مجله گمرک شماره ۸۴۹ و ۸۵۰

مجله گمرک شماره ۸۴۹ و ۸۵۰ ( نشریه گمرک ایران ۸۴۹ و ۸۵۰ )

در مجله گمرک شماره ۸۴۹ و ۸۵۰ ( نشریه گمرک ایران ۸۴۹ و ۸۵۰ ) ، اخبار ترخیص کالا از گمرک توسط شرکت ترخیص کالا ، سامانه همتا ، ترخیص کار گمرک و خبر واردات کالا و ترخیص از گمرک و صادرات را به شرح زیر می خوانید :

۱٫ در بخشنامه ای از سوی رئیس کل گمرک  گزارش چگونگی ترخیص نسیه بخشی از کالای واحدهای تولیدی معتبر از گمرک اعلام شد. فرود عسگری، رئیس کل گمرک ایران با صدور بخشنامه ای شرایط و نحوه نگهداری بخشی از کالای واحدهای تولیدی معتبر به عنوان وثیقه حقوق ورودی و ترخیص نسیه مابقی آن، را اعلام کرد.

۲٫ دکتر مسعود کرباسیان: برخورد جدی با پدیده قاچاق رویکرد اصلی وزارت اقتصاد و گمرک در سال ۹۷ است. سامانه گامع گمرکی با هدف مبارزه فراگیر با پدیده قاچاق کالا به یک پروژه ملی تبدیل می شود.

۳٫ رئیس کل گمرک ایران در واکنش به جوسازی های اخیر علیه گمرک گفت: گمرک اطلاعات کامل کالاهای وارداتی را در اختیار تمامی نهادهای نظارتی و نیروی انتظامی قرار داده و
با توجه به هوشمندسازی ورود اطلاعات امکان رهگیری تخلفات و قاچاق گمرکی آسان است.

۴٫ حضور مدرسان سازمان جهانی گمرک در کارگاه آموزشی حسابرسی پس از ترخیص کالا در ایران.

۵٫ عملکرد تیم سگ های موادیاب گمرک در سال ۹۶ منتشر شد: کشف ۱۴۸۵ مورد قاچاق مواد مخدر در گمرک طی سال ۹۶٫ ترخیص کالا

۶٫ دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری مصوبه هیأت وزیران درخصوص ساماندهی و مدیریت بازار ارز را به وزارتخانه ها، سازمان ها و دستگاه های ذیربط ابلاغ کرد. براساس این مصوبه نرخ ارز برای همه مصارف ارزی به طور یکسان هر دلار معادل ۴۲ هزار ریال خواهد بود. همچنین صادرکنندگان مکلفند ارز حاصل از صادرات کالا را به چرخه اقتصادی
کشور بازگردانند.

۷٫ مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران طی بخشنامه ای با استناد به نامه سازمان توسعه تجارت ایران، شرایط و ضوابط ثبت سفارش برای واردات کالا در سال ۹۷ را به گمرکات اجرایی کشور ابلاغ کرد.

۸٫ بخشنامه گمرک درباره ترخیص خودروهای وارداتی توسط غیرنمایندگی ها.

۹٫ بحث بسته بندی مناسب میوه و تره بار صادراتی سال ها است که به عنوان یک ضرورت از سوی کارشناسان مورد اشاره و تأکید قرار می گیرد، اما متأسفانه به دلیل کم توجهی برخی از صادرکنندگان و نیز کمبود امکانات، این موضوع آن چنان که باید رعایت نمی شود ً و نتیجه آن هم بعضا برگشت دادن محموله های صادراتی و یا بسته بندی مجدد از سوی بعضی از کشورهای واردکننده و صدور مجدد آن به نام آن کشورها است. سایت همتا

۱۰٫ معافیت واردات چوب خام از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده.

۱۱٫ تشکیل کارگروه برای تعیین سهمیه ورود کالای همراه مسافر از مناطق آزاد به سرزمین اصلی.

۱۲٫ شرایط و میزان حق توقف کامیون های حامل کالا در داخل و خارج از کشور در سال ۹۷٫

۱۳٫ ارزش گمرکی ماشین آلات راهسازی ولوو مدل ۲۰۱۸٫

۱۴٫ هفدهمین اجلاس کمیته فرعی یکپارچگی سازمان جهانی گمرک با عنوان “امنیت و یکپارچکی، جلوگیری از تهدیدات و بهرهبرداری از فرصت ها” برگزار شد. حدود یکصد و پنجاه نفر به نمایندگی از سوی کشورهای عضو WCO و سازمان های ذینفع در این اجلاس شرکت داشتند.

۱۵٫ شصت و یکمین اجلاس HSC در ستاد مرکزی سازمان جهانی گمرک برگزار شد.

۱۶٫ مدیریت ریسک و به کارگیری آن در اجرای حسابرسی پس از ترخیص کالا از گمرک .

۱۷٫ راهنمای انجام رویه مرجوعی در پنجره واحد تجارت فرامرزی- قسمت چهارم: چگونگی مشاهده وضعیت اظهارنامه های قبلی.

۱۸٫ مقررات واردات گوشی تلفن همراه مسافری و تجاری با ثبت شماره شناسه بین المللی ( IMEI ).

۱۹٫ دبیر انجمن صنایع نساجی ایران: عملکرد گمرک در حمایت از تولید همیشه شفاف بوده است. شرکت ترخیص کالا

۲۰٫ نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس: موثرترین ابزار برای جلوگیری از قاچاق کالا استفاده از دستگاه های ایکسری است.

۲۱٫ سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بهترین روش مدیریت کشور را قرار گرفتن دستگاه های دولتی در اتاق شیشه ای دانست و گفت: یکی از جدیترین مشکلات این است که مردم نمی دانند تخلف از چه کسی و چگونه سرزده است.

۲۲٫ مدیرکل گمرک قزوین : رشد تولید و صادرات در استان قزوین نتیجه تسهیلات گمرکی است.

۲۳٫ تسهیلات گمرک استان البرز برای فعالان اقتصادی در منطقه ویژه اقتصادی پیام.

۲۴٫ بازدید مدیرکل امور ادرای و رفاه گمرک ایران از گمرکات استان سیستان و بلوچستان.

۲۵٫ تقدیر نماینده مردم زاهدان از مکانیزه شدن رویه ها در گمرک : راه اندازی پنجره واحد تجارت فرامرزی و برقراری ارتباط بین گمرک و سازمان های همجوار از اقدامات مهم و بسیار عالی گمرکات استان سیستان و بلوچستان است. ترخیص کار

۲۶٫ دیدار نماینده مردم انزلی با ناظر گمرکات استان گیلان : مهندس حسن خسته بند نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی ضمن حضور در ستاد نظارت گمرکات استان گیلان، رفع مشکالت تجار و بازرگانان منطقه و ایجاد همدلی و هماهنگی بیشتر دستگاه های متولی امر تجارت مطالبی را خواستار شد.

۲۷٫ افزایش صادرات از گمرکات خراسان جنوبی در سال ۹۶ : گمرکات استان خراسان جنوبی در سال ۹۶ با استفاده از سامانه جامع امور گمرکی زمان و هزینه تشریفات ترخیص کالا را به نحو قابل ملاحظه ای کاهش داد.

۲۸٫ گمــرکات اســتان مرکــزی در سـال ۹۶ از عملکـرد خوبـی در حوزه هــای صــادرات ، واردات و درآمــد برخــوردار بودنــد بــه طــوری کــه در ایــن ســال درآمــد وصولــی آن ۱۳ درصــد نســبت بــه ســال ۹۵ رشــد داشــت.

۲۹٫ افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از گمرکات و بازارچه های مرزی کرمانشاه در سال گذشته. هزینه ترخیص کالا از گمرک

۳۰٫ در دیدار مدیرکل گمرک یزد و اعضای انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک عنوان شد : تعامل گمرک با تولیدکنندگان کاشی و سرامیک افزایش می یابد.

۳۱٫ درآمد سال گذشته گمرکات استان مازندران ۴۳ درصد رشد کرد. ترخیص کالا از گمرک

۳۲٫ گمرک آستارا ترخیص محموله واگن هایی را که از طریق راه آهن به این گمرک ارسال می شود برعهده گرفت.

۳۳٫ رکورد کشف قاچاق انسان در گمرک شکسته شد؛ ۵۶ نفر در یک ماه.

۳۴٫ ترانزیت ۴/۲ میلیون تن کالا از گمرک مرزی باشماق در سال ۹۶٫

۳۵٫ رئیس کل گمرک ایران: گمرکات حساس کشور تا پایان سال جاری به ایکسری مجهز می شوند.

۳۶٫ افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت خارجی کالا از ایران.

۳۷٫ از سوی سازمان ایرو: گمرک بازرگان به عنوان نمونه موفق اجرای کارنه تیر الکترونیکی انتخاب شد.

۳۸٫ حضور فعال گمرک بوشهر در اجرای طرح میز خدمت.

۳۹٫ بازدید رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از انبارهای قضایی گمرک اهواز .

۴۰٫ تعویض محموله ترانزیتی با هوشیاری مأموران گمرک دوغارون لو رفت.

مجله گمرک شماره ۸۴۹ و ۸۵۰ | نشریه گمرک ایران ۸۴۹ و ۸۵۰

برای دانلود نسخه پی دی اف مجله گمرک شماره ۸۴۹ و ۸۵۰ ( نشریه گمرک ایران ۸۴۹ و ۸۵۰ ) می توانید بر روی عکس صفحه و یا عنوان اولیه مطلب کلیک نمایید. شرکت ترخیص کارا به صورت منظم شماره جدید نشریه گمرک جمهوری اسلامی ایران  را در سایت بارگذاری می نماید تا بدین طریق جدیدترین اخبار را در حوزه در ترخیص کالا ، واردات کالا و ترخیص کالا ، سامانه ثبت سفارش کالا ntsw ، تعرفه های گمرکی و … را در اختیار مخاطبان خود بگذارد.