طرح کارشناسی متمرکز. مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران طی بخشنامه ای نکاتی را درخصوص چگونگی روند انجام کارشناسی متمرکز اظهارنامه های ارجاعی به گمرکات اجرایی یادآور شد. در این بخشنامه تأکید شده است که در صورت برقراری تماس از سوی هر یک از اشخاص حقیقی
و حقوقی با کارشناس مجازی در ارتباط با فرآیند تشریفات گمرکی اظهارنامه مراتب باید با قید فوریت به اطلاع مسئولان مافوق رسانده شود.

۹٫ شرایط معافیت واحدهای تولیدی و ماشین آلات خط تولید از پرداخت علی الحساب واردات قطعی.

۱۰٫ میزان اختلاف وزن مجاز کالاهای ثبت سفارش شده هنگام ترخیص از گمرک . مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران طی بخشنامه ای تصمیم کارگروه ماده ۱۴ ( مصوبه هیأت وزیران ) در ارتباط با ساماندهی و مدیریت بازار ارز در سال ۹۷ و موارد مربوط به اختالف وزن خالص و ناخالص مجاز در سامانه ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت را اعلام کرد.

۱۱٫ نحوه تعیین ارزش کالاهای صادراتی در گمرکات.

۱۲٫ خودروهای هیبریدی در بازار مشمول عوارض ۱۰ درصد ارزش گمرکی هستند.

۱۳٫ شرایط و ضوابط صادرات اسب پرورشی.

۱۴٫ واردات پودر کاکائو مورد مصرف در سیگار مجوز بهداشت می خواهد.

۱۵٫ برگزاری کنفرانس جهانی جریانات مالی غیرقانونی و سیاهه های تجاری نادرست. بیش از یکصد شرکت کننده به نمایندگی از سوی سازمان های گمرک، سازمان های بین المللی و بخش خصوصی در کنفرانس جهانی سازمان جهانی گمرک ( WCO )درخصوص جریانات مالی غیرقانونی و سیاهه های تجاری ( invoice ) نادرست که ۲۳ می ۲۰۱۸ در ستاد مرکزی WCO برگزار شد، حضور داشتند.

۱۶٫ تعداد اعضای کنوانسیون S.H به ۱۵۷ رسید.

۱۷٫ میکوریا در اجلاس فیجی مطرح کرد: تمرکز سازمان جهانی گمرک بر چگونگی حضور اقتصادهای جزیره ای در معاملات جهانی.

۱۸٫ امضای یادداشت تفاهم بین سازمان جهانی گمرک و سازمان بین المللی مهاجرت.

۱۹٫ نقش اقدامات و سیاست های گمرک در حفاظت از محیط زیست.

۲۰٫ آموزش افزودن محصول و مواد اولیه در سامانه مدیریت کالا از مجموعه زیر سامانه های پنجره واحد تجارت فرامرزی.

۲۱٫ براساس اصلاحیه هیأت وزیران اعطای ۷۰۰ هزار تومان تخفیف ماهانه سود بازرگانی به کولبران واجد شرایط صورت می گیرد.

۲۲٫ اصالح آیین نامه واردات کالا توسط ملوانان شناورهای زیر ۵۰۰ تن.

۲۳٫گمرک ایران از مشارکت بیش از ۱۰۰۰ شرکت حمل و نقل بین المللی با گمرک برای تجارت سالم و پیشگیری از قاچاق کالا خبر داد.

۲۴٫ دو ماهه نخست ۹۷ تراز تجاری کشور، ۹۴۲ میلیون دلار به نفع صادرات مثبت شد.

۲۵٫ خبر واردات کالا طی دو ماه اول سال جاری : واردات بیش از ۷۳۶ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه و واردات بیش از ۳ هزار خودرو سواری.

۲۶٫ در گفت و گو با نشریه گمرک ارزیابی مثبت نمایندگان مجلس از اقدام گمرک در ترخیص نسیه مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید صورت گرفت.  نماینده مردم مسجد سلیمان بیان کرد که ترخیص کالا از گمرک به صورت نسیه، به نفع اقتصاد کشور است. همچنین نماینده مردم نیشابور تیزهوشی مدیران گمرک در ترخیص کالا به صورت نسیه را بیان کرد و نماینده مردم میانه در مجلس گفت تصمیم گمرک در مورد ترخیص نسیه ۶۰ درصد کالاها یک کار انقالبی است.

۲۷٫  رئیس انجمن واردکنندگان مکملهای غذایی، دارویی و گیاهی: رفع محدودیت واردات مکمل های دارویی و غذایی باعث کاهش قاچاق آن ها می شود.

۲۸٫ معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک در مراسم تکریم و معارفه ناظر گمرکات استان خوزستان: نیاز گمرکات خوزستان به امکانات فنی و اعتبارات عمرانی تأمین می شود.

۲۹٫ کمک و همکاری ژاپن در برگزاری دوره آموزشی آشنایی با حقوق مالکیت معنوی در گمرک شهید رجایی .

۳۰٫ با هدف تقویت همکاری های مشترک و رونق اقتصادی امضای تفاهمنامه احداث کریدور ارتباطی بین مناطق ویژه اقتصادی پتروشیمی و بندر امام خمینی (ره) انجام شد.

۳۱٫  رشد ۸۴ درصدی صادرات غیرنفتی از گمرکات استان گیلان.

۳۲٫  گزیده ای از کشفیات قاچاق در گمرکات کشور: کشف ۵ کیلوگرم تریاک در ماشین ظرفشویی، کشف ۱۴۳کیلوگرم هروئین در گمرک دوغارون، کشف محموله قاچاق دو میلیارد تومانی در گمرک پیرانشهر، کشف قاچاق انسان توسط مأموران گمرک در سال جاری به ۹۵ نفر رسید.

۳۳٫ آمادگی گمرکات کرمانشاه برای ارائه خدمات در بازارچه های موقت مرزی.

۳۴٫ تفکیک فعالیت ها و تشریفات گمرکی در مبادی ورودی کالا به منطقه آزاد قشم.

۳۵٫ گمرک سمنان دستگاه برگزیده در رعایت حقوق مصرف کنندگان شد.

مجله گمرک شماره ۸۵۷ و ۸۵۸ | نشریه گمرک ایران ۸۵۷ و ۸۵۸

برای دانلود نسخه پی دی اف مجله گمرک شماره ۸۵۷ و ۸۵۸ ( نشریه گمرک ایران ۸۵۷ و ۸۵۸ ) می توانید بر روی عکس صفحه و یا عنوان اولیه مطلب کلیک نمایید. شرکت ترخیص کارا به صورت منظم شماره جدید نشریه گمرک جمهوری اسلامی ایران  را در سایت بارگذاری می نماید تا بدین طریق جدیدترین اخبار را در حوزه در ترخیص کالا ، واردات کالا ، سامانه همتا ، تعرفه های گمرکی و … را در اختیار مخاطبان خود بگذارد.

 

بیشتر بخوانید : ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت ، ترخیص کالا از چین