مجله گمرک شماره ۸۴۵ و ۸۴۶

مجله گمرک شماره ۸۴۵ و ۸۴۶ ( نشریه گمرک ایران ۸۴۵ و ۸۴۶ )

در مجله گمرک شماره ۸۴۵ و ۸۴۶ ( نشریه گمرک ایران ۸۴۵ و ۸۴۶ ) ، اخبار ترخیص کالا از گمرک و خبر واردات کالا و صادرات را به شرح زیر می خوانید :

۱٫ بهره برداری از پیشرفته ترین ایکس ری کامیونی در گمرک شهید رجایی بندر عباس با حضور وزیر کشور و رئیس کل گمرک صورت گرفت.

۲٫ رئیس کل گمرک ایران در نشست خبری مطرح کرد: داده کاوی اطلاعات در سامانه جامع امور گمرکی رمز افزایش شفافیت در گمرک است. رئیس کل گمرک ایران در نشست خبری به مناسب دهه مبارک فجر آخرین آمار تجارت خارجی و رشد صادرات واردات تلفن همراه و خودرو و وضعیت کارت های بازرگانی را تشریح کرد.

۳٫ ئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران همزمان با دهه مبارک فجر چند پروژه الکترونیکی گمرک را به طور رسمی افتتاح کرد.

۴٫ حضور فعال گمرک ایران در کنفرانس تجارت الکترونیکی فرامرزی در چین. کنفرانس تجارت الکترونیکی فرامرزی سازمان جهانی گمرک ( WCO ) با حضور ۱۲۰ هیأت از گمرکات کشورهای مختلف جهان و ۳۰ هیأت از سازمان های بین المللی و بخش خصوصی در پکن برگزار شد.

۵٫ مدیرکل دفتر بررسی و تعیین ارزش و تعرفه گمرک ایران با صدور بخشنامه ای از گمرکات اجرایی خواست تا از پذیرش اسناد کلی گویی شده به خصوص در مورد کالاهایی همچون لوازم جانبی تلفن همراه، لوازم الکترونیکی، لوازم خانگی و دستگاه های صوتی و تصویری وارداتی اکیداً خودداری نمایید، چراکه این امر مشکلاتی را برای دفاتر ستادی و نظارتی هنگام رسیدگی به ارزش و تعرفه و همچنین بازبینی کالاهای وارداتی ایجاد میکند.

۶٫ ضوابط و شرایط ترخیص انواع پوشاک وارداتی. گمرک جمهوری اسلامی ایران از ترخیص انواع پوشاک بدون شناسه ارزش TSC و کد GTIN خود داری خواهد کرد.

۷٫ پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان پالایشگاه مرجع رسمی جهت تأمین خوراک سایر واحدهای تولید فرآورده های نفتی معرفی و مجاز به صادرات محصولات تولیدی خود شد.

۸٫ لزوم رعایت استاندارد اجباری در مورد واردات پروفیل های پلی وینیل کلراید.

۹٫ فهرست اجزاء و قطعات یدکی دستگاه های پزشکی مشمول عدم دریافت مجوز بهداشت. مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با ارسال نامه ای به رئیس کل گمرک ایران، فهرست اجزاء و قطعات یدکی دستگاه های پزشکی مشمول عدم دریافت مجوز بهداشت را اعلام کرد.

۱۰٫ مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران با ارسال بخشنامه ای به گمرکات اجرایی، ضوابط تازه صادرات قیر را اعلام کرد.

۱۱٫ بخشنامه گمرک درخصوص خروج کالا، ارز و طلا توسط مسافران خروجی.

۱۲٫ عدم پذیرش اظهار تخم کدو برای مصارف روغن کشی.

۱۳٫ مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران در مورد انجام مراحل مربوط به خروج موقت وسایط نقلیه و کنترل های لازم در این زمینه با توجه به سیستمی شدن فرآیند اعلام ورود و خروج خودرو در گمرک نکاتی را به گمرکات اجرایی یادآور شد.

۱۴٫ ممنوعیت ترخیص کالا از گمرک در خصوص برخی از خودروهای سواری. ترخیص خودرو های سواری از محل ثبت سفارش های صادره و تمدید شده از تاریخ ۲۸/۴/۹۶ لغایت
۹/۱۰/۹۶ امکان پذیر نیست.

۱۵٫ واردات اتوبوس برقی با نام تجاری هایگر با رعایت آییننامه ضوابط فنی واردات خودرو و سایر مقررات بلامانع است.

۱۶٫ بخشنامه گمرک درباره معافیت چند قلم کالا از پرداخت مالیات و عوارض.

۱۷٫ مهلت اعتبار ثبت سفارش و ترخیص کالا ی برنج وارداتی اعلام شد. مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک طی بخشنامه ای با استناد به نامه های مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت و وزیر جهاد کشاورزی مهلت ثبت سفارش واردات برنج را اعلام کرد.

۱۸٫ برگزاری جشن روز جهانی گمرک در بروکسل.

۱۹٫ برگزاری دوره های اعتباربخشی برای کارشناس- مدرس قواعد مبدأ.

۲۰٫ اقدامات WCO برای ارائه چارچوب استانداردهای تجارت الکترونیکی فرامرزی.

۲۱٫ تجارت خارجی ایران در ده ماهه سال جاری به رقم ۷۸ میلیارد و ۴۱۷ میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بالغ بر ۷ میلیارد دلار رشد نشان می دهد.

۲۲٫ تبیین رابطه بین بهره وری سازمان و کیفیت زندگی کاری کارکنان. در چند سال اخیر رابط بهره وری و کیفیت زندگی کار مورد توجه و مطالعه محافل علمی مدیریت دنیا قرارگرفته است و سازمان های بین المللی ازجمله سازمان بهره وری آسیایی ( APO ) در این زمینه کنفرانس هایی برپا کرده اند.

۲۳٫  قسمت اول راهنمای انجام رویه مرجوعی در پنجره واحد تجارت فرامرزی کالای اظهار شده به گمرک: ممکن است پس از انجام بررسی های لازم به دلایل قانونی موفق به اخذ پروانه ترخیص نشود، در این صورت صاحب کالا می تواند آن را مرجوع کند. با توجه به اینکه اظهار کالا در گمرک به شکل الکترونیکی انجام می شود، مرجوع کردن آن نیز باید به همین طریق صورت پذیرد. راهنمای این شماره از مجله گمرک چگونگی انجام این فرآیند را توضیح می دهد.

۲۴٫ اظهار قبل از واردات کالا در گمرکات بنادر شهید باهنر و خرمشهر عملیاتی شد.

۲۵٫ عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تأکید کرد که پاسخگویی گمرک به قوه قضاییه و دیوان محاسبات روشن و شفاف است.

۲۶٫ علیرضا مقدسی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل گمرکات مازندران از کشف ۵۰۰ مورد قاچاق انسان توسط مأموران گمرک در سال جاری خبر داد.

۲۷٫ آئین تکریم و معارفه مدیرکل گمرکات استان یزد برگزار شد .

۲۸٫ معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک ایران در مراسم معارفه ناظر گمرکات استان گیلان بیان کرد که جهت گیری گمرک به سمت استفاده از نرم افزارهای گمرکی موبایل است.

۲۹٫ ترخیص محموله نخستین قطار باری ورودی به بارانداز آستارا: مدیـرکل گمرک آسـتارا از ترخیص محمولـه شـش واگـن نخسـتین قطار بـاری ورودی به بارانداز آسـتارا توسـط ایـن گمرک خبـر داد.

۳۰٫ رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در خصوص کاهش چشمگیر قاچاق کالا از زمان راه اندازی سامانه جامع گمرکی نکاتی را بیان کرد.

۳۱٫ انتخاب گمرک شهرکرد به عنوان خادم صادرات کالا برای دومین سال پیاپی.

مجله گمرک شماره ۸۴۵ و ۸۴۶ | نشریه گمرک ایران ۸۴۵ و ۸۴۶

برای دانلود نسخه پی دی اف مجله گمرک شماره ۸۴۵ و ۸۴۶ ( نشریه گمرک ایران ۸۴۵ و ۸۴۶ ) می توانید بر روی عکس صفحه و یا عنوان اولیه مطلب کلیک نمایید. شرکت ترخیص کارا به صورت منظم شماره جدید نشریه گمرک جمهوری اسلامی ایران  را در سایت بارگذاری می نماید تا بدین طریق جدیدترین اخبار را در حوزه در ترخیص کالا ، واردات کالا ، تعرفه های گمرکی و … را در اختیار مخاطبان خود بگذارد.

 

مجله-گمرک-شماره- 845 - 846 -نشریه-گمرک-ایران- 845 -ترخیص-کالا- 846 -خبر-گمرک-اخبار-ترخیص-از گمرک 845 846

مجله-گمرک-شماره- ۸۴۵ – ۸۴۶ -نشریه-گمرک-ایران- ۸۴۵ -ترخیص-کالا- ۸۴۶ -خبر-گمرک-اخبار-ترخیص-از گمرک ۸۴۵ ۸۴۶