مجله گمرک شماره 821-822 نشریه گمرک ایران 821-822

شرکت ترخیص کارا

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و واردات ” ترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا در چین ،  واردات از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان ، واردات از اروپا و واردات از سایر مبادی با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان ما می توانید از طریق شماره های زیر اقدام نمایید:

 ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

مجله گمرک شماره ۸۲۱-۸۲۲ ( نشریه گمرک ایران ۸۲۱-۸۲۲ )

در این شماره از نشریه گمرک جمهوری اسلامی ایران اهم مطالب از جمله سایت همتا ، ترخیص کالا و نحوه ترخیص کالا و ترخیص کالا از گمرک به شرح زیر است:

  1. فرود عسگری سرپرست گمرک ایران شد : دکتر مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی در حکمی فرود عسگری را به عنوان سرپرست گمرک ایران منصوب کرد.
  2. بهره وری در گمرک از تئوری تا عمل
  3. تمجید رئیس جمهوری از عملکرد گمرک  : رئیس جمهوری که برای دفاع از کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی رفته بود هنگام معرفی دکتر مسعود کرباسیان به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت امور اقتصادی و دارایی از عملکرد گمرک ایران دفاع کرد. معاون اول رئیس جمهوری در مراسم توديع دكتر طيب نيا و معارفه دكتر کرباسیان بیان داشتند عملکرد خوب وزارت اقتصاد، باعث تحرک اقتصادی کشور می شود
  4. استانداردسازی فرایندهای گمرکی بزرگترین دستاورد گمرک الکترونیکی : در مصاحبه دکتر فرهی نژاد مدیریت شرکت بازرگانی ترخیص کارا ، عضو اتاق بازرگانی تهران و اتحادیه حق العمل کار ان مورد بررسی و اشاره قرار گرفت.
  5. نحوه اقدام در مورد رفع تعهد ارزی ناشی از اختلاف وزن مورد بررسی قرار گرفت همچنین مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران با صدور بخشنامه ای نحوه انجام امور گمرکی ورود موقت خودروهای سواری به کشور را به گمرکات اجرایی اعلام کرد.
  6. ضوابط صادرات محصولات و گیاهان دارویی و صنعتی برای سال ۹۶ از سوی وزارت جهاد کشاورزی به دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت و متعاقباً به دفتر صادرات گمرک ایران ابلاغ شد.
  7. ایجاد بانک اطلاعاتی تولید محور در پنجره واحد تجارت فرامرزی – گامی دیگر از سوی گمرک برای کمک به بهبود فضای کسب و کار
  8. راه اندازی میز خدمت در گمرک
  9. راهنمای ثبت نام واحدهای تولیدی در سامانه مدیریت کالا
  10. حضور نماینده WCO در هفتمین کنفرانس بین المللی علمی و عملی در خصوص مشکلات فعالیت های تخصصی : معاون رئیس دایره تعرفه و تجارت سازمان جهانی گمرک به عنوان نماینده این سازمان از ۲۵ تا ۲۸ جولای ۲۰۱۷ در هفتمین کنفرانس بین المللی علمی و عملی که در خصوص مشکلات فعالیت های تخصصی در فدراسیون روسیه برگزار شد، شرکت کرد.
  11. ضوابط و شرایط واردات ماشین های آتشنشانی مستعمل
  12. دفتر صادرات گمرک ایران با صدور بخشنامه ای با استناد به نامه دفتر صنایع فلزی و معدنی وزارت  صنعت، معدن و تجارت و همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان جداول کیل مصرف خاک روی در عیارهای مختلف را بر حسب تن برای تولید یک تن شمش روی به گمرکات اجرایی ابلاغ کرد.
  13. بانک مرکزی ایران طی نامه ای به رئیس کل گمرک فهرست به روز شده اسامی باجه های اعلامی از سوی بانک ملی ایران مستقر در مبادی واردات و صادرات ۱۵ استان کشور را اعلام کرد.
  14. از سوی سازمان حفظ نباتات کشور اعلام شد شرایط قرنطینه ای واردات ترخیص گمرک چند نوع محصول کشاورزی : شرایط قرنطین های واردات بذر ارزن جهت کاشت از هندوستان – شرایط قرنطینهای واردات انواع خلال چوب با قطر کمتر از ۵ میلیمتر جهت مصارف صنعتی و بهداشتی به صورت عام از تمامی کشورها – شرایط قرنطینه ای واردات قطعات چوب پنبه تراش خورده و آماده مصرف جهت مصارف صنعتی از کلیه کشورها
  15. فرود عسگری سرپرست گمرک ایران: فرآیندها در گمرک الکترونیکی، شفاف، سریع و دقیق انجام می شود – سرپرست گمرک جمهوری اسلامی ایران اجرای سامانه جامع گمرکی را از مهمترین دستاورد های دولت یازدهم برشمرد و گفت: در سایه اجرای این طرح با وجود کاهش واردات کالا و ترخیص آن در سال ۱۳۹۵ میزان درآمد گمرکی کشور ۶۱ درصد رشد داشت.
  16. راهنمای ثبت نام واحدهای تولیدی در سامانه مدیریت کالا : سـامانه مدیـریت کالا یکـی از زیرسـامانه های پنجـره واحـد تجارت فرامـرزی در گمـرک اسـت که بـا هدف تسـهیل و تسـریع فرآیندهـای ترخیـص کالا و پس از ترخیـص راه انـدازی شـده اسـت. در ادامـه چـاپ راهنماهای نحـوه ثبت نام ذینفعـان در سـامانه های گمرکـی، در این شـماره راهنمای ثبت نـام واحدهای تولیـدی در سـامانه مدیریـت کالا مرحلـه اول از نظرتـان می گذراد.
  17. تقویت زیر ساخت های ارتباطی کارایی گمرک الکترونیکی را افزایش می دهد – حدود سه سال از آغاز اجرای سامانه های جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در ایران می گذرد و طی این مدت تغییرات و تحولات چشمگیری در جهت تسهیل و تسریع فرآیندهای گمرکی به خصوص ترخیص کالا به وجود آمده است. با این حال برخی از مشکلات فنی و به طور مشخص ضعف زیر ساخت های ارتباطی و
    مخابراتی باعث کاهش بازدهی و اثربخشی سامانه های پیشرفته الکترونیکی در گمرک شده که لازم است هر چه زودتر نسبت به رفع این مشکل اقدام شود. در این گزارش و در ادامه نظر خواهی از مدیران گمرکات اجرایی، پاسخ های هر سه مدیر گمرکی را در این زمینه می خوانید.
  18. مدیرکل گمرک سمنان در جمع مسئولان استان و صاحبان شرکت های تولیدی: هیچ محدودیتی در مورد زمان صادرات کالا وجود ندارد
  19. بررسی مشکلات تولید و صادرات شیشه با حضور مسئولان گمرک
  20. کارکنان گمرک فرودگاه امام خمینی موفق به کشف یک محموله مواد مخدر شدند که قصد داشتند ترخیص از گمرک آن را انجام دهند. سامانه همتا