ترخیص کاغذ کرافت و واردات کاغذ کرافت : یکی از کالاهایی که در حجم بالا به طور سالانه وارد کشور و ترخیص آن توسط شرکت ترخیص کالا ی ترخیص کار انجام می شود، کاغذ است. کاغذ دارای انواع مختلفی بوده و به صورت رول یا صفحه های تخت (شیت) توسط شرکت های حمل و نقل به گمرک های کشور وارد شده و در آن جا پس از طی مراحل تشریفات گمرکی ترخیص کالا توسط شرکت حق العمل کار و ترخیص کار گمرک  یا همان شرکت ترخیص کالا صورت می گیرد.

شرکت بازرگانی ترخیص کارا از مرحله ی انجام ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت کاغذ کرافت و خدمات ترخیص کالا به عنوان شرکت ثبت سفارش کننده ی کالا در سامانه ثبتارش با اخذ مجوز بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و سامانه جامع تجارت ایران تا ترخیص کاغذ کرافت از گمرک به یاری واردکنندگان و تولید کنندگان کارتن در امر واردات کالا می پردازد.

ترخیص کاغذ کرافت

ترخیص کاغذ کرافت

کاغذ روزنامه، مقوای پشت سفید و پشت طوسی، کاغذ کرافت، کاغذ فلوتینگ، مقوای دوبلکس، کاغذ کربن لس، کاغذ گلاسه و سایر کاغذها توسط شرکت های بازرگانی صادرات و واردات در مواردی در خرید از چین و واردات از چین و ترخیص کالا از چین و واردات از آلمان و واردات از کره و ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت تامین خریداری و واردات شده و در گمرک جمهوری اسلامی ترخیص می گردد. یکی از مهم ترین این کاغذها کاغذ کرافت می باشد. کاغذ کرافت به کاغذهای قهوه ای رنگی گفته می شود که از خمیر پالپ تهیه شده باشد. اظهارنامه گمرکی تلفن همراه

ترخیص کاغذ کرافت و واردات کاغذ کرافت

این نوع کاغذ علی رقم انعطاف بالا و ظاهر نازکی که دارد از استحکام بالایی در برابر پارگی برخوردار است و در صنایع بسته بندی، پاکت سازی، ساخت ساک های دستی، ساخت و تولید مقوا های چند لایه، تولید و ساخت کیسه های سیمان و کارتن سازی از آن استفاده می شود.

زمانی که خلوص خمیر کاغذ در کاغذ کرافت بالاتر باشد کیفیت کاغذ بهتر و قیمت آن افزایش می یابد. همانگونه که بیان کردیم رنگ این کاغذ قهوه ای می باشد اما نباید به تمام کاغذهای قهوه ای رنگ کاغذ کرافت گفت. همچنین با رنگ بندی خمیر، کاغذ کرافت سفید یا به اصطلاح بلیچ (Bleach) به دست می آید. کاغذ کرافت در وزن های مختلف وجود دارد و می توان با آن صدها نوع کاغذ و مقوا با ضخامت های گوناگون تولید کرد.

بر اساس آمار و اطلاعات به دست آمده از گمرک جمهوری اسلامی ایران، واردات و ترخیص کالا ی کاغذ کرافت در سال ۱۳۹۳ به میزان ۱۸ هزار تن بوده است که این میزان معادل ۱۸ درصد از کل واردات کاغذ در این سال می باشد. همچنین ارزش دلاری  واردات کاغذ کرافت در سال ۹۳ بیش از ۱۳۸ میلیون دلار می باشد که ۱٫۱ درصد کل واردات کاغذ ایران را در برگرفته است.

همان گونه که می دانیم در گمرک به هر کالایی بر اساس شرایط و مشخصاتی که دارد کد تعرفه اختصاص داده می شود. کد تعرفه کاغذ کرافت بر اساس قشر زده شدگی، رنگ و ابعاد آن تعیین می شود و هنگام ترخیص کاغذ کرافت باید ترخیص کار اطلاعات جامعی در خصوص این هزینه ترخیص کالا از گمرک کدهای تعرفه گمرکی که بین ۴۸۰۴۱۱ تا ۴۸۰۴۵۹ متغیر است داشته باشد. حقوق ورودی کاغذ کرافت نیز بر اساس همین کدهای تعرفه، پنج و ۱۰ درصد می باشد.

کاغذ کرافت لاینر نوعی کاغذ کرافت می باشد که حداقل ۸۰ درصد آن از خمیر کاغذ تهیه می شود و ما بقی آن ضایعات کاغذی می باشد. واردات کاغذ کرافت لاینر با هدف تولید در صنایع ورق و کارتن سازی مورد مصرف قرار می گیرد. این کاغذ در گرماژ های مصرفی مختلفی تولید می شود و به صورت رول هایی با عرض ۱۰۰ و ۲۵۰ سانتی متر در کانتینرهای ۲۰ فوتی حمل می شوند.

البته نوعی کاغذ کرافت لاینر نیز وجود دارد که ۱۰۰ درصد آن از ضایعات کاغذ تهیه می شود که تست لاینر نام دارد. جالب است بدانید که در سال ۹۳ کاغذ کرافت لاینر سفید نشده از لحاظ وزنی ۱۳ درصد کل واردات کاغذ ایران و ۷٫۹ درصد از ارزش دلاری کل واردات کاغذ کشور را به خود اختصاص داده است که این میزان واردات از چین بوده است.

ترخیص کار ان خبره شرکت بازرگانی ترخیص کارا در گمرک های کشور به صورت مستمر حضور داشته و به صورت تخصصی در زمینه ترخیص کالا ی کاغذ کرافت در حال فعالیت هستند. ترخیص کار ان این شرکت ترخیص کالا و ترخیص کار گمرک با اشراف کامل به انواع کاغذهای وارداتی و تعرفه های آن ها در کوتاه ترین زمان می توانند محموله کاغذ شرکت های بازرگانی صادرات و واردات را ترخیص نمایند.

همچنین آمار ارائه شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد که در پنج ماه اول سال ۱۳۹۵ میزان واردات کاغذ کرافت بیش از ۴۶ هزار تن با ارزش دلاری بیش از ۲۷ میلیون دلار می باشد. بیش ترین میزان واردات در این بازه زمانی به ترتیب از طریق واردات از چین، جمهوری کره، واردات از روسیه و واردات از اسپانیا بوده است.

همانگونه که در نمودار نشان داده شده است ۴۴ درصد واردات کاغذ کرافت از چین، ۲۰ درصد واردات کاغذ کرافت از کره، ۷ درصد واردات کاغذ کرافت و ترخیص کالا از بازرگان از روسیه، ۵ درصد واردات کاغذ کرافت از اسپانیا و ما بقی از سایر کشورها بوده است. سامانه همتا

در این بازه ی زمانی ۸۵ درصد ترخیص کاغذ کرافت از گمرک شهید رجایی و ۸٫۸ درصد ترخیص کاغذ کرافت از گمرک نوشهر بوده است که این دو گمرک نسبت به سایر گمرک ها بیش ترین میزان ترخیص را داشته اند.

ترخیص کاغذ کرافت

جالب است بدانید که در ۵ ماه نخست سال ۹۵ بیش ترین میزان واردات کاغذ کرافت متعلق به واردات کاغذ کرافتلانير و ترخیص کالا از مرز بازرگانی، سفيد نشده قشر نزده ، به شکل رول يا ورق با کد تعرفه ۴۸۰۴۱۱ با حقوق ورودی ۵ درصد بوده است به صورتی که ۴۴ درصد کل واردات کاغذ کرافت در این بازه را به خود اختصاص داده است و پس از آن کاغذ کرافت با کد تعرفه ی ۴۸۰۴۱۹و حقوق ورودی ۵ درصد یعنی سايرکرافت لانیر، قشر نزده ( به استثناي سفيد نشده ) به شکل رول يا ورق می باشد به صورتی که ۳۹ درصد کل واردات کاغذ کرافت متعلق به این کد تعرفه گمرک می باشد.

همچنین ۱۰ درصد کل واردات کاغذ کرافت، كاغذ کرافت براي كيسه هاي با ظرفيت زياد سفيد نشده قشر نزده به شكل رول يا ورق با کد تعرفه ی ۴۸۰۴۲۱ و حقوق ورودی ۵ درصد است توضیحات بیشتر و تخصصی در ضمینه با بهره گیری از دانش ترخیص کار گمرک در شرکت ترخیص کالا با انجام ترخیص کالا از گمرک با دقت صحت در حداقل زمان ممکن صورت می پذیرد.

نمودار زیر ارزش دلاری واردات و ترخیص کالا ی کاغذ کرافت های گوناگون را بر اساس کد های تعرفه گمرکی آن ها در بازه ی زمانی پنج ماهه نخست سال ۹۵ نشان می دهد. سایت همتا

ترخیص کاغذ واردات کاغذ

ترخیص کاغذ کرافت واردات کاغذ کرافت