مجله گمرک شماره ۸۴۳ و ۸۴۴

مجله گمرک شماره ۸۴۳ و ۸۴۴ ( نشریه گمرک ایران ۸۴۳ و ۸۴۴ )

در مجله گمرک شماره ۸۴۳ و ۸۴۴ ( نشریه گمرک ایران ۸۴۳ و ۸۴۴ ) ، اخبار ترخیص کالا از گمرک و خبر واردات کالا و صادرات را به شرح زیر می خوانید :

۱٫ رئیس کل گمرک ایران در مراسم روز جهانی گمرک سیستم الکترونیکی گمرک ایران را جهانی کرد.

۲٫ تفاهم نامه تأمین مالی جمعی پروژه های دانشبنیان بین سه وزارتخانه امور اقتصادی و دارایی، ارتباطات و فناوری، اطالعات و کار، تعاون و رفاه اجتماعی و معاونت علمی ریاست جمهوری به امضاء رسید.

۳٫ در جلسه مشترک معاون فنی گمرک ایران و معاون بندری سازمان بنادر بررسی طرح توسعه بندر و گمرک شهیدرجایی بندرعباس صورت گرفت.

۴٫ تعیین ارزش خودروهای وارداتی، زیر ذره بین گمرک. رئیس انجمن واردکنندگان خودرو ایران از تشکیل جلسه مشترک با مدیرکل دفتر بررسی و تعیین ارزش و تعرفه گمرک خبر داد و گفت: موضوع تعیین ارزش خودروهای وارداتی زیر ذره بین گمرک انجام میشود.

۵٫ سامانه اینترنتی رجیستری گوشی های مسافری راه اندازی شد. مهلت و نحوه ثبت نام IMEI تلفن همراه مسافران ورودی در سامانه گمرک.

۶٫ متولی صدور کارت بازرگانی در کشور گمرک نیست و این کار از طریق اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و با نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت می گیرد.

۷٫ مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران با صدور بخشنامه ای مواردی را جهت تکمیل فرآیند تشریفات صادرات کالا در گمرکات مبداء و مرز خروجی به گمرکات اجرایی ابالغ کرد.

۸٫ دفتـر صـادرات گمـرک ایـران بـا ارسـال بخشنامه ای به گمرکات اجرایی چگونگی دوراظهـاری صادرات در مورد روغن هایـی کـه در فرموالسـیون آن هـا از روغن هـای تصفیـه مجـدد اسـتفاده شـده اسـت را اعلام کرد.

۹٫ مدیرکل دفتر بررسی و تعیین ارزش و تعرفه گمرک با صدور بخشنام های ضمن اعلام ارزش گمرکی لوازم جانبی تلفن همراه وارداتی از گمرکات اجرایی خواست تا از پذیرش اسناد کلی گویی شده درخصوص کالاهای فوق خوداری کنند.

۱۰٫ مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران اعالم کرد: به زودی فرآیندهای استرداد حقوق ورودی و تسویه ورود موقت کالا در گمرک به صورت سیستمی انجام و اسناد کاغذی این رویه ها
حذف خواهد شد. علی اکبر شامانی با صدور بخشنامه این موضوع را به گمرکات اجرایی کشور ابلاغ کرد.

۱۱٫ برگزاری کنفرانس گمرک دیجیتال و مدیریت دانش.

۱۲٫ گشایش باب همکاری های تازه میان WCO و FIDI.

۱۳٫گمرک هوشمند قلب تپنده اقتصاد و بهبود دهنده کسب و کار بهبود فضای کسب و کار، اصلی ترین شاخص در ارتقای هوشمندی اقتصادی، تولید ثروت در جهان و فرآیندهای جهانی سازی محسوب میشود.

۱۴٫ مهار تجارت پنهان از سوی گمرک. با روي كار آمدن دولت يازدهم، متوليان گمرك كشور سياست هاي جديدي را جهت توسعه نظام گمركي به منظور مبارزه با قاچاق كالا تعريف كردند تا راه را بر تجارت غيرقانوني ببندند. کاهش زمان ترخیص واردات از ۲۶ روز به ۳ روز، کاهش زمان ترخیص صادرات از هفت روز به یک روز، ارتقای ۲۳ پله ای رتبه گمرک
ایران در شاخص لجستیک بانک جهانی، بهبود پنج رتبه ای ایران در شاخص ادراک فساد اقتصادی، افزایش و ارتقای ۵۰ درصدی کشفیات قاچاق در سال از نتایج مثبت این سیاست ها بوده است.

۱۵٫ آمار صادرات ۷ قلم کالا در نه ماهه سال جاری. صادرات ۸۴ هزار تن پسته با پوست تازه یا خشک از کشور.

۱۶٫ آموزش ثبت شناسه بین المللی گوشی تلفن همراه.

۱۷٫ رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی را گام بسیار مثبتی در جهت شفاف سازی واردات کالا و صادرات و امور گمرکی دانست و گفت: در نظام جمهوری اسلامی بهترین روش این است که همه چیز در اتاق شیشه ای باشد تا هیچ گمان سویی نسبت به عملکرد مسئولان مطرح نشود.

۱۸٫ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضرورت ترخیص سریع کالا را مورد تأکید قرار داد.

۱۹٫ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نقش گمرک در کنترل قاچاق را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: یک ارزیاب خوب در گمرک می تواند مانع سوء استفاده افرادی خاص شود و خوشبختانه در سال های اخیر مدیریت گمرک در کنترل این موارد بسیار خوب عمل کرده است.

۲۰٫ پیشگامی گمرک در حذف اسناد کاغذی.

۲۱٫ با آغاز به کار درب واحد صادرات در گمرک مرزی ماهیرود در استان خراسان جنوبی، پیشبینی می شود حجم صادرات ایران به افغانستان بیش از پیش افزایش یابد.

۲۲٫ برگزاری جشن روز جهانی گمرک در گمرکات سراسر کشور.

۲۳٫ راهکارهای دو مقام ارشد قضایی و سیاسی برای تقویت گمرک در مبارزره با قاچاق.

۲۴٫ رشد ۸۰ درصدی صادرات کالا از گمرک استان زنجان.

۲۵٫ کشف محموله جدید قاچاق انسان توسط مأموران گمرک بازرگان .

۲۶٫ چاپ مقاله همکار گمرکی در نشریه بین المللی “اقتصاد و مدیریت مالی”.

۲۷٫ معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک با اشاره به برنامه های نظارت بر ترانزیت کالا گفت: تشخیص اسکن کانتینرهای وارداتی به صورت سیستمی انجام خواهد شد.

۲۸٫ دبیرکل دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک ایران گفت: حجم کالاهای ترانزیتی از طریق ایران در ۹ ماهه امسال ۱۳ درصد افزایش یافته است.

۲۹٫ معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران عامل اصلی راه اندازی مجدد کارخانه قند ورامین را کمک و همکاری گمرک در ترخیص کالا یعنی ترخیص سریع شکر خام موردنیاز این واحد تولیدی اعلام کرد.

۳۰٫ آمادگی گمرک برای کمک به بهبود فضای کسب و کار. سرپرست گمرک استان البرز با تبیین خدمات و تسهیلات ۱۰گانه گمرک برای بهبود فضای کسب و کار و تسهیل و تسریع کالاهای وارداتی و صادراتی، آمادگی گمرک را برای همکاری و کمک به رشد تولید و صادرات در منطقه ویژه اقتصادی پیام اعالم کرد.

۳۱٫ افزایش ساعت کاری گمرک پلدشت تا ۱۲ شب.

۳۲٫ تیم تنیس روی میز گمرک شیراز در مسابقات سراسری تنیس روی میز گمرکات کشور که از ۲۳ لغایت ۲۷ دی ماه سال جاری در شیراز برگزار شد به مقام قهرمانی رسید.

 

مجله-گمرک-شماره- 843 - 844 -نشریه-گمرک-ایران- 843 و 844 -ترخیص-کالا- 844 -خبر-گمرک-اخبار-ترخیص-کالا و گمرک 843 844 - خبر ترخیص از گمرک

مجله-گمرک-شماره- ۸۴۳ – ۸۴۴ -نشریه-گمرک-ایران- ۸۴۳ و ۸۴۴ -ترخیص-کالا- ۸۴۴ -خبر-گمرک-اخبار-ترخیص-کالا و گمرک ۸۴۳ ۸۴۴- خبر ترخیص از گمرک