ترخیص ماشین آلات بافندگی

ترخیص ماشین آلات بافندگی و واردات ماشین آلات بافندگی : واردات ماشین آلات از کشورهای گوناگون همیشه یکی از مهم ترین انواع واردات کالا به ایران و ترخیص آن می باشد. گمرک جمهوری اسلامی سالانه آمارهای واردات و صادرات خود را منتشر کرده و بر اساس آن می توان هم ارزش دلاری و هم حجم صادرات و واردات را مورد بررسی قرار داد. همان گونه که می دانیم ماشین آلات در صنایع مختلف تولیدی به عنوان اصلی ترین و کلیدی ترین تجهیزات تولید تلقی می شوند. از آنجایی که طیف صنایع تولیدی بسیار گسترده می باشد در نتیجه ماشین آلات نیز بسیار متنوع بوده و با کاربری های گوناگونی که دارند مورد استفاده و واردات به کشور قرار می گیرند.

بر اساس آمار به دست آمده از گمرک ایران در ۵ ماهه اول سال ۱۳۹۵ حجم بالایی از واردات ماشین آلات به کشور انجام شده است که یکی از آن ها واردات ماشين هاي بافندگي تار و پود باف برای پارچه بافي به عرض بيش از ۳۰ cm از انواع بدون ماکو بوده است. در بیشتر موارد ماشین آلات بافندگی و ماشین آلات نساجی با خرید از چین و واردات از چین و ترخیص کالا از چین ، واردات از ترکیه، واردات از آلمان، واردات از ایتالیا، واردات از بلژیک، واردات از هند، واردات از امارات متحده عربی، واردات از روسیه و  واردات از سوییس خریداری می شود و توسط شرکت های حمل و نقل بین المللی به مرزهای گمرکی ایران وارد گشته و توسط شرکت های ترخیص کالا از گمرک، نظیر شرکت بازرگانی ترخیص کالا ی ترخیص کارا ترخیص شده است. سامانه همتا

ترخیص ماشین آلات بافندگی و واردات ماشین آلات نساجی و بافندگی

شرکت بازرگانی صادرات و واردات ترخیص کارا به عنوان یک شرکت واردات ماشین آلات نساجی و بافندگی با ارائه خدمات بازرگانی و مشاوره بازرگانی به تولید کنندگان داخلی اطلاعات لازم را در اختیارشان قرار می دهد و با انجام ثبت سفارش بازرگانی ماشین آلات بافندگی در سامانه ی ثبت سفارش وزارت بازرگانی زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین ثبت سفارش کالا ی ماشین آلات بافندگی در سامانه جامع تجارت ایران به دریافت مجوز واردات از بازرگانی و ترخیص کالا از گمرک بازرگان مبادرت می نماید و علاوه بر این که به امور ترخیص کالا و تشریفات گمرکی تسلط  داشته با توجه به سوابق علمی و تجربی در اخذ و دریافت انواع مجوز واردات کالا به کشور و دریافت معافیت های گمرکی برای شرکت های دارای پروانه بهره برداری و شرکت های تولیدی از سازمان صنعت، معدن و تجارت با ثبت نام در سامانه ی بهین یاب و دریافت معافیت گمرکی خدمات خود را در اختیار تولیدکنندگان مربوطه در زمینه واردات ماشین آلات بافندگی ارائه می کند و در هنگام ترخیص کالا از گمرک آن ها را از پرداخت بخش عظیمی از هزینه های گمرکی معاف نموده و هزینه های تولید و رقابت شرکت ها را جبران می کند.

ترخیص ماشین آلات بافندگی

ترخیص ماشین آلات نساجی و بافندگی

همانگونه که می دانیم ماشین آلات تار و پود بافی در دو نوع ماکو دار و بدون ماکو توسط شرکت های بازرگانی صادرات و واردات به ایران وارد می شوند. ماکو همان ماسوره می باشد که در ماشین آلات ماکودار تعویض، ماسوره پیچی، نگهداری و تمیز کردن ماسوره ها همیشه منجر به کندی پروسه تولید و افت کیفیت پارچه و نخ می گردید علاوه بر این صدای بسیار بالایی که توسط این ماشین های بافندگی ایجاد می شود سبب شده تا واردات ماشین آلات بدون ماکو به کشور در سال های اخیر افزایش یابد.

ترخیص ماشین آلات نساجی و بافندگی از گمرک باید توسط ترخیص کار ماهر که بر کدهای تعرفه گمرکی تسلط دارند انجام شود. گمرک بر اساس کد تعرفه گمرکی ( هزینه ترخیص کالا از گمرک )، هر کالا و محصولی که برای واردات به ایران به گمرک وارد می شود حقوق ورودی (Import Duty) دریافت می کند. کد تعرفه گمرکی واردات ماشین آلات بافندگی تار و پود باف پارچه بافی بدون ماکو ۸۴۴۶۳۰ می باشد و به آن پنج درصد حقوق ورودی تعلق خواهد گرفت. سایت همتا

طبق بررسی های انجام شده و بر اساس آمار و اطلاعات می توان گفت که در ۵ ماهه اول سال ۱۳۹۵ ارزش دلاری واردات ماشین آلات بافندگی بدون ماکو بیش از ۴۸ میلیون دلار بوده که ۶۴٫۵۹ درصد واردات ماشین آلات بافندگی از بلژیک، ۲۲٫۸۶ درصد واردات ماشین آلات نساجی از آلمان، ۶٫۱۱ درصد واردات ماشین آلات بافندگی از ترکیه، ۳٫۲۵ درصد واردات ماشین آلات نساجی از ایتالیا و ۱٫۸۱ درصد واردات ماشین آلات بافندگی از طریق خرید از چین و واردات از چین ترخیص کالا از چین و مابقی از سایر کشورها صورت گرفته است. برای شفافیت بهتر در نمودار زیر میزان درصد واردات ماشین آلات نساجی و بافندگی خرید کالا از خارج از کشور را به تفکیک از هر کشور در نیمه ی اول سال ۱۳۹۵ نشان داده شده است.

واردات-ماشین-آلات-نساجی

واردات ماشین آلات نساجی

البته از لحاظ حجم واردات و ترخیص کالا گمرک نیز این موضوع را مورد بررسی قرار داده ایم و در نمودار زیر حجم واردات ماشین آلات بافندگی از هر کشور به صورت مجزا نمایش داده شده است. همان گونه که مشاهده می کنید بیش ترین میزان ماشین آلات بافندگی با واردات از بلژیک، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان و واردات ایتالیا می باشد.

 واردات-ماشین-آلات-نساجی-بافندگی

واردات ماشین آلات نساجی بافندگی

ترخیص ماشین آلات نساجی و ترخیص ماشین آلات بافندگی با شرکت ترخیص کارا

گمرک شهید رجایی و معاونت واردات و ترانزیت گمرک تهران – گمرک شهریار – بیش ترین حجم واردات و ترخیص از مرز بازرگانی و ترخیص ماشین آلات بافندگی بدون ماکو را در این زمینه داشته اند به صورتی که حجم ترخیص ماشین آلات بافندگی از گمرک شهید رجایی بیش از ۲۱ هزار تن می باشد یعنی ۶۱٫۴۵% ترخیص ماشین آلات بافندگی پارچه بافی بدون ماکو از این گمرک صورت گرفته است. و به همین صورت حجم ترخیص ماشین آلات بافندگی از معاونت واردات و ترانزیت تهران بیش از ۱۰ هزار تن بوده است یعنی ۲۹٫۰۹% ترخیص ماشین آلات نساجی از گمرک تهران صورت گرفته است. اظهارنامه گمرکی تلفن همراه

به طور کلی در ۵ ماه اول سال ۱۳۹۵  واردات ماشین الات بافندگی با کد تعرفه ۸۴۴۶۳۰  از لحاظ ارزش دلاری ۰٫۲۹ درصد کل واردات کالا به جمهوری اسلامی ایران و ترخیص کالا از بازرگان بوده است. سامانه جامع تجارت

شرکت بازرگانی ترخیص کالا با دانش و مهارت بالایی که در تیم ترخیص کار های خود دارد توانسته است تا بر تمامی بخشنامه ها ، قوانین و مقررات واردات کالا ، صادرات کالا ، ترخیص کالا از گمرک اشراف کامل داشته باشد. و تمامی کالا های شما را در کوتاه ترین زمان ممکن با حداقل هزینه بانجام برساند. اگر شما هم به دنبال ترخیص ماشین آلات بافندگی و واردات ماشین آلات بافندگی هستید می توانید با شماره تلفن های ۲۲۶۳۹۵۸۰ و یا ۲۲۶۳۹۵۷۹ تماس گرفته و مشاوره بازرگانی رایگان را از مشاوران ترخیص کالا ی شرکت بازرگانی ترخیص کارا دریافت نمایید.