واردات مواد شیمیایی صنعتی و ترخیص کالای شیمیایی

واردات مواد شیمیایی , ترخیص کالای شیمیایی صنعتی و ترخیص مواد شیمیایی

واردات مواد شیمیایی و ترخیص آن یکی از بزرگترین محصولات و مواد اولیه وارداتی به کشور می باشد. این مواد دارای تنوع و طیف بسیار گسترده ای هستند و در کارخانه های تولیدی و محصولات گوناگون کاربرد فراوانی دارند. بر اساس آمار رسمی گمرک جمهوری اسلامی ایران می توان بیان کرد که واردات مواد شیمیایی و ترخیص از گمرک توسط شرکت ترخیص کار گمرک به کشور در سال ۱۳۹۵ بیش از یک میلیون و ۵۸۰ هزار تن بوده است که این میزان بیش از معادل چهار میلیارد و ۶۸۳ میلیون دلار بوده است می باشد. به عبارت دیگر در سال ۹۵ سهم ارزشی واردات و ترخیص مواد شیمیایی توسط ترخیص کار گمرک ۱۰٫۷۲ درصد و سهم وزنی آن ۴٫۷۵ درصد بوده است.

اما در گمرک چه موادی تحت عنوان مواد و محصولات جهت ترخیص کالای شیمیایی صنعتی شناخته می شوند؟ بر اساس دسته بندی گمرک می توان بیان کرد که اقلام کالا ها، محصولات و مواد اولیه ای که در قسمت ششم کتاب مقررات صادرات و واردت از کد تعرفه گمرکی ۲۸۰۱ تا ۳۸۲۶۰۰ ( هزینه ترخیص کالا از گمرک ) وجود دارند به عنوان محصولات صنایع شیمیایی یا صنایع وابسته به آن شناخته می شوند. این محصولات در ۱۱ گروه مختلف دسته بندی شده اند که شامل ترخیص محصولات شیمیایی غیر آلی،ترخیص کالا محصولات شیمیایی آلی توسط ترخیص کار، ترخیص کالا ی دارویی، ترخیص کودها از گمرک، ترخیص عصاره های دباغی یا رنگرزی،  ترخیص روغن های اسانسی و شبه رزین ها،ترخیص صابون و مواد آلی تانسیواکتیف،ترخیص مواد آلبومینوئید، ترخیص محصولات عکاسی و سینماتوگرافی و نهایتا محصولات گوناگون شیمیایی می باشند. ترخیص کالا و سایت همتا

شرکت بازرگانی واردات و صادرات

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و وارداتترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  واردات از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان شرکت بازرگانی و ترخیص کارا می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید :

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

 

واردات مواد شیمیایی و ترخیص کالا

محصولات شیمیایی از کشورهای مختلفی توسط شرکت های واردکننده یا شرکت های بازرگانی و تولید کنندگان خریداری شده و توسط شرکت های حمل و نقل وارد مرزهای گمرکی کشور می شوند سپس شرکت های ترخیص کار با استفاده از ترخیص کار ان و کارگزار گمرکی محموله های وارداتی را از گمرک های مختلف کشور ترخیص می نمایند.

شرکت بازرگانی ترخیص کارا با دارا کادری مجرب و قوی در زمینه ترخیص ، واردات کالا و صادرات کالا توانسته است تا در این زمینه بسیار موفق ظاهر شود. اگر زمینه کاری شما مواد شیمیایی است و نیاز به واردات مواد شیمیایی ، ترخیص مواد شیمیایی و ترخیص کالای شیمیایی دارید. می توانید با شماره تلفن های ۲۲۶۳۹۵۸۰ و یا ۲۲۶۳۹۵۷۹ که در سایت نیز موجود است تماس گرفته و مشاوره های رایگان بازرگانی را از ترخیص کار ها و کارشناسان بازرگانی ما دریافت نمایید.

واردت , حمل و ترخیص محصولات شیمیایی کاری تخصصی است و به تجربه و دانش کاملی در خصوص این محصولات نیاز است چرا که این محصولات دارای طیف گسترده ای هستند و کوچکترین خطا در تشخیص HS کد می تواند تبعات زیادی را برای صاحب کالا یا شرکت بازرگانی داشته باشد و گمرک کالا را به عنوان کالای قاچاق تشخیص داده و کالا را ضبط کرده و علاوه بر جریمه مالی، حبس نیز برای صاحب کالا در نظر گرفته می شود.

در ۱۲ ماه منتهی به اسفند سال ۱۳۹۵ واردات محصولات شیمیایی به ایران از ۹۴ کشور مختلف صورت گرفته است که بیش ترین میزان خرید و واردات مواد شیمیایی از چین یوده است. به صورتی که ۳۱ درصد سهم وزنی و ۱۸ درصد سهم ارزش واردات مواد شیمیایی را به خود تخصیص داده است. پس از چین بیش ترین میزان واردات محصولات شیمیایی از هند یا سهم وزنی ۲۰ درصد و سهم ارزشی نه درصد بوده است. همچنین واردات از امارات با سهم وزنی ۱۰ درصد و سهم ارزشی ۱۱ درصد و واردات محصولات شیمیایی از آلمان با سهم ارزشی ۱۰ درصد و سهم وزنی سه درصد، خرید از ترکیه با سهم وزنی هشت درصد و سهم ارزشی شش درصد، واردات از سویس یا سهم ارزشی هفت درصد و واردات از فرانسه یا سهم ارزشی شش درصد   از جمله مهم ترین و بیش ترین واردات در این خصوص می باشند. ترخیص کالا از چین

ترخیص کالای مواد شیمیایی صنعتی

همانگونه که بیان شد محصولات خریداری شده از خارج وارد گمرکات مختلف در سراسر ایران می شوند و سپس از آن جا پس از طی تشریفات گمرکی و امور ترخیص کالا به انبار صاحب کالا ارسال می گردند. در سال ۱۳۹۵ محصولات شیمیایی در ۶۲ گمرک کشور اظهار و از آن جا ترخیص شده اند. بیش ترین میزان واردات مواد شیمیایی و ترخیص از گمرک بندر عباس (شهید رجایی) با سهم وزنی ۵۷ درصد و سهم ارزشی ۳۶ درصد بوده است. پس از گمرک شهید رجایی ترخیص از گمرک فرودگاه امام خمینی با سهم وزنی ۲۰ درصد و سهم ارزشی ۳۵ درصد در رتبه دوم و ترخیص از گمرک تهران ( گمرک شهریار ) یا سهم وزنی هفت درصد و سهم ارزشی ۱۵ درصد در رتبه سوم قرار دارند. hamta

 

واردات مواد شیمیایی ترخیص مواد شیمیایی ترخیص کالای شیمیایی صنعتی بازرگانی کارا

واردات مواد شیمیایی ترخیص مواد شیمیایی ترخیص کالای شیمیایی صنعتی بازرگانی کارا

 

ترخیص مواد شیمیایی از گمرک های کشور

البته سهم وزنی ترخیص از گمرک  شهید باهنر دو درصد و دو درصد ترخیص از گمرک سرخس و یک درصد ترخیص از گمرک بازرگان و ترخیص از گمرک غرب تهران بوده است و سهم ارزشی ترخیص از گمرک بندر امام سه درصد بوده است و مابقی واردات محصولات شیمیایی وارداتی در سایر گمرکات کشور اظهار و ترخیص شده اند.

همان گونه که بیان شد محصولات صنایع شیمیایی و صنایع وابسته به آن در ۱۱ فصل بخش بندی شده اند. در میان این ۱۱ فصل بیش ترین میزان خرید و واردات محصولات شیمیایی از نظر وزنی متعلق به واردات محصولات شیمیایی غیر آلی با ۳۲ درصد می باشد و پس از آن به ترتیب واردات محصولات شیمیایی آلی ۲۲ درصد، واردات محصولات گوناگون شیمیایی ۱۵ درصد، واردات کودها ۱۳ درصد و واردات تانن ها هفت درصد بیش ترین حجم واردات محصولات شیمیایی بوده اند.

همچنین از نظر ارزش دلاری بیش ترین میزان خرید و واردات محصولات شیمیایی و ترخیص آن به ترتیب متعلق به واردات دارو با ۳۱ درصد، واردات محصولات شیمیایی آلی با ۲۲ درصد، واردات محصولات گوناگون شیمیایی با ۱۵ درصد و واردات رزی


نوئیدها با هشت درصد می باشد.

شرکت بازرگانی واردات و صادرات ترخیص کارا خدمات بازرگانی گسترده ای را در زمینه واردات و ترخیص محصولات شیمیایی توسط ترخیص کار های خود و صنایع وابسته به آن ارائه می دهد. این شرکت بازرگانی با داشتن ترخیص کار های حرفه ای در کم ترین زمان می تواند محموله های وارداتی را از گمرک های مختلف کشور ترخیص نماید.  ، ترخیص کالا از گمرک پست، ترخیص از کالا گمرک بازرگان، ترخیص کالا از گمرک تهران، ترخیص کالا از گمرک سمنان و ترخیص کالا از گمرک بندر عباس از جمله مهم ترین خدمات بازرگانی این شرکت به عنوان یک شرکت ترخیص کالا می باشد. همچنین این شرکت به عنوان یک شرکت وارد کننده با داشتن دفاتر رسمی جهت واردات از ترکیه و واردات از چین و با استفاده از نمایندگان دو زبانه خود امور مربوط به خرید کالا از چین و خرید از ترکیه و به صورت کلی خرید از خارج را با اطمینان و دقت بالایی انجام داده و با ارائه مشاوره بازرگانی اطلاعات بازرگانی مفیدی را در اختیار وارد کنندگان، تولید کنندگان و صادر کنندگان قرار می دهد.

کالا های شیمیایی از کشور های گوناگونی توسط شرکت بازرگانی و ترخیص کارا ترخیص کالا و ترخیص مواد شیمیایی با کادر مجرب و ترخیص کار های حرفه ایی مه دارد انجام می گیرد. واردات ، حمل و ترخیص کالا های شیمیایی کاری تخصصی است و به تجربه و علم جامعی در این مورد نیاز دارد چراکه این محصولات دارای محدوده بسیار زیادی هستند و کمترین خطا در HS  کد می تواند خسارت های گسترده ای را برای مالک کالا یا شرکت بازرگانی و ترخیص کالا از گمرک داشته باشد.