ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی

برای واردات کالا و ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت به هر کشور راه های فراوانی وجود دارد. در ایران کالاهای وارداتی توسط شرکت های حمل و نقل دریایی، هوایی و زمینی وارد مرزهای گمرکی کشور می شوند. زمانی که کالا به کشور وارد می شود به گمرک رفته تا تشریفات گمرکی توسط ترخیص کار جهت اخذ پروانه گمرکی و برگه سبز گمرکی با ترخیص کالا انجام می شود. گمرکات زیادی در استان های گوناگون وجود دارد. سه گمرک مستقر در تهران عبارت از گمرک فرودگاه امام خمینی، گمرک غرب تهران و گمرک شهریار می باشند. در ادامه در خصوص ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی، ظرفیت های این گمرک، آمار میزان واردات کالا به آن بر اساس ارزش دلاری و حجم کالای وارداتی مطالبی ارائه خواهد شد.

ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی

ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی

گمرک فرودگاه بین المللی امام خمینی

گمرک فرودگاه بین المللی امام خمینی در سی کیلومتری جنوب تهران در جاده تهران-قم واقع شده است و گمرک شهریار نزدیک به گمرک غرب در جاده قدیم کرج در حال فعالیت می باشد. زمانی که کالایی از طریق مرزهای دریایی وارد کشور می شود به بنادر گمرکی رفته و مراحل ترخیص کالا از گمرک در آن جا صورت می گیرد. از جمله مهم ترین این گمرکات می توان به گمرک بندرعباس (گمرک شهید رجایی و گمرک شهید باهنر)، گمرک بندر امام خمینی ، گمرک بوشهر، گمرک خرمشهر، گمرک چابهار و گمرک گناوه اشاره کرد.
هنگامی که شرکت بازرگانی واردات و صادرات کالا را از طریق مرزهای هوایی انجام دهد باید از گمرک فرودگاه امام خمینی در تهران اقدام به این کار نموده و تشریفات گمرکی جهت ترخیص کالا در آن جا صورت خواهد پذیرفت. لازم به ذکر است که کالاهای وارد شده از طریق مرز هوایی دارای شرایط خاص می باشند. به عنوان مثال از لحاظ حجم و وزن زیاد بزرگ نیستند، و  یا صاحب کالا در زمان کوتاهی نیازمند آن می باشد. البته کالاهایی با حجم بالا نیز توسط خطوط هوایی جا به جا می شوند اما هزینه های آن بسیار بیش تر از سایر راه های حمل و نقل می باشد.

آشنایی با ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی

همان گونه که بیان شد گمرک فرودگاه امام خمینی مختص به کالاهایی است که از طریق مرز هوایی وارد تهران می شوند این گمرک بزرگ ترین و مهم ترین گمرک هوایی کشور می باشد. گمرک امام خمینی به اتوبان های ترانزیتی و شهر تهران بسیار نزدیک بوده و به صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت است و امور گمرکی مانند واردات قطعی، واردات موقت، صادرات قطعی، خروج موقت، پست سریع، فریت و ترانزیت در آن صورت می پذیرد. سامانه جامع تجارت

در این گمرک ، ترخیص کاران مسلط به امور گمرکی  شرکت بازرگانی ترخیص کارا جهت ارائه خدمات بازرگانی و ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی مستقر بوده و روزانه به طور مستمر کالاهای مختلف را ترخیص می نمایند. به طور کلی مدت زمان رسیدن محموله از زمان بارگیری کالا در کشور مبدأ تا زمان رسیدن کالا به گمرک فرودگاه امام خمینی بسیار کمتر از سایر روش های حمل و نقل بین المللی می باشد. و فرایند ترخیص کالا در صورت تکمیل مدارک منطبق با قوانین گمرکی در کوتاه ترین زمان ممکن توسط شرکت ترخیص کار گمرک صورت می پذیرد.

برای ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی با ما تماس بگیرید

شما می توانید با کارشناسان و ترخیص کاران خبره شرکت خدمات بازرگانی و ترخیص کارا تماس بگیرید و از مشاوره بازرگانی ما بهره مند شوید.

تلفن تماس : ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

به شرکت های واردات و صادرات، بازرگانی ها و صاحبان کالا پیشنهاد می شود تا جهت تسریع روند ترخیص کالا از تخصص و تجربه ی شرکت بازرگانی ترخیص کارا بهره گیرند تا در مدت زمان کم تری کالا را در اختیار داشته باشند. همچنین شرکت های صادرات وواردات می توانند با دریافت مشاوره بازرگانی از متخصصین این شرکت اطلاعات مناسبی به دست آورده تا بدون مواجهه با هیچ مشکلی قادر به ترخیص کالا و دریافت برگ سبز گمرکی یا همان پروانه گمرکی باشند. چرا که وجود هرگونه خطا و اشتباه نه تنها روند ترخیص را کند نموده بلکه هزینه های جانبی برای آن ها در بر خواهد داشت.

مساحت گمرک فرودگاه امام ۲۷ هزار و ۸۵۶ متر مربع می باشد و می تواند در لحظه بیش از سی هزار تن کالا و محموله را پذیرش نماید. در این واحد گمرکی انبارهای بسیار مجهز و متنوع با قفسه بندی های ایمن و مدرن با ارتفاع سقف مناسب وجود دارد. همچنین این گمرک مجهز به سردخانه ای با حجم پذیرش ۶۶ تن با درجه حساسیت های مختلف می باشد. در نتیجه صاحبان کالاهای فاسد شدنی با اطمینان و خیال آسوده می توانند کالای خود را وارد این گمرک نمایند.

میزان ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی

بر اساس آمار به دست آمده هشت درصد کل واردات ایران در سال ۱۳۹۳ از طریق ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی توسط ترخیص کار صورت پذیرفته است و این مقدار در سال ۱۳۹۴ به ۱۱٫۵ درصد افزایش یافته است. همچنین بر اساس آمار ارائه شده از گمرک ایران در پنج ماه نخست سال ۱۳۹۵ حجم واردات و ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام از بیش از یک میلیون تن با ارزش معادل بیش از یک میلیارد دلار می باشد.
با توجه به این آمار و ارقام به خوبی می توان اهمیت و بزرگی این گمرک را درک کرد و امور ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی را در این گمرک به عهده ترخیص کار ان ماهر شرکت خدمات بازرگانی ترخیص کارا سپرد، از آنجا که ترخیص کالای وارداتی یک فعالیت تخصصی است بنابراین به تجربه و دانش بالایی در امور گمرکی و انجام تشریفات گمرکی نیازمند است. این گمرک با توجه به مشخصات فوق یکی از چند فرودگاه برتر و بزرگ کشور است و بی شک شما به عنوان یک شرکت واردات و صادرات و یا وارد کننده جهت ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی به تجربه و دانش ترخیص کار ان شرکت بازرگانی ترخیص کار نیاز خواهید داشت.

شرکت بازرگانی کارا در امر اظهارنامه گمرکی تلفن همراه می تواند به تمامی تجار و بازرگانان یاری رساند تا در قدم بعدی آنها نسبت به رجیستر کردن گوشی خود در سامانه همتا اقدام فرمایند.

اگر قصد واردات و ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی را دارید می توانید با گروه ترخیص کارا تماس گرفته از از مشاوره رایگان و تخصصی همکاران ما در این زمینه بهره مند شوید بهترین گزینه برای به موفقیت رسیدن اهداف خود استفاده از تجربیات و تخصص نیروهای کارآمد می باشد گروه ترخیص کارا با داشتن نیروهای متخصص می تواند به شما کمک کند با صرف هزینه و وقت کمتر به موفقیت برسید و بتوانید کالاهای مورد نظر خود را به ساده ترین و ارزان ترین روش وارد کشور نمایید موقعیت مکانی این گمرک در اتوبان تهران به قم می باشد می توان گفت محل دقیق تر آن در ۳۰ کیلومتری جنوب تهران واقع شده است می توان از ویژگی های این گمرک می توان به نزدیکی آن به اتوبان های ترانزیتی کشور می توان اشاره کرد که کار حمل و نقل کالاها را بسیار راحت تر کرده است.

ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی شامل کالاهایی است که به صورت هوایی می باشد در واقع کالاهایی که داری وزن و حجم کم می باشد و یا کالاهایی که نیاز به ترخیص سریع دارند در واقع حمل کالاهای سنگین و حجیم به صورت هوایی مستلزم صرف هزینه های بسیار بالایی می باشد.

ز مزایای واردات کالا به گمرک امام خمینی می توان به کاهش مدت زمان ترخیص کالا در این گمرک نام برد از زمان بارگیری کالا تا زمان ترخیص نسبت به تمامی روش های دیگر بسیار کمتر است.

در گمرک امام خميني در صورتی که مدارک شما کامل شده باشد و تمامی قوانین را رعایت کرده باشید می توانید با سرعت هرچه بیشتر نسبت به ترخیص کالا خود را انجام دهید.

این گمرک دارای سردخانه ای است با حجم بسیار بالا جهت پذیرش کالا می باشد که می توان کالاهای فاسد شدنی را در آن نگهداری کرد.

این گمرک به عنوان بزرگترین مرز هوایی که به صورت شبانه روزی فعالیت می کند.

گمرک امام خمینی دارای انبارهای می باشد که برای کالاهایی که باید به سرعت ترخیص شوند بسیار مناسب می باشد.

تمامی انبارها دارای قفسه بندی های مدرن و ایمن می باشد.

از دیگر ویژگی های این انبارها دارای سقف هایی با ارتفاع بلند می باشد که نگهداری کالاها را در آن راحت تر می نماید.