نکات مهم در خصوص استعلام تعرفه کالا ( کد هشت رقمی کالا ) و ثبت سفارش کالا در واردات

در هنگام ثبت سفارش کالا در واردات ntsw ، استعلام تعرفه کالا ( کد هشت رقمی کالا ) یکی از مواردی است که وارد کنندگان بدان نیاز دارند. چنانچه در مورد کد کالا تردیدی وجود داشته باشد، استعلام تعرفه کالا و اطمینان از انتخاب کد هشت رقمی درست پیش از اقدام به ثبت سفارش کالا در سامانه ثبت سفارش با عقد قرارداد ضروری است. در ادامه ما نکاتی را در خصوص استعلام تعرفه کالا (کد هشت رقمی کالا) بیان خواهیم کرد.

استعلام تعرفه کالا | کد هشت رقمی کالا | تعیین تعرفه کالا

استعلام تعرفه کالا | کد هشت رقمی کالا | تعیین تعرفه کالا | همتا

استعلام تعرفه کالا و اطمینان از کد هشت رقمی کالا جهت واردات کالا قبل از ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت

استعلام تعرفه وقتی نتیجه بخش و قابل استفاده است که برای گمرک به هنگام واردات کالا و اظهار آن الزام آور باشد. ( هزینه ترخیص کالا از گمرک )

در گمرک استعلامی که راجع به کد هشت رقمی کالا است وقتی معتبر و برای گمرک الزام آور است که به تأیید کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی برسد.

(مدلول ماده ۴۳ قانون گمرک)

استعلام هایی که شفاها صورت می گیرد یا پاسخ هایی که شفاها یا حتی به طور مکتوب از سوی گمرک یا هر مقام گمرکی داده می شود، برای گمری که بعدا همان کالای موضوع استعلام در آنجا به وسیله متقاضی ( صاحب کالا ) اظهار می شود، الزام آور نیست.

استعلامی که متکی به رأی کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی است، فقط در خصوص متقاضی استعلام و کالای مورد استعلام نافذ است و گمرک ملزم به پذیرش آن است. البته برای یک بار گشایش اعتبار و یا یک سال بعد از ابلاغ رأی کمیسیون به متقاضی (مدلول ماده ۴۳ قانون گمرک)

الزام آور بودن رأی کمیسیون برای گمرک محل ورود و اظهار کالای موضوع استعلام صرفا از لحاظ قبول کد هشت رقمی کالا ، ضمن رعایت سایر ضوابط مذکور در بندهای بالا می باشد. برای مثال اگر کالا در این فاصله ( یک سال از تاریخ ابلاغ رأی به متقاضی ) از لحاظ شرایط ورود، حقوق ورودی و سایر ضوابط تغییر نماید مشمول تغییرات بوده و وجود رأي از این لحاظ کاربرد ندارد. بدیهی است بعد از گشایش اعتبار طبق مقررات صادرات و واردات کالا و ترخیص کالا از گمرک توسط ترخیص کار گمرک نحوه اعمال شرایط ورود یا حقوق ورودی با رعایت ضوابطی پیش بینی شده است.

اگر در هنگام استعلام با تا زمان صدور رأی کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی شرایط و الزامات قانونی ثابت نباشد، نمی توان گمرک را ملزم به قبول شرایط و الزامات قانونی در زمان تسلیم درخواست استعلام با تاریخ صدور رأی کمیسیون نمود، زیرا فقط کد هشت رقمی کالا مورد نظر است که گمرک باید با رعایت مواد مذکور در بند بالا بپذیرد.

شرکت بازرگانی واردات و صادرات

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و وارداتترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  واردات کالا از چین و ترخیص کالا از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا  واردات از چین و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان شرکت بازرگانی و ترخیص کارا می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید :

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

 

اهمیت استعلام تعرفه کالا و تعیین تعرفه کالا ( کد هشت رقمی کالا) در ثبت سفارش واردات در سامانه ثبت سفارش ntsw

درخواست استعلام تعرفه باید به طور دقیق کالای مورد استعلام را معرفی نماید به طوری که از غير خودش قابل تمیز باشد و به هنگام ورود و پس از اظهار کالا، ارزیابی گمرک انطباق آن را با آنچه در برگ استعلام و رأی صادره کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی تشریح شده است، تأیید نماید. ترخیص کار

علاوه بر بیان جزییات کالای مورد استعلام، ارائه نمونه کالا در صورتی که امکان پذیر باشد یا کاتالگ ( کالانما ) و در خصوص مواد شیمیایی بروشور کالا و نتیجه آزمایش کالا برای اعلام نظر گمرک ضروری است و بعضا در صورت شفاف نبودن مشخصاتی از کالا که مؤثر در اظهارنظر گمرک است، پاسخی داده نخواهد شد.

انتخاب کد تعرفه کالا ( HS CODE – اچ اس کد ) در سامانه ثبتارش و سامانه جامع تجارت

اگر نتیجه استعلامی که رأی کمیسیون نیز برای آن صادر شده است،به هردلیل مورد نظر متقاضی نباشد، می تواند آن را نادیده گرفته و هروقت اقدام به ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت ntsw ، ورود و اظهار کالا می کند تعرفه یا کد مورد نظر خود را انتخاب نماید. سامانه همتا

رأی صادره برای کالایی با رعایت شرایط مذکور برای گمرک الزام آور است، ولی صاحب کالا ( متقاضی ) الزامی به اجرای آن ندارد. شرکت ترخیص کالا

ممکن است صاحب کالای موضوع استعلام کدی را در نظر داشته باشد که از طریق استعلام می خواهد پاسخی را از گمرک بگیرد که ضمن انطباق با کد مورد نظر خود، با تکیه به رأی کمیسیون جنبه الزام آوری به آن بدهد، ولی چون پاسخ و رأی صادره به دلخواه او نیست، می تواند آن را کنار گذاشته و با همان کد مورد نظر اقدامات بعدی را انجام دهد، شاید مورد قبول گمرک واقع شود.

استعلام تعرفه در ساختمان مرکزی گمرک ایران، دفتر تعرفه صورت می گیرد،کمیسیون هم در همین ستاد گمرک ایران مستقر است.

شناخت و انتخاب کد تعرفه کالا در واردات کالا و ترخیص کالا از گمرک توسط ترخیص کار از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا در صورت انتخاب اشتباه اچ اس کد و ثبت سفارش کالا در سامانه ثبتارش با کد اشتباه کالا با کد غلطی وارد کشور شده و تمامی حقوق و عوارض گمرکی به اشتباه برای آن محاسبه گردیده است. علاوه بر این مشکلات کالای وارداتی در گمرک می تواند توسط ارزیاب گمرکی به عنوان قاچاق تلقی شده و امور ترخیص با مشکل مواجه می گردد. در نتیجه در صورتی که کد تعرفه کالای وارداتی مورد نظر خود را نمی دانید قبل از هر اقدامی جهت واردات آن با استعلام کد تعرفه از صحت و درستی آن اطمینان پیدا کنید.

در زمان ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت برای واردات ،  استعلام کد تعرفه گمرک یکی از چند موردی است که تجار و بازرگانان به آن نیاز جدی دارند. اگرچه در مورد کد کالا شکی است که وجود دارد. استعلام کد تعرفه گمرک و داشتن حس اعتماد نسبت به انتخاب کد هشت رقمی درست قبل از فرایند ثبت سفارش کالا با عقد یک قرارداد مهم است.

شرکت بازرگانی و ترخیص کالا قادر به انجام تمامی مراحل ترخیص کالا و اظهارنامه گمرکی تلفن همراه برای تجار و بازرگانان است. تا در قدم بعدی آنها بتوانند رجیستری تلفن خود را در سامانه همتا و سایت همتا hamta انجام دهند.