شرکت واردات کالا از چین | هزینه واردات از چین

در عصر کنونی چین توانسته است بازارهای دنیا را با کالاهای تولید شده خود تسخیر کند که در این میان ایران نیز جدای از این مقوله نمیباشد و همانند سایر کشورهای مقصد کالاهای چین شده است.

امروزه بر اساس نظر تمامی کارشناسان و متخصصان،کشور چین در حال قبضه و تسخیر کردن بازارهای کشورهای مختلف چه اروپایی، آمریکایی و آسیایی است و با توجه به نیروی کار ارزان، تولید انبوه کالا و استفاده ازتکنولوِِژی، تبدیل به مرکز تولید کالا در دنیا شده و اکثریت کشورها میزبان واردات از چین شده اند و قادر به رقابت با آن‌ها نیستند.

چین به عنوان بزرگ ترین قطب تجارت جهان شناخته می شود و واردات کالا از چین به ایران در طی چند دهه گذشته بسیار افزایش یافته است. کشور چین با استفاده از نیروی کار ارزان توانسته تا انواع و اقسام کالاهای مختلف را با قیمت تمام شده پایین به بازار عرض کند و در تمام دنیا نظر اکثر شرکت های بازرگانی واردات کالا را به سمت خود جلب کرده است. سهم وزنی واردات از چین به ایران بر اساس آمار ارئه شده توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۴ معادل ۱۴٫۴۷ درصد و سهم ارزش دلاری آن ۲۵٫۲۲ درصد بوده است. در سال ۱۳۹۵ سهم وزنی واردات کالا از چین ۱۳٫۳۳ درصد و سهم ارزش دلاری آن ۲۴٫۶۲ درصد می باشد. به عبارت دیگر در سال ۹۵ حجم واردات از چین بیش از ۴۴۵۱ هزار تن با ارزش بیش از ۱۰۷۵۳ میلیون دلار بوده است. شرکت بازرگانی کارا به عنوان موثر ترین شرکت واردات از چین در کشور به فعالیت پرداخته و منبع یابی در چین و مذاکره و عقد قرار داد و تضمین و بازرسی قرارداد های بازرگانی را به عهده می گیرد.

این ارقام به خوبی بیان گر بزرگی واردات از چین می باشد و می توان نتیجه گرفت که عمده واردات کالا به ایران از چین می باشد و همین حجم بالای واردات از چین باعث شده تا چین عضو پنج کشور عمده اصلی طرف معامله با ایران است.

شرکت ترخیص کارا یک شرکت بازرگانی بوده و با استفاده از تیم مجرب خود خدمات گسترده ای را در زمینه صادرات و واردات کالا به ایران به خصوص واردات از چین ارائه می کند. این شرکت با داشتن نمایندگان مستقر در چین می تواند روند واردات کالا از چین را برای بازرگانان بسیار تسهیل و تسریع نماید.

بازرگانان و شرکت های بازرگانی ممکن است به حسن نیت و اعتبار فروشندگان و تولیدکنندگان چینی اعتماد نداشته باشند و یا بعضا در مواردی دچار مشکل شده باشند، به همین دلیل شرکت ترخیص کار ا با داشتن متخصصان بازرگانی و بازاریابی خود می تواند مذاکرات و مکاتبات را با شرکت های چینی انجام داده و حتی با نیروهای مستقر در شهرهای مهم چین مانند گوانجو، شانتو، پکن و شانگهای جلسات حضوری با فروشندگان و تولیدکنندگان داشته باشد و به کارخانجات و دفاتر آن ها سرکشی کرده تا از صحت و اعتبار آن ها اطمینان یابد. همچنین با دریافت اطلاعات تولیدکننده و فروشنده چینی از اتاق بازرگانی چین و اتاق صنعت معدن چین می تواند حسن اعتبار آن ها را هم مورد بررسی قرار دهد.

ترخیص کارا

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و واردات ” ترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  واردات کالا از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا  واردات از چین , صادرات به عراق و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان ما می توانید از طریق شماره های زیر اقدام نمایید:

تلفن تماس : ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

ثبت سفارش واردات کالا از چین در سامانه جامع تجارت

در صورتی که وارد کننده ایرانی به دنبال کالای خاصی با برند معتبری بوده و مایل به خرید از چین باشد، شرکت ترخیص کارا به عنوان یک نماینده متخصص و شرکت واردات از چین می تواند اعتبارسنجی را در خصوص کالا های چینی انجام داده و نمونه کالا را برای واردکننده دریافت کند. در صورتی که نمونه کالا مورد تایید وارد کننده و بازرگان ایرانی یا شرکت بازرگانی باشد می توان با فروشنده چینی وارد معامله شد و بعد از مذاکرات و چانه زنی ها شرکت ترخیص کارا به نمایندگی و با وکالت از طرف بازرگان اقدام به عقد قرارداد می کند.

پس از ارسال پروفرما ( پیش فاکتور ) توسط فروشنده و تایید آن توسط خریدار، قرارداد نهایی بسته می شود و تولیدکننده چینی با دریافت بخشی از مبلغ خرید، در صورت عدم وجود کالا در انبار اقدام به تولید کالا می نماید. در واردات کالا از چین انتقال وجه به چین به چندین روش صورت می گیرد که با توجه به شرایط و مفاد قرار داد این انتقالات و حوالات ارزی انجام می شود که در این خصوص به صورت مجزا و مفصل در بخش های دیگر سایت تویضحات لازم وجود دارد. زمانی که کالا در چین آماده بارگیری شد شرکت واردات کالا از چین با انجام هماهنگی های قبلی شرکت ترخیص کار ا با شرکت های های حمل و نقل و نظارت و هدایت محموله کالا وارد گمرکات ایران می شود.

واردات از چین , واردات کالا از چین

واردات از چین , واردات کالا از چین , شرکت واردات از چین

ترخیص کالا از گمرک های ایران کاری تخصصی است و به تجربه و دانش کافی نیازمند است. خوشبختانه شرکت ترخیص کارا به عنوان یک شرکت ترخیص کالا در این زمینه نیز با استفاده از ترخیص کار ان و حق العمل کار ان حرفه ای خود می تواند کالا را در حداقل زمان ترخیص نماید.

کالاهای وارداتی از چین به تمامی بندرها و گمرک های کشور وارد می شوند اما از آن جایی که اکثرا کالاها توسط کشتی و از طریق مرزهای دریایی وارد کشور می شوند می توان گفت که گمرک بندرعباس میزبان بیش تر محموله های وارداتی از چین می باشد. ترخیص کاران و حق العمل کاران با استعداد و خبره شرکت ترخیص کار ا در تمامی گمرک های ایران فعال بوده و تشریفات گمرکی و امور ترخیص را به بهترین نحو انجام می دهند. ترخیص کار مستقر در گمرک، امور ترخیص کالا از گمرک شهید رجایی را به وکالت از طرف خریدار انجام خواهد داد و کالا را به انبار خریدار ارسال خواهد کرد.

شرکت ترخیص کارا به عنوان یک شرکت واردات از چین تمامی فعالیت ها و امور مربوط به واردات کالا از چین را به نحو احسن و با بالاترین دقت و کیفیت انجام می دهد. این شرکت دز تمامی مراحل بازرگانان را راهنمایی کرده و با ارائه مشاوره بازرگانی به آن ها از به وجود آمدن مشکلات و کلاهبرداری ها در این زمینه پیش گیری می نماید و در صورت لزوم می تواند به صورت قانونی از بازرگان و محموله ی وارداتی در کمیسیون های حل اختلافات گمرکی دفاع نماید.

رویه واردات کالا از چین همانند رویه واردات کالا از تمامی کشورها می باشد. کالاها بنا بر نوع و کد تعرفه ای که دارند دسته بندی شده و عوارض و حقوق گمرکی به آن ها تعلق می گیرد. هر کالایی برای واردات و ترخیص از گمرک به مجوزهای ورودی احتیاج دارد به عنوان نمونه مجوز بهداشت، مجوز از سازمان غذا و دارو، استاندارد و غیره که شرکت ترخیص کارا در این خصوص اطلاعات لازم را به بازرگانان و شرکت بازرگانی وارد کننده کالا ارائه می دهد و آن ها را در جهت اخذ این مجوزها یاری می نماید.

برای خرید کالا از چین ، سفارش خرید از چین ، خرید عمده از چین ، خرید مستقیم از چین و … با ما تماس بگیرید.

بهترین کالا برای واردات از چین

بسیاری از افراد که می خواهند برای اولین بار کار واردات را انجام دهند و یا اینکه در خصوص سود واردات از چین حکایت ها شنیده اند به دنبال یافتن یافتن پاسخی برای سوال خود هستند که بهترین کالا برای واردات از چین چه چیزی است؟؟؟
در حقیقت نمی توان گفت که بهترین کالا برای واردات از چین کدام کالا هست. چرا که در خصوص واردات کالا و فروش آن در بازار داخل مسائل زیادی وجود دارد که باعث تغییر در میزان حاشیه سود بازرگانان می شود. شاید در اختیار داشتن یک شبکه توزیع منظم و قوی برای یک محصول باعث شود، کالایی که در نظر دیگران سود چندانی برای واردات نداشته باشد بسیار سودده شود. همچنین شناسای دقیق بازار مصرف می تواند ما را به جواب بهترین کالا برای واردات از چین برساند. به هرحال شما برای اخذ مشاوره واردات کالا از چین می توانید بگیرید.

چگونه از چین واردات کنیم

واردات از هر کشوری تابع قوانین و ساز و کارهای خودش می باشد. واردات از چین نیز به مثابه بسیاری از کشورها قوانین خاص خود را دارد. هرچند در سال های اخیر شرکت های بسیاری در زمینه واردات کالا از چین ورود کرده اند و دفاتر تجاری بازرگانی بسیاری در شهرهای مختلف چین به راه افتاده است آگاهی شخص شما از چگونگی واردات از چین بسیار مهم است.وجود شرکت ها و افرادی که به قصد کلاهبرداری در این فضاهای تجاری بازرگانی رفت و آمد می کننده کم نیست. چه بسیار بازرگان هایی که از سر اشتباه سرمایه خود را به حساب شرکتی کلاهبردار و یا صوری واریز کرده اند به امید واردات کالا و سودی از آن ولی پولشان از بین رفته است.

شرکت ترخیص کارا به عنوان یک شرکت بازرگانی واردات صادرات می تواند شما را در زمینه واردات کالا از چین یاری نماید. ما میتوانیم هم واردات شما را به صورت مستقیم از چین انجام داده و کالا را در انبارتان تحویل دهیم و یا اینکه مشاوره های لازم در خصوص واردات از چین را به شما بدهیم تا با خیال آسوده بتوانید تجارت تان را انجام دهید.

حداقل سرمایه برای واردات از چین

یکی دیگر از سوالات در بین تجار و افراد مختلف در خصوص حداقل سرمایه برای واردات از چین می باشد. در حقیقت شما برای واردات از چین سرمایه ای را نیاز دارید که به کالای مورد نظرتان بستگی دارد. به عنوان مثال شاید شما به دنبال واردات بدلیجات از چین باشید. در این صورت راهکارهای مختلفی پیش پای شماست. از واردات چمدانی بگیرید تا کانتینر می تواند میزان و یا حداقل سرمایه برای واردات از چین را برای شما تعیین کند. در حقیقت نمی توان به صورت دقیقی اعلام کرد که حداقل سرمایه برای واردات از چین چه میزان باشد. ولی اگر شما نمی دانید که چه محصولی را می خواهید وارد نمایید ما می توانیم به شما مشاوره لازم در این خصوص را بدهیم که حداقل سرمایه برای واردات از چین را نیاز داشته باشد.

نکاتی در خصوص واردات کالا از چین

شرکت واردات از چین :واردات کالا به کشور از جمله فعالیت های بازرگانی می باشد که در جهت تامین نیازهای بازار صورت می گیرد. واردات می تواند از اقصی نقاط جهان صورت بگیرد و شرکت های واردکننده می توانند کالاها و مواد اولیه را از کشورهای گوناگون خریداری نمایند و به کشور وارد کنند اما در سال های اخیر واردات از چین بیش ترین حجم واردات کالا به کشور را در بر داشته است.

شرکت بازرگانی صادرات و واردات ترخیص کارا با داشتن کادری مجرب و آموزش دیده و با داشتن نمایندگان قانونی و دفاتر رسمی در کشورهایی همچون چین، ترکیه و آلمان فعالیت های مربوط به خرید از خارج و واردات کالا را از آغازی ترین مراحل مانند مذاکرات و اعتبار سنجی فروشنده خارجی، ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت ، حواله ارز مبادله ای تا حمل و نقل و ترخیص کالا از گمرک را با حداکثر دقت و کم ترین ضریب خطا انجام می دهد.

آمار واردات از چین

کارشناسان شرکت بازرگانی کارا با تحلیل های آماری که بر روی اطلاعات ارائه شده توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران انجام داده اند به نتایج جالب توجهی در خصوص آمار واردات در سال ۱۳۹۵ به دست آورده اند. این آمار مربوط به حجم واردات کالا و ارزش دلاری آن در این دوره ۱۲ ماهه منتهی به اسفند می باشد. البته واردات اتومبیل سواری در این آمار مورد بررسی قرار نگرفته است و فقط مختص به کالاها و مواد اولیه وارداتی می باشد.

ارزش دلاری واردات از چین | حجم واردات از چین

بر اساس این آمار می توان بیان کرد که حجم واردات کالا در سال ۱۳۹۵ بیش از ۳۳ میلیون و ۳۹۹ هزار تن بوده است و ارزش دلاری واردات بیش از ۴۳ میلیارد و ۶۸۴ میلیون دلار تعیین شده است. این حجم واردات از ۱۴۳ کشور مختلف و هشت منطقه آزاد و منطقه ویژه صورت گرفته است.

اگر بخواهیم حجم و ارزش دلاری واردات را از کشورهای مختلف مورد بررسی قرار دهیم می توان این گونه بیان کرد که بیش ترین حجم واردات در سال ۹۵ متعلق به واردات کالا از چین با سهم وزنی ۱۳٫۳۳ درصد معادل بیش از ۴۴ میلیون تن و سهم ارزش دلاری ۲۲٫۶۲ درصد معادل بیش از ۱۰ میلیارد و ۶۹۲ میلیون دلار می باشد. پس از چین کشور امارات در رتبه دوم واردات به ایران قرار دارد به صورتی که سهم وزنی واردات کالا از امارارت متحده عربی ۱۳٫۳۹ درصد و سهم ارزشی ۱۴٫۶۷ آن درصد می باشد. واردات کالا از کره دارای سهم وزنی ۴٫۵۲ درصدی و سهم ارزشی ۷٫۹۲ درصدی در رتبه سوم واردات کالا به کشور بوده است و واردات کالا از ترکیه ۴٫۸۷ درصد سهم وزنی و ۶٫۲۷ درصد سهم ارزشی در رتبه چهارم و واردات از آلمان با سهم وزنی ۲٫۹۱ درصد و سهم ارزشی ۵٫۸۱ درصد در رتبه پنجم واردات کالا به ایران قرار دارد. این پنج کشور در سال ۱۳۹۵ بیش از ۶۰ درصد واردات کشور را به خود اختصاص داده اند و ۴۰ درصد مابقی واردات از سایر کشور ها صورت گرفته است.

همان طور که آمار به خوبی نشان می دهد رتبه اول واردات، واردات کالا از چین بوده است. چین در طی سال های گذشته با تولیدات فراوان در تمامی زمینه ها و با ارائه قیمت های به نسبت کم تر از یابر نقاط جهان توانسته است که محصولات تولیدی خود را به اکثر نقاط جهان صادر کند. در ایران نیز شرکت های وارداتی و بازرگانان به خرید از چین روی آورده اند. بستن قرار داد با فروشندگان چینی به دلیل تفاوت در زبان ها و باعث می شود که گاهی برخی از واردکنندگان نتوانند آن گونه که باید قراردادهای خود را در واردات از چین تنظیم نمایند و بعضا با مشکل رو به رو می شوند. به همین دلیل شرکت بازرگانی کارا با استفاده از نیروهای متخصص خود که به زبان چینی مسلط اند و در دفاتر رسمی خود در چین مستقر هستند می تواند مشکل بسیاری از وارد کنندگان کالا از چین را برطرف کرده و کمک شایانی به آن ها در امور خرید و واردات کالا از چین  بنماید.

همان گونه که می دانیم هنگامی که کالاها از کشورهای گوناگون خریداری می شود توسط شرکت های حمل و نقل از مرزهای مختلف و به طرق مختلف وارد کشور می شوند. در ایران ۱۳۸ گمرک و بازارچه مرزی فعال وجود دارد و هرکدام از ویژگی های مختلفی برخوردارند و فعالیت هایی همچون واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، ترانزیت خارجی، کارنه، امور مسافری، کابوتاژ، ملوانی، مرزنشینان، امانات پستی و قضایی در آن ها صورت می گیرد. البته لازم به ذکر است که در تمامی گمرکات تمامی این فعالیت های ذکر شده انجام نمی شود.

میزان واردات کالا از چین بر اساس ترخیص از گمرک های مختلف کشور

بر اساس نتایج تحلیل های آماری مشخص شد که در سال ۹۵ واردات و ترخیص کالای وارداتی از ۹۲ گمرک صورت گرفته است که از نظر وزنی بیش ترین میزان ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی با سهم وزنی ۴۴ درصد بوده است و پس از آن ترخیص کالا از گمرک بندر عباس ( گمرک شهید رجایی )  با سهم وزنی ۲۳ درصد در رتبه دوم می باشد و به همین ترتیب ترخیص کالا از گمرک بندر انزلی با سهم وزنی هشت درصد و و ترخیص از گمرک امیرآباد با سهم وزنی پنج درصد و ترخیص کالا از گمرک بوشهر با سهم وزنی سه درصد در رتبه های سوم, چهارم و پنجم قرار داردند.

همچنین از منظر ارزش دلاری می توان بیان کرد که بیش ترین سهم اظهار و ترخیص کالا از گمرک متعلق به ترخیص از گمرک بندر عباس ( گمرک شهید رجایی ) با سهم ارزشی ۳۴ درصد بوده است و پس از آن ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی دارای ۱۲ درصد سهم ارزشی می باشد و به همین ترتیب ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی با سهم ارزشی ۱۰ درصد، ترخیص کالا از گمرک شهریار با سهم ارزشی نه درصد و ترخیص از منطقه ویژه بوشهر و بوشهر ۱ با سهم ارزشی پنج درصد در رتبه های سوم، چهارم و پنجم واردات و ترخیص کالا از گمرک را داشته اند.

اکثر کالاهایی که از طریق مرزهای دریایی و با کشتی به کشور وارد می شوند در گمرک شهید رجایی اظهار خواهند شد و پروسه ترخیص کالا در آن جا صورت خواهد گرفت. همان گونه که بیان شد در دوره ۱۲ ماهه منتهی به اسفند سال ۹۵ نزدیک به ۱۴ درصد واردات کالا مختص به واردات از چین بوده است. از آن جایی که کالاهای وارداتی از چین اکثرا توسط کشتی از بنادر مهم چین همچون گوانجو حمل می شوند پس بدیهی است که واردات کالا از چین به گمرک شهید رجایی از آمار بالایی برخوردار می باشد.

انواع کالاهای وارداتی از چین

شرکت واردات از چین : اما کالاهای وارداتی به کشور بر اساس تقسیم بندی گمرک در کتاب مقررات صادرات و واردات به ۲۱ قسمت و ۹۸ فصل دسته بندی شده اند که دلیل اصلی این دسته بندی اختصاص کدهای تعرفه به کالاها و شناسایی کالا ها بر اساس این کدها می باشد به صورتی که هر کد کالا مختص به کالای خاصی بوده و معرف کالا, حقوق ورودی آن و سایر مشخصات می باشد. کارشناسان شرکت بازرگانی ترخیص کارا تحلیل های آماری بر روی کالاهای وارداتی سال ۹۵ بر اساس ۲۱ قسمت تقسیم بندی گمرک انجام داده اند که بر اساس نتایج به دست آمده مشخص شد که بیش ترین حجم واردات متعلق به قسمت دوم می باشد یعنی بخش محصولات نباتی که خود شامل نه فصل مجزا بوده است.

واردات محصولات نباتی در سال ۹۵ بیش از ۴۳ درصد ارزش وزنی کالاهای وارداتی به کشور بوده اند. البته دلیل این که این دسته محصولات حجم بالایی از واردات را به خود اختصاص داده اند واردات آن ها به صورت فله به کشور می باشد زیرا شامل محصولاتی همانند نباتات، میوه ها، غلات، محصولات صنعت آرد سازی، دانه و بذر، صمغ ها، مواد قابل بافت و … می باشد.

پس از محصولات نباتی از منظر وزنی می توان گفت که بیش ترین آمار ارزش وزنی واردات متعلق به قسمت ۱۵ یعنی واردات فلزات معمولی و مصنوعات آن می باشد که ۱۴ درصد واردات کالا در سال ۹۵ را به خود اختصاص داده است. که خود از ۱۲ فصل تشکیل شده است که شامل کالاها و مواد اولیه ای همچون چدن، آهن، فولاد، مس، نیکل، روی، سرب، قلع و مصونوعات آن ها و همچنین ابزارها و آلات مصنوعات چاقو سازی و سایر مصنوعات گوناگون از فلزات معمولی می باشد .

اما از لحاظ ارزش دلاری بیش ترین سهم ارزش دلاری متعلق به بخش ۱۶ یعنی واردات ماشین آلات و وسایل مکانیکی، ادوات برقی اجزا و قطعات آن ها می باشد. این بخش خود شامل دو فصل بوده و ۲۸ درصد سهم ارزش دلاری واردات کالا در این دوره ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۹۵ را به خود اختصاص داده است. پس از واردات ماشین آلات واردات محصولات نباتی با ۱۳ درصد در رتبه دوم واردات کالا از لحاظ ارزش دلاری قرار دارد و قسمت ششم با ۱۱ درصد سهم ارزش دلاری در رتبه سوم واردات کالا قرار دارد. بخش ششم متشکل از ۱۱ فصل بوده و در خصوص واردات محصولات شیمیایی و صنایع وابسته به آن می باشد مانند محصولات شیمی آلی و غیر آلی، محصولات دارویی، کوده، عصاره های دباغی و رنگرزی، روغن های اسانسی، صابون و مواد آلی تانسیواکتیف، مواد آلبومینوئید، باروت، محصولات عکاسی و سایر محصولات گوناگون صنایع شیمیایی می باشد.

واردات از چین توسط شرکت کارا

شرکت بازرگانی واردات و صادرات ترخیص کارا به عنوان یک شرکت بازرگانی واردات و صادرات کالا خدمات بازرگانی گسترده ای را در زمینه های مختلف همچون مشاوره بازرگانی , اعتبارسنجی فروشنده های خارجی و داخلی، انجام مذاکرات و چانه زنی ها و عقد قرار دادهای دو یا چندجانبه، ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت ایران و سامانه ثبتارش، حواله ارز مبادله ای و حمل و نقل و پی گیری کالا ارائه می دهد.

این شرکت بازرگانی به دلیل داشتن نمایندگان معتبر در چین که به زبان ایرانی، چینی و انگلیسی مسلط بوده به بهترین شکل می تواند واردات کالا از چین را انجام داده. این مجموعه با داشتن نمایندگان مستقر در دفاتر خود در چین می تواند عقد قرار داد و مذاکرات خرید کالا و مواد اولیه را بدون ابهام و با حداقل ریسک انجام داده و قراردادهای قانونی و مستحکمی را جهت خرید و واردات کالا از چین ببندد.

همچنین این شرکت به عنوان یک شرکت ترخیص کالا داراری کادر مجربی بوده و از ترخیص کار ان و حق العمل کار گمرکی معتبر و قابل اعتماد خود می تواند کالاهای وارداتی را در حداقل زمان از گمرک ترخیص نماید. ترخیص کالا از گمرک فعالیتی تخصصی است و بدون داشتن تجربه و تخصص کافی در آن ممکن است روند ترخیص با مشکل روبه رو شود. شناسایی کد تعرفه کالا، محاسبه حقوق و عوارض گمرکی و ترخیص کالا از گمرک بازرگان، ترخیص کالا از گمرک سمنان، ترخیص از گمرک فرودگاه، ترخیص از گمرک بندر عباس و … از جمله خدماتی است که این شرکت به عنوان یک شرکت ترخیص کار ارائه می دهد.

شرکت بازرگانی ترخیص کارا با دارا بودن شعب مختلف در کشورهای دنیا روند ترخیص کالا را بسیار آسان تر کرده است. شما می توانید برای اخذ مشاوره های مربوطه با شرکت تماس بگیرید. نحوه ترخیص کالا از گمرک بصورت کامل به تجار و بازرگانان گرامی توضیح داده می شود. ترخیص کار های مجرب شرکت بازرگانی ترخیص کارا قادرند تا ترخیص از گمرک را در کمترین زمان و با حداقل هزینه برای شما انجام دهند.

مراحل ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت ثبت سفارش کالا و واردات از چین و ترخیص کالا از گمرک

الف) مفروضات اول؛

شرکت «الف» ( شرکت واردات از چین ) تعداد ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات راه سازی مستعمل را برای واردات از چین به گمرک و ترخصی کالا در سامانه جامع ثبت سفارش ، ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت نموده است که طبق مندرجات پیش فاکتور تسلیمی به واحد ثبت سفارش کالا مشمول ضوابط مقرر طبق آیین نامه قانون خودرو از لحاظ رعایت ضوابط در مورد سال ساخت بوده است.

ارزش هر دستگاه ماشین آلات ۳۰,۰۰۰ دلار با احتساب کرایه حمل از مبدأ امارات به مقصد گمرک بوشهر است. پس از واردات کالا از سوی شرکت کارگزاری پ، به وکالت از صاحب کالا اظهارنامه تنظیم و تسلیم می شود. اظهارنامه مشمول میسر قرمز یعنی انجام تشریفات ارزیابی ملموس می گردد. دوم: ارزیابی شامل معاینه کالا، ارزش گذاری، کارشناسی فنی و رسمی ماشین آلات، تطبيق اظهار و اظهارنامه با ضوابط مقرر بوده و در آخر پروانه گمرکی صادر و کالا برای بارگیری و ترخیص کالا از گمرک آماده می شود. قبل از خروج کالا از نظارت گمرک ترخیص کالا قطعی، به دلایل زیر دستور جلوگیری از ترخیص کالا از گمرک شفاها به اطلاع درب خروج می رسد و بر همین اساس مجددا کار تخلیه آغاز می شود.

۱- شرکت «الف» (شرکت واردات کالا از چین )پیش از این برای محمولهای محتوای کالای معین ثبت سفارش کالا می نماید و پس از ورود کالا به موجب صلح نامه، کالا قبض انبار مربوط به محموله وارداتی و سایر اسناد حمل و خرید را به آقای (حمید) که مدیر شرکت کارگزاری «ب» می باشد واگذار نموده که این شخص هم با استفاده از مندرجات صلح نامه که با حق توكيل به غیر بوده، کالا را به شخص دیگری (آقای زید دارای کارت بازرگانی و شرکت ترخیص کار) واگذار می نماید که پس از اظهار کالا و ارزیابی در گمرک به عنوان قاچاق گمرکی محسوب و محکوم می شود.

۲- آقای زید ( شرکت ترخیص کالا ) در جریان تشریفات گمرکی و بعد از آن متواری و جريمه قاچاق که دو برابر ارزش کالا تعیین گردیده و معادل پنجاه میلیارد ریال بوده الاوصول می ماند.

۳- شرکت کارگزاری “ب”، در اظهار محموله موضوع بند بالا نیز به عنوان کارگزار گمرکی اقدام به تنظیم و تسلیم اظهارنامه از سوی آقای زید ( ترخیص کار ) نموده است.

بنابراین دلایل ممانعت از ترخیص ۱۰۰ دستگاه ماشین راهسازی منعلق به شرکت «الف» به اعتقاد گمرک عبارت است از:

– واردکننده محموله واگذاری به آقای حمید که او نیز به آقای زید ( ترخیص کار ) واگذار نموده شرکت «الف» بوده است.شرکت واردات از چین.

– کارگزار گمرکی که اینک واردات دستگاه ماشین راه سازی را به گمرک اظهار نموده، کارگزار گمرکی در مورد اظهارنامه است که کالای آن به عنوان قاچاق تلقی گردیده است.

در این بین کدامیک از این سه گروه مرتکب اشتباه در ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت و ترخیص کالا گمرک شده است |ترخیص کار و صاحب کارت بازرگانی , کارگزار گمرک ، شرکت واردات از چین

ب) مفروضات

۱- نقش شرکت «الف» ( شرکت واردات کالا از چین ) در مورد محموله ای که قاچاق تلقی شده.

۲- نقش شرکت کارگزاری ابا در هر یک از دو محموله که اظهارنامه ها به ترتیب به نام شرکت «الف» و آقای زید( شرکت ترخیص کار دارنده کارت بازرگانی) به گمرک تسلیم نموده است.

۳- چگونگی عمل گمرک در جلوگیری از ترخیص کالا قطعی محموله مربوط به ۱۰۰ دستگاه ماشین راه سازی شرکت «الف» .

۴- با فرض اینکه کالا (ماشین های راه سازی تا زمان حل مسئله و ارایه راهکار قانونی در اماکن گمرکی متوقف بوده در صورتی که معلوم گردد گمرک من غیرحق مانع ترخیص کالا شده، چه اقدام با احقاق حقی از سوی صاحب کالا قابل انتظار است.

پاسخ به سوالات بخش قبلی در خصوص شرکت الف ( شرکت واردات کالا از چین )، شرکت ترخیص کالا و گمرک

ج) حل مسئله

شرکت «الف» در مورد محموله ای که به آقای حمید صلح نموده با به نام شخص ثالثی آقای زید ( شرکت ترخیص کالا و دارنده مزایای کارت بازرگانی) به عنوان صاحب کالا به گمرک اظهار گردیده و قاچاق محسوب شده، هیچ گونه مسئولیتی ندارد و بنابراین گمرک نمی تواند شرکت «الف» را از این بابت مورد پیگرد قرار داده یا اگر این شرکت در موارد دیگر به عنوان واردکننده کالا با به وکالت از صاحب کالای دیگر به گمرک اظهارنامه تسلیم نماید، کالای او را توقیف نماید.

واردات از چین توسط شرکت بازرگانی ترخیص کارا

شرکت بازرگانی ترخیص کار ا، بعنوان یک شرکتی که در زمینه واردات کالا ، صادرات و ترخیص کالا فعالیت دارد. اقدام به ارائه خدمات بازرگانی برای واردات از چین ، خرید از چین و ترخیص کالا از چین کرده است.

شرکت بازرگانی ترخیص کار ا با دارا بودن نمایندگی و دفتر در شهرهای تجاری چین که به زبان های ایرانی، چینی و انگلیسی مسلط هستند به بهترین روش موجود واردات کالا از چین را انجام می دهد. این شرکت به دلیل دارا بودن از نمایندگی های مختلف در شهر های چین، قادر به عقد قرارداد و مذاکرات خرید کالا از چین و مواد اولیه را بدون هیچ گونه مشکلی و با کمترین ریسک موجود را دارد.

همیچنین شرکت بازرگانی ترخیص کالا با دارا بودن از کادری مجرب و با استعداد قادر است تا ترخیص کالا از گمرک را برای تجار و بازرگانان در کوتاه ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه انجام دهد. مراحل ترخیص کالا شامل ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت ، پرداخت عوارض و حقوق گمرکی، شناسایی کد تعرفه و … می باشد که شرکت بازرگانی و ترخیص کارا قادر به ارائه تمامی خدمات ترخیص کالا برای تجار و بازرگانان گرامی می باشد.

برای مطالعه بیشتر: سامانه نیما ، نحوه ترخیص کالا ، سامانه همتا