تاریخچه واردات کالا , بازرگانی و تجارت بین المللی

تاریخچه واردات کالا , بازرگانی و تجارت بین المللی

بازرگانی و تجارت بین المللی و ترخیص کالا یکی از دیرینه ترین فعالیت هایی است که انسان ها در طی حیات خود انجام می دادند. همان گونه که می دانیم بشر به دلیل نیازهای خود مجبور است تا با سایر انسان ها در اقصی نقاط جهان ارتباط برقرار کرده و کالاهای مورد نیاز خود را به موجب بازرگانی و تجارت از  آن ها خریداری نماید و ترخیص کند. در زمان های قدیم گاهی افراد برای به دست آوردن کالاهای مورد نیاز خود به زور متوصل می شدند و با غارت و دزدی سعی می کردند تا نیازهای خود را برطرف سازند. اما کم کم مبادلات پایاپای و سپس مبادله توسط طلا و نقره افزایش یافت و جای چنین اقداماتی را گرفت.

جالب است بدانید که در گذشته بازرگانان دریاها و بیابان ها را طی می کردند، ریسک و خطرات فراوانی را به جان می خریدند تا از کشوری به کشور دیگر رفته و کالاهای خود را به فروش برسانند و در عوض کالاهای اساسی مورد نیاز مردم کشور خود را خریداری نمایند. سپس پیشرفت علم سبب توسعه حمل و نقل بین المللی,  راه آهن ها، جاده ها و کشتی های قدرتمند شد و در زمان کوتاه تری مبادلات صورت می گرفت و بازرگانان راحت تر به بازارهای کشورهای مختلف دسترسی پیدا می کردند. شرکت ترخیص کار

 

شرکت بازرگانی واردات و صادرات

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و وارداتترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  واردات کالا از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا  واردات از چین و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان شرکت بازرگانی و ترخیص کارا می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید :

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

 

بازرگانی و تجارت بین المللی

افزایش روز افزون صادرات کالا و واردات کالا و ترخیص کالا از گمرک توسط شرکت ترخیص کالا ( ترخیص کار گمرک ) باعث شد تا کم کم افراد متوجه شوند که نیازمند قوانین خاصی برای جلوگیری از تخلفات و کلاه بردای های گوناگون در این زمینه هستند. در نتیجه رفته رفته سازمانی تحت عنوان گمرک در هر کشوری ایجاد شد که بر امور صادرات و واردات کالا و ترخیص کالا نظارت می کرد و افراد تحت قانون امور گمرکی می توانستند فعالیت های تجاری خود را در زمینه صادرات و واردات و ترخیص از گمرک انجام دهند. البته بسیاری از افراد دید مثبتی نسبت به گمرک ندارند و وجود آن را مانعی برای سرعت کسب و کار خود می دانند اما باید خاطر نشان نمود که در واقعیت هدف اولیه این سازمان حفظ مصالح اقتصادی و امنیتی، ملی، بهداشتی، فرهنگی، سیاسی، مذهبی، اجتماعی و اعتقادی است. در نتیجه نه تنها هیچ شخص و کشوری وجود گمرک را رد نمی کند بلکه اهمیت ویژه ای برای آن قائل هستند و تمامی مسئولین سعی در ایجاد سیستم هایی دارند که به روند ترخیص کالا از گمرک سرعت بخشد و رضایت بازرگانان را کسب نمایند.

تاریخچه واردات کالا , بازرگانی و تجارت بین المللی

تاریخچه واردات کالا , بازرگانی و تجارت بین المللی | ترخیص کالا از گمرک

امروزه بازرگانی و تجارت بین الملل بیش از ۷۰ درصد تجارت در جهان را به خود اختصاص داده است. در همین راستا باید به این نکته اشاره شود که ایران نیز یکی از کشورهای فعال در امور بازرگانی و تجارت می باشد. گمرک در ایران سابقه ی طولانی دارد و از در هر دوره ای به گونه های مختلفی فعال بوده است و قوانین واردات و صادرات و ترخیص از گمرک از دیرباز مورد استفاده قرار گرفته و با تغییر شکل به قانون امور گمرکی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد در آمده است و به روزترین آن در سال ۱۳۹۰ باز نویسی شده است. هرچند در برخی مواد و تبصره های قانون کمی ابهامات وجود دارد که در برخی مواقع موجب سردرگمی ترخیص کار ها ، شرکت های بازرگای، بازرگانان یا نماینده های آن ها می شود؛ البته این ابهامات و ایرادات توسط متخصصین با سابقه در امور گمرکی و ترخیص کالا در شرکت بازرگانی ترخیص کارا تشریح شده است.

در ایران طی سال های گذشته واردات کالا از کشورهای مختلف به شدت افزایش یافته است و صادرات غیر نفتی بیش از پیش رونق پیدا کرده است. همین امر سبب شد تا امروزه شرکت های بازرگانی و ترخیص کالا توسط ترخیص کار گمرک در امر صادرات و واردات توسعه یافته و با جدیت و تمرکز زیادی مشغول به کار شوند. همچنین امید است با رفع تحریم ها این فعالیت پرطرفدار گسترش یافته و جامعه از مزایای اقتصادی فراوان آن بهره مند گردد.

نقش ترخیص کالا در تجارت و بازرگانی بین المللی

بازرگانان یا نمایندگان این افراد جهت ترخیص کالا وارداتی یا صادراتی باید به گمرک مراجعه کرده و پروسه و تشریفات امور گمرکی را طی نمایند. البته ترخیص کار ها و حق العمل کار گمرک نیز می بایست به قوانین گمرکی مسلط بوده و دانش و علم کافی را در این زمینه دارا باشد. از آن جایی که بسیاری از دست اندر کاران شرکت های بازرگانی خارجی و بازرگانان وقت کافی جهت اشراف به پیچیدگی های قوانین امور گمرکی و ترخیص کالا توسط ترخیص کار گمرک را ندارند در نتیجه سعی می کنیم تا قوانین صادرات و واردات را به سادگی تشریح کرده تا اطلاعات کاربردی و مهمی در اختیار ترخیص کار ها، حق العمل کاران، شرکت های تجاری، واردکنندگان کالا و صادر کنندگان قرار گیرد. زیرا در صورت ارائه اطلاعات نادرست و غیر واقعی به این افراد موجبات سردرگمی و گمراهی صاحبان کالا و مدیران فراهم شده در نتیجه خطا و اشتباهات در پروسه ی کار افزایش می یابد و نهایتا در گمرک با مشکلات فراوانی هنگام شرکت ترخیص کالا از گمرک مواجه می شوند.

بسیار جالب است که بدانید در قدیم بازرگان ها و تجار دنیا را طی می کردند و بسیاری خطر و دردسر را تحمل میکردند تا بتواند به کشور دیگری سفر کنند و واردات و صادرات و ترخیص کالا خود را از آنجا انجام دهند و به خرید و فروش و ترخیص بپردازند.

بیشتر بخوانید: ثبت سفارش کالا ، سامانه جامع تجارت