واردات استنلس استیل و ترخیص استیل

واردات ورق استیل به ایران و ترخیص کالا از گمرک بر اساس آمار ارائه شده از گمرک جمهوری اسلامی ایران در ۵ ماه اول سال ۱۳۹۵ بیش از سه هزار تن با ارزش دلاری بیش از ۵۵ میلیون دلار می باشد. این میزان واردات ورق استیل ۰٫۳۳ درصد ارزش دلاری و ۰٫۲۳ درصد حجم کل واردات کالا در این ۵ ماه می باشد توسط شرکت های ترخیص کالا از گمرک انجام می شود. سامانه همتا

واردات استنلس استیل و ترخیص استیل

واردات استنلس استیل و ترخیص استیل و ترخیص کالا از گمرک بازرگان

ورق استیل از جمله کالاهایی است که در صنایع مختلف کاربردهای فراوانی دارد و با ضخامت های گوناگون به شکل رول یا شیت به صورت سرد نورد یا گرم نورد به کشور واردات می شود و ترخیص آن انجام می شود. در پنج ماه نخست سال ۹۵ بیش ترین حجم واردات استیل از تایوان،خرید از چین، کره، واردات از ترکیه و امارات متحده عربی بوده است که به صورت دقیق در نمودار نشان داده شده است.

ارزش دلاری واردات استنلس استیل و ترخیص استیل از گمرکات کشور

ارزش دلاری واردات استنلس استیل و ترخیص استیل از گمرکات کشور | سامانه سنا

میزان واردات استنلس استیل از کشورهای مختلف

بر اساس آمار می توان گفت که از لحاظ حجمی، ۴۲ درصد واردات و ترخیص استیل از تایوان، ۲۵ درصد واردات از چین، ۱۶ درصد واردات استیل از کره، ۴ درصد واردات ورق استیل از ترکیه، ۴ درصد واردات استیل از امارات عربی و مابقی واردات از سایر کشورها بوده است.

همچنین بر اساس ارزش دلاری، سهم واردات کالا و ترخیص ورق استیل از هر کشور را می توان گفت که ۴۳ درصد واردات و ترخیص استیل از تایوان، ۲۳ درصد واردات ورق استیل از چین، ۱۹ درصد واردات و ترخیص استیل از کره، ۳ درصد واردات استیل از ترکیه، ۳ درصد واردات از دبی و مابقی از سایر کشورها می باشد.

همان گونه که بیان شد ورق استیل در ضخامت های گوناگون و با طرح های مختلفی تولید می شود و بر اساس مشخصه های خاص هر کدام کد تعرفه ای به آن ها تعلق می گیرد تا در گمرک، امور ترخیص کالا از بازرگان و تشریفات گمرکی دقیق تر انجام شود. همچنین ترخیص کاران و حق العمل کاران گمرکی بر اساس این کد تعرفه ها بتوانند فعالیت های مربوط به ترخیص کالا را انجام دهند. با توجه به مقررات صادرات و ورادات مصوب سال ۱۳۹۵ واردات انواع ورق استیل تحت کد تعرفه ۷۲۱۹ تا ۷۲۲۰ صورت می گیرد. که بیش ترین میزان ورادات ورق استیل از لحاظ حجمی مربوط به کد تعرفه ی ۷۲۱۹ یعنی محصولات از فولاد زنگ نزن تخت فقط سرد نورد شده، باپهناي ۶۰۰mm يا بيشتر به ضخامت ۵/۰ لغايت ۱mm می باشد که ۳۵ درصد واردات و ترخیص کالای ورق استیل در این دوره ی پنج ماهه را به خود اختصاص داده است.

بعد  از این نوع استیل بیش ترین میزان واردات استیل و ترخیص کالا از گمرک مربوط به محصولات از فولاد زنگ نزن تخت فقط سرد نورد شده،  با پهناي ۶۰۰mm يا بيشتر به ضخامت ۱ لغايت ۳mm با کد تعرفه ی ۷۲۱۹ با حقوق ورودی ۵ درصد می باشد که ۲۲ درصد کل واردات استیل در این مدت بوده و ۱۷ درصد واردات ورق استیل مربوط به محصولات از فولاد زنگ  نزن  تخت نورد شده، باپهناي ۶۰۰mm ، يا بيشتر که در جاي ديگر ذکر نشده، با کد تعرفه گمرکی ۷۲۱۹ و حقوق ورودی ۵ درصد می باشد. همچنین ورق استیل با کد تعرفه گمرکی ۷۲۱۹ یعنی محصولات از فولاد زنگ نزن تخت فقط سرد نورد شده، با پهناي ۶۰۰mm يا بيشتر به ضخامت کمتر از ۵/۰ mm در این بازه زمانی ۱۱ درصد کل واردات ورق استیل را به خود اختصاص داده است و ۱۵ درصد واردات ورق استیل از سایر کدهای تعرفه گمرکی می باشد.

زمانی که ورق های استیل در کانتینرهای ۲۰ فوتی وارد گمرک ایران می شوند کارگزاری گمرک یا شرکت ترخیص کالا یی مانند ترخیص کارا فعالیت خود را در گمرک توسط ترخیص کار گمرکی آغاز کرده و پس از طی تشریفات گمرکی ورق استیل ترخیص شده را جهت ارسال به انبار صاحب کالا بارگیری نمایند و یا محموله را تحویل نماینده قانونی صاحب کالا دهند. همان گونه که می دانیم ورق استیل از کشورهای مختلفی خریداری شده و از طریق گمرکات مختلفی وارد می گردد و در آنجا توسط ترخیص کار و حق العمل کار گمرکی، ترخیص می شود. در ۵ ماه نخست سال ۱۳۹۵ بیش ترین میزان ترخیص ورق استیل از لحاظ حجمی به ترتیب از گمرک شهید رجایی،  گمرک سیرجان، گمرک بازرگان و گمرک معاونت ترانزیت تهران بوده است. همچنین از لحاظ ارزش دلاری می توان بیان کرد که ۹۲ درصد ترخیص استیل از گمرک شهید رجایی، ۳ درصد ترخیص از گمرک سیرجان، ۲ درصد ترخیص استیل از گمرک تهران، ۱ درصد ترخیص از گمرک بازرگان و مابقی ترخیص ورق استیل در سایر گمرکات کشور صورت گرفته است.

شرکت بازرگانی و ترخیص کارا با سابقه و توانمندی ویژه خود در واردات و ترخیص کالای استیل از گمرک شهید رجایی و  ترخیص از گمرک شهریار تهران و ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی و ترخیص کالا از گمرک بازرگان و ترخیص کالا از گمرک پست و ترخیص کار بندر شهید رجایی و ترخیص کالا از گمرک بندرعباس آماده خدمت رسانی به کلیه تولید کنندگان و تجار در خصوص واردات ورق های استیل از چین و دیگر کشور ها می باشد. ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت

شرکت بازرگانی ترخیص کارا با تلاش فراوان موفق به طراحی و ساخت اپلیکیشنی تحت عنوان تاجریار شده است. تمام تلاش این گروه فراهم نمودن زمینه ای برای راحتی هرچه فعالیت در این زمینه بوده است. شما کافیست تا اسم یا کد کالای خود را در قسمت جست و جوی کالا وارد نمایید تا تمامی اطلاعات آن از جمله تعرفه گمرکی ، بخشنامه های مربوطه ، حجم واردات و صادرات کالا ، مجوز های مورد نیاز و … را مشاهئه نمایید. لازم به ذکر است که تمامی این اطلاعات به صورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار می گیرد. امید داریم تا با تلاش ما فرایند ترخیص کالا ی شما و خصوصا ترخیص استیل و واردات استیل بسیار تسریع شود.

بیشتر بخوانید : ترخیص کالا از گمرک ، شرکت ترخیص کالا ، واردات از چین ، واردات از ترکیه

واردات و ترخیص استیل بر اساس آمار ارائه شده از گمرک جمهوری اسلامی بسیار بالاست و به دلیل استفاده این کالا در صنايع مختلف و کاربردهای فراوانی که دارد و با ضخامت های مختلف با شکل شیت یا رول به صورت گرم نورد و یا سرد نورد وارد کشور می گردد.

بر اساس آمار اعلام شده ۴۲ درصد واردات و ترخیص از تایوان و ۲۳ درصد از چین و ۱۹ درصد از کره و ۳ درصد از ترکیه و ۳ درصد از دبی انجام می گیرد.همانطور که میدانید ورق استیل با ضخامت های گوناگون و طرح های مختلفی تولید می شود و بر اساس مشخصه های خاص هر کدام تعرفه های واردات و ترخیص آن متفاوت است.

بیشتر ترخیص ها و واردات استیل از بندر شهید رجایی و بعد از آن گمرک سیرجان، گمرک بازرگان و گمرک تهران بوده است.

شرکت ترخیص کارا همواره سعی بر این دارد که بتواند با پشتوانه بر تجربه و نیروهای متخصص و کارآمد در این زمینه نهایت کمک و صرفه جویی در وقت و هزینه تاجران محترم وارد کنندگان محترم را داشته باشد در صورت نیاز به مشاوره با کارشناسان ما در این زمینه میتوانید طی تماس تلفنی با شرکت اطلاعات مورد نیاز در این زمینه را بدست آورده و با تکیه بر دانش ما نسبت به واردات این کالا اقدامات لازم را انجام دهید تا بتوانید بدون بوجود آمدن کوچکترین نگرانی قدم در این راه پرفراز و نشیب نهید.