ترخیص کالای پزشکی | شرکت ترخیص تجهیزات پزشکی

در این مقاله قصد داریم تا توضیحاتی در خصوص ترخیص کالای پزشکی و شرکت ترخیص تجهیزات پزشکی به شما تجار و بازرگانان ارائه دهیم.

ترخیص تجهیزات پزشکی و ترخیص کالای پزشکی از خدماتی است که توسط تیم مجرب و بااستعداد شرکت بازرگانی ترخیص کارا در راستای خدمات ترخیص کالا ، واردات و صادرات ارائه می شود. در صورتی که نیاز به ترخیص کالای پزشکی و یا ترخیص تجهیزات پرشکی دارید می توانید با شرکت ترخیص تجهیزات پزشکی ترخیص کارا که یکی از بازرگانی های پیشرو در زمینه ترخیص کالا از گمرک است تماس بگیرید.

ترخیص کالای پزشکی ، ترخیص تجهیزات پزشکی

ترخیص کالای پزشکی ، ترخیص تجهیزات پزشکی

آیا می دانید که برای ترخیص تجهیزات پزشکی از گمرک به دریافت مجوز های مربوطه از اداره کل تجهیزات پزشکی ، مرجع سلامت نیاز دارید؟ بایستی که تمامی مشخصات و مدارک مربوطه کالای پزشکی را در سامانه ورود و ترخیص اداره کل تجهیزات پزشکی درج نمایید؟

آیا می دانستید که وارد کردن و ترخیص تجهیزات پزشکی و دستگاه پزشکی مستعمل مطلقا ممنوع است.

آیا می دانستید که برای واردات و ترخیص کالای پزشکی . لوازم جراحی، می توانید از ارز دولتی استفاده کنید و تعرفه واردات آن هم ب نسبت دیگر کالاها بسیار پایینتر می باشد.

آیا می دانستید که اکثر ترخیص تجهیزات پزشکی کشورمان از کشورهای فرانسه، کره جنوبی ، ترکیه و ایتالیا می باشد و فرایند واردات از ایتالیا ، واردات از ترکیه توسط تیم مجرب ترخیص کارا صورت می گیرد.

ترخیص تجهیزات پزشکی از گمرک

شرکت بازرگانی ترخیص کارا کارگزار رسمی گمرک کشور می باشد که با چندین سال سابقه درخشان در حوزه ترخیص کالا افتخار دارد که با کمک ترخیص کار های مجرب خود توانسته است که وجوزهای مورد نیاز برای ترخیص تجهیزات پزشکی و ترخیص کالای پزشکی و ترخیص مواد اولیه دارویی را در کمترین زمان ممکن اخذ کند. مالکان کالا باید به نکته توجه داشته باشند که برای واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی توسط ترخیص کار های مجرب بازرگانی کارا در این حوزه مشاوره های لازم را کسب کنند. دلیل این حرف به این خاطر است که در امر ترخیص ، معافیت مالیات بر ارزش افزوده بسیار پراهمیت می باشد که طبق نوع کالا و خدمات و شماره تعرفه کالا ممکن است متفاوت باشد.

ترخیص کالا پزشکی از گمرک

بعد از دریافت و ترخیص کالای پزشکی ، برای شرکت واردکننده این امکان وجود دارد تا برای خرید و انتقال تجهیزات پزشکی از کشور خریدای شده و مبدا به نزدیک ترین گمرک کشور اقدام کند. نکته حائز اهمیت در مورد واردات کالای پزشکی این است که این کالاها امکان این را ندارند که از تمامی گمرک های کشورمان ترخیص شود و فقط تعدادی از گمرک های کشور این قابلیت را دارا می باشند. از جمله گمرک های ایران که قادر به ترخیص کالای پزشکی و ترخیص تجهیزات پزشکی توسط شرکت ترخیص تجهیزات پزشکی را دارا می باشند، گمرک های فرودگاه امام خمینی ، گمرک آبادان ، گمرک شهید رجایی ( گمرک بندرعباس ) ، گمرک سهلان و گمرک ارومیه می باشد.

بعد از اینکه کالا به گمرک واردکننده کالا منتقل شد  باید که فاکتور کالای خریداری شده، مجوز های مربوط به واردات کالا، ترخیصیه، پکینگ لیست، بارنامه، بیمه نامه، گواهی بازرسی و ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت را به گمرک ارائه کنند. بعد از ارائه استاد بیان شده و طی نمودن مراحل گمرکی و پرداخت نمودن حقوق و عوارض گمرکی اجازه خروج کالا صادر می گردد.

مشاوره و دریافت مجوزهای بهداشت و کد IRC و ترخیص موارد زیر به صورت تخصصی صورت می گیرد:

  1. ترخیص تجهیزات پزشکی
  2. ترخیص تجهیزات داندان پزشکی
  3. ترخیص تجهیزات و وسائل آزمایشگاهی
  4. ترخیص مکمل های ورزش
  5. ترخیص مواد دارویی
  6. ترخیص دارو
  7. ترخیص تجهیزات باروری و ناباروری
  8. ترخیص کالای پزشکی