ترخیص کالا از گمرک بازرگان

ترخیص کالا از مرز بازرگان و ترخیص کالا از گمرک بازرگان

ترخیص کالا از گمرک بازرگان : گمرک بازرگان در استان آذزبایجان غربی در شهرستان ماکو و در یک کیلومتری شهر بازرگان قرار دارد. این گمرک از مهم ترین گمرک های مرزی ایران و ترکیه می باشد این گمرک که از سمت ترکیه به گمرک گوربلاغ معروف است در سال ۱۳۰۵ تاسیس شد و تنها مرز گمرکی بین المللی ایران و ترکیه است که به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می کند.

شرکت بازرگانی واردات و صادرات

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و واردات ” ترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای اشنایی با نحوه ترخیص کالا ، ثبت سفارش کالا در چین ،  واردات از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , ایتالیا , اروپا و واردات از سایر مبادی با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان ما می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید:

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

فرآیند ترخیص کالا از گمرک بازرگان از زمانی که کالا وارد گمرک بازرگان می شود کلید می خورد و تا وقتی که کالا از گمرک خارج شود و ترخیص کالا صورت می گیرد ادامه پیدا می کند. ترخیص کالا از بازرگان

جهت ترخیص کالا از گمرک بازرگان باید به گمرک بازرگان مراجعه کنید و مدارک لازم برای ترخیص کالا از گمرک بازرگان مانند کارت بازرگانی، مجوزهای لازم (اگر کالای موردنظر در ردیف کالاهای مشروط قرار دارد)، بارنامه، ترخیصیه، پیش فاکتور، فاکتور مبدا، بیمه نامه، لیست عدل بندی، گواهی بازرسی، فاکتور خرید و… را تحویل دهید؛ سپس اقدام به تنظیم اظهارنامه کنید. در اظهارنامه باید اطلاعاتی در مورد مالک کالا، نوع کالا، تعداد کالا، قیمت کالا و… ثبت شود؛ تکمیل اظهارنامه مستلزم دقت خاصی است زیرا مبنای بررسی های آتی گمرک بازرگان محسوب می شود.به همین جهت این پروسه زمان بر و بسیار تخصصی است.

به همین جهت ترخیص کالا از گمرک بازرگان توسط متخصصان و حق العمل کار ان شرکت بازرگانی ترخیص کارا انجام می شود و این شرکت با داشتن ترخیص کار های حرفه ای مستقر در آذربایجان می تواند در حداقل زمان محموله و کالاهای وارداتی و صادراتی را ترخیص نماید.

میزان واردات کالا به گمرک بازرگان در سال ۱۳۹۵ بیش از ۴۹۷ هزار تن با ارزش دلاری بیش از ۶۵۳ میلیون دلار بوده است که این میزان معادل ۱٫۴۹ درصد سهم ارزشی کل واردات کالا به ایران بوده است. در سال ۹۵ از ۵۴ کشور گوناگون به مرز بازرگان واردات صورت گرفته است که این میزان واردات و ترخیص از مرز بازرگان  اکثرا مختص به واردات کالا از ترکیه بوده است به صورتی که سهم ارزشی واردات از ترکیه به مرز بازرگان ۷۸ درصد و سهم وزنی آن ۷۹ درصد بوده است.

همچنین پس از ترکیه سهم وزنی واردات و ترخیص از گمرک بازرگان از کشور اکوادور هشت درصد و واردات از گرجستان پنج درصد بوده است. سهم ارزشی ترخیص کالا از مرز بازرگان پس از ترکیه پنج درصد متعلق به واردات از اکوادور و چهار درصد متعلق به واردات از ایتالیا و چهار درصد هم متعلق به واردات از چین و ترخیص کالا از چین بوده است.

 

ترخیص کالا از گمرک بازرگان , ترخیص کالا از مرز بازرگان , ترخیص کالا از بازرگان

ترخیص کالا از گمرک بازرگان , ترخیص کالا از مرز بازرگان , ترخیص کالا از بازرگان ، شرکت ترخیص کار گمرک | سامانه سنا

 

ترخیص کالا از بازرگان با شرکت بازرگانی ترخیص کارا

بر اساس آمار به دست آمده از گمرک جمهوری اسلامی ایران در خصوص کالاهای وارداتی به گمرک بازرگان می توان گفت که در سال ۹۵ با توجه به دسته بندی کالا ها در گمرک بیش ترین میزان واردات ( ترخیص ) و ترخیص کالا از گمرک بازرگان توسط ترخیص کار گمرک متعلق به کالاهای موجود در قسمت ۲ کتاب مقررات صادرات واردات بوده است یعنی واردات محصولات نباتی به صورتی که ۵۷ درصد سهم وزنی و ۳۴ درصد سهم ارزشی ترخیص از بازرگان را شامل می شوند. ترخیص کالا از بازرگان

همچنین پس از واردات محصولاتی نباتی می توان به واردات و ترخیص ماشین آلات از گمرک بازرگان ۸ درصد سهم وزنی و ۲۷ درصد سهم ارزشی، واردات و ترخیص چوب و اشیا چوبی از مرز بازرگان ( بخش نه کتاب مقررات ) ۱۳ درصد سهم وزنی و ۸ درصد سهم ارزشی اشاره کرد.

شرکت بازرگانی واردات صادرات ترخیص کارا با داشتن دفاتر رسمی در ترکیه و همچنین با استفاده از ترخیص کار های حرفه ای و با تجربه خود خدمات بازرگانی گسترده ای در زمینه واردات کالا از ترکیه و سایر کشورها را به بازرگانان ارائه می نماید این شرکت در تمامی مراحل واردات همانند اخذ مجوز، ثبت سفارش کالا در سامانه ثبتارش و سامانه جامع تجارت ایران، حواله ارزی و دریافت ارز مبادله ای ، ترخیص کالا با ارز مبادله ای ، حمل و نقل کالا و نهایتا ترخیص کالا از گمرک را با نهایت دقت و اطمینان انجام می دهد. سایت همتا

بازرگان شهری است در استان آذربایجان غربی و در نزدیکی مرز ترکیه که در نزدیکی منطقه آزاد ماکو است. گمرک بازرگان در فاصله یک کیلومتری از شهر بازرکان قرار دارد و یکی از گمرک های مهم کشور در زمینه ترخیص کالا و واردات از ترکیه به حساب می آید. به شکلی که می توان گفت تقریبا بیشترین واردات از ترکیه از همین مرز و از گمرک بازرگان ( ترخیص کالا از گمرک بازرگان )صورت می گیرد.

گمرک بازرگان در سال ۱۳۰۵ ساخته شد. این گمرک در کشور ترکیه به نام گوربلاغ شناخته می شود و تنها مرز گمرکی بین کشور ایران و ترکیه می باشد که بصورت شبانه روزی و ۲۴ ساعته فعالیت دارد.

از اصلی ترین کالاهایی که از گمرک بازرگان وارد کشور می شود می توان به پوشاک و البسه ، ظروف ، وسایل پلاستیکی ، اوناع مختلف پارچه و … است.

اکثر کالا هایی که از ایران به کشور های مختلف همجون عراق ، ترکیه ، ارمنستان و … صادرات می شود از گمرک بازرگان صورت می گیرد. این کالا های صادراتی شامل ماشین های تراش ، قطعات تریلر و سنگ های اکوسین می باشد.

گمرک بازرگان محلی برای ترخیص کالا از بازرگان و ترانزیت کالا در این منطقه است به شکلی که ترخیص کالا از مرز بازرگان به شکلی است که روزانه تا صد ها کالا از این گمرک ترخیص می شود.

مراحل ترخیص کالا از مرز بازرگان

نحوه ترخیص کالا از گمرک بازرگان از وقتی که کالا به گمرک بازرگان وارد می شود شروع می شود و تا زمانی که کالا از گمرک خروج می شود ادامه پیدا می کند. زمانی کالا به گمرک وارد می شود، صاحب کالا و یا نماینده قانونی وی که همان ترخیص کار گمرک است باید به گمرک بازرگان مراجعه کند و اسناد مورد نیاز برای ترخیص کالا از گمرک بازرگان همانند کارت بازرگانی ، مجوزهای مربوطه، بارنامه ، ترخیصیه، PI، فاکتور مبدا، بیمه نامه و …. می باشد. در اظهارنامه ای که برای گمرک ارسال می شود باید مشخصاتی از قبیل صاحب کالا،نوع و تعداد کالا، قیمت کالا و … ثبت گردد. تکمیل اظهارنامه مستلزم دقت بالایی است چراکه اساس بازرسی های آتی کارشناسان گمرک بازرگان به حساب می آید. ترخیص کالا از مرز بازرگان

بعد از آنکه اسناد و اظهارنامه گمرکی ارسال شد، کارشناسان گمرک بازرگان اقدام به بازرسی کالا می کنند و در صورتی که تخلفی صورت نگرفته باشد بعد از طی مراحل معمولی گمرک و ترخیص از گمرک ، مجوز لازمه برای ترخیص کالا از گمرک صادر می شود. ترخیص کالا از بازرگان

قوانینی که در ترخیص کالا از گمرک بازرگان وجود دارد همان قوانین و مقرراتی است که در دیگر گمرکات جمهوری اسلامی ایران در رابطه با ترخیص کالا وجود دارد. طبق این گفته ترخیص برخی از کالاها از گمرک بازرگان مجاز و برخی مشروط و برخی دیگر هم ممنوع می باشند.