واردات از ترکیه و واردات کالا از ترکیه

واردات از ترکیه و واردات کالا از ترکیه ، کشوری آسیایی اروپایی است که در بین کشورهای ایران، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، سوریه، عراق، بلغارستان و یونان قرار داد. ترکیه از شمال به دریای سیاه و از غرب به دریای مدیترانه راه پیدا می کند.

اقتصاد این کشور اوراسیایی تا حد زیادی متکی بر تولیدات کشاورزی است. ترکیه از نظر تولید محصولاتی نظیر فندق، پسته، زیتون، بادام، جو، گندم، گیلاس، سیب زمینی، چغندر، سیب، لیمو، چای و کتان در ردیف برترین کشورهای دنیا قرار دارد.

بنابراین این محصولات می توانند مورد توجه تجار و بازرگانانی قرار بگیرند که به امر تجارت و واردات از ترکیه بخصوص در زمینه محصولات کشاورزی علاقمند هستند.

واردات از ترکیه از بیشترین موارد واردات کالا به کشور محصوب می شود. کشور ترکیه یکی از شرکای تجاری دیرینه کشور ما محسوب می شود؛ به گونه ای که همواره شاهد برقراری تعاملات تجاری زیادی بین کشور عزیزمان ایران با کشور ترکیه هستیم.

روابط تجاری گرم بین این دو کشور همسایه باعث شده که تجار و بازرگانان ایرانی تمایل زیادی برای واردات کالا و بالطبع واردات از ترکیه داشته باشند. واردات از ترکیه مستلزم کسب اطلاعات کامل و جامع در این رابطه است.

صادرات و واردات کالا بین ایران و ترکیه دارای سابقه بسیار طولانی می باشد و از دیرباز این دو کشور همسایه با یکدیگر روابط تجاری خوبی با یکدیگر داشته اند. کشور ترکیه یکی از مهم ترین و بزرگترین شریک تجاری ایران در منطقه می باشد و امروزه واردات از ترکیه و بعضا صادرات از طریق ترکیه در ایران بسیار رواج پیدا کرده و تولیدکنندگان و بازرگانان بسیار زیادی به واردات کالا از ترکیه پرداخته و ماشین آلات صنعتی، مواد اولیه و کالاهای خود را از ترکیه خریداری کرده و به کشور وارد می کنند و یا از طریق این کشور محصولات خود را به بازار های جهانی ارائه می نمایند.

باتوجه به آخرین آمار ارائه شده از گمرک ایران در سال ۱۳۹۵ واردات از ترکیه جزء ۵ واردات برتر از کشورهای مختلف می باشد، به صورتی که حجم واردات کالا از ترکیه به بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تن رسیده بود و از لحاظ ارزش دلاری این مقدار معادل بیش از دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار کالا می باشد. یعنی در سال ۹۵ از لحاظ ارزش دلاری ۶٫۲۷ درصد و از لحاظ وزنی ۴٫۸۷ درصد واردات ایران از ترکیه صورت گرفته است.

سهم واردات از ترکیه در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ هم از لحاظ وزنی و هم از لحاظ دلاری با کاهش رو به رو بوده به گونه ای که سهم ارزشی واردات کالا از ترکیه در سال ۹۴ به میزان ۷٫۱۹ درصد و سهم وزنی آن ۷٫۲۳ درصد بوده است بخشی از این کاهش به دلیل گشایش بازار های جهانی به ایران بوده که بازرگانان مستقیما کالای خود را از کشور اروپایی مورد نظرشان تامین می کنند.

واردات از ترکیه

واردات از ترکیه , واردات کالا از ترکیه

ترخیص کارا

شرکت ترخیص کارا همکار امین شما در واردات کالا و ترخیص کالا می باشد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  واردات کالا از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا  واردات از چین , صادرات به عراق و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما با ارائه آخرین اطلاعات شما را در این امر یاری خواهند نمود.

تلفن تماس : ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

قوانین واردات کالا از ترکیه

قوانین واردات کالا از ترکیه مانند سایر رویه های واردات کالا به ایران می باشد البته این به جز بخشی از کنوانسیون ها و بخش نامه های تسهیل کننده گمرکی و البته گه گاه کدورت هایی در بخش حمل و نقل و عوارض راه می باشد. شرکت ترخیص کار ا با داشتن نمایندگان ایرانی ترکی زبان مستقر در شهرهای مهم ترکیه از جمله استانبول، آنکارا و ازمیر می تواند پل ارتباطی بین بازرگانان و خریداران ایرانی با فروشندگان و تولیدکنندگان صاحب نام و معتبر ترک را به خوبی برقرار نماید. همچنین ترخیص کار ا خدماتی همچون دریافت نمونه محصول، عقد قرار داد، چانه زنی و انتقالات ارزی به ترکیه را ارائه می نماید.

یکی از تسهیل کننده های تجارت و بازرگانی با ترکیه عضویت مشترک ایران و ترکیه در کنوانسیون تیر می باشد عطف به این کنوانسیون واردات کالا از ترکیه به تمامی گمرک های کشور تحت این رویه گمرکی صورت می گیرد به این مفهوم که هر دو کشور متعهد شده اند تا پلمپ گمرکی مبدا را مگر در شرایط خاص و ظن به قاچاق و خلاف تا گمرک مقصد باز نکنند که این امر منجر به سهولت و تسریع تجارت با کشور های عضو این کنوانسیون بوده است. دو گمرک بازرگان و گمرک جلفا از جمله مهم ترین گمرک های مرزی و ورودی فعال در این منطقه می باشند. بر اساس تحلیل های آماری به دست آمده از سایت گمرک ایران در سال ۹۵، می توان گفت که گمرک بازرگان بیش ترین حجم واردات از ترکیه را داشته به صورتی که بیش از ۳۹۰ هزار تن کالا با ارزش بیش از ۵۰۶ میلیون دلار از ترکیه وارد این گمرک شده و پروسه ترخیص کالا در آن گمرک صورت گرفته است یعنی ۱۹ درصد سهم ارزشی و ۲۴ درصد سهم وزنی واردات کالا از ترکیه به ایران در این گمرک بوده است اما از لحاظ ارزش دلاری بیش ترین میزان واردات از ترکیه متعلق به گمرک تهران بوده است به صورتی که بیش از ۱۸۹ هزار تن کالا با ارزش بیش از ۵۹۶ میلیون دلار وارد گمرک تهران شده یعنی سهم وزنی گمرک تهران در واردات از ترکیه ۱۲ درصد و سهم ارزشی آن ۲۲ درصد می باشد.

گمرک جلفا پس از گمرک بازرگان دومین رتبه سهم وزنی در واردات کالا از ترکیه را به خود اختصاص داده یعنی بیش از ۲۴۰ هزار تن کالا با ارزش معادل بیش از ۴۳۱ میلیون دلار به گمرک جلفا وارد و در آن جا توسط شرکت های ترخیص کالا و حق العمل کار گمرکی – کارگزار گمرک –  ترخیص شده است. به بیان دیگر می توان گفت که سهم وزنی گمرک جلفا در واردات از ترکیه در سال ۱۳۹۵ به میزان ۱۵ درصد و سهم ارزشی آن ۱۶ درصد می باشد.

ترخیص و واردات کالا از ترکیه توسط ترخیص کار گمرک

شرکت ترخیص کالا ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت ، واردات از ترکیه ، واردات کالا از ترکیه ، ترخیص کالا از گمرک ، اخذ مجوز وزارت صمت و … می باشد. شرکت ترخیص کارا تمامی این خدمات را با کادر مجرب و با استعداد ترخیص کار های خود انجام می دهد. شرکت دارای سابقه طولانی و مفیدی در امر ترخیص از گمرک می باشد که سراسر موفقیت است. اگر شما نیز به فمر واردات از ترکیه افتاده اید می توانید با شماره تلفن های موجود در سایت تماس گرفته و از کارشناسان بازرگانی و ترخیص کار ما مشاوره های رایگان را دریافت کنید.

شرکت ترخیص کارا در زمینه واردات کالا متخصص بوده و با ارائه مشاوره بازرگانی در رابطه با امور مربوط به  واردات کالا از ترکیه و ترخیص کالا از گمرک های کشور، تاجرین و شرکت های بازرگانی ایرانی و بین المللی را راهنمایی می کند. از دیگر خدمات ترخیص کار ا اعتبار سنجی فروشندگان و تولیدکنندگان ترک می باشد. این شرکت با دریافت اطلاعات دقیق از منابع معتبر ترکیه همچون اتاق بازرگانی و سازمان صنعت معدن ترکیه، تولیدکنندگان و فروشندگان ترک دارای حسن سابقه هستند را به واردکنندگان ایرانی معرفی کرده و بنا بر نوع کالای بازرگان برندهای مختلفی را به آن ها پیشنهاد می کند. تا بازرگانان با اطمینان خاطر و از اشخاص مطمئن خرید خود را انجام دهند همچنین با وجود نیروهای فعال شرکت ترخیص کارا در ترکیه می توان سرکشی های بدون برنامه ریزی از کارخانه فروشنده جهت اطمینان از صحت اطلاعات و نظارت بر روند فعالیت های واردات امکان پذیر می باشد.

شرکت ترخیص کالا و واردات کالا از ترکیه

شرکت ترخیص کارا به عنوان یک شرکت ترخیص کالا و شرکت بازرگانی از اولین تا آخرین گام های واردات کالا از ترکیه به ایران بازرگانان را راهنمایی و همیاری می نماید و خدمات گسترده ای را در این زمینه ارائه می دهد. به عنوان مثال تحقیقات اولیه بازار و تعیین بازار هدف، قیمت گذاری کالای وارداتی قبل از واردات، بازاریابی، شناخت فروشندگان معتبر، ثبت سفارش در سامانه ثبتارش و سامانه جامع تجارت ایران، اخذ پروانه و اسناد مورد نیاز، اخذ مجوز از سازمان صنعت معدن تجارت ایران، انجام انتقالات ارزی و گشایش اعتبارات اسنادی مانند ال سی، نظارت بر بارگیری کالا در مبدا و هماهنگی های لازم و کنترل بار تا رسیدن به گمرک مقصد، اخذ مدارک مهم مانند پروفرما – بارنامه – اینویس – بیمه و غیره، نظارت بر درستی و کامل بودن اسناد و مدارک مانند جهت امور ترخیص، ترخیص کالا از گمرک در حداقل زمان توسط حق العمل کار ان حرفه ای، دریافت شماره ثبت انبار از سامانه انبار، بارگیری و ارسال محموله به انبار خریدار در شرکت ترخیص کارا صورت می پذیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت ، واردات . صادرات کالا ، ترخیص کالا و … می توانید با شماره های ۲۲۶۳۹۵۸۰ و یا ۲۲۶۳۹۵۷۹ تماس حاصل فرمایید. همچنین برای آشنایی بیشتر در خصوص واردات از ترکیه و دیگر فعالیت های بازرگانی ترخیص کارا می توانید دیگر مقالات موجود در قسمت دانشنامه ترخیص را مطالعه فرمایید.