ثبت سفارش واردات کالا و ثبت سفارش کالا

ثبت سفارش کالا برای واردات، یک مجوز رسمی دولتی برای واردات کالاهای مختلف به داخل کشور است که متقاضی بایستی سفارش خود را به صورت رسمی ثبت کند. با توجه به پیچیدگی های کار و بروکراسی اداری حاکم در ادارات و وزارت بازرگانی، شرکت ترخیص کارا خدمات ثبت سفارش واردات کالا را برای مشتریان خود انجام می دهد. ما یک شرکت بازرگانی هستیم که خدماتی در زمینه واردات کالا ، صادرات کالا و ترخیص کالا از گمرک ارائه می کنیم. در ادامه مطالبی را در خصوص انجام مراحل ثبت سفارش کالا و نکات آن ارائه می کنیم.

مدت زمان لازم برای مطالعه این مقاله تقریبا ۱۰ دقیقه می باشد.

ثبت سفارش واردات کالا در سامانه ثبت سفارش وزارت بازرگانی ( سامانه جامع تجارت )

امروزه واردات کالا به کشور تابع قوانین خاصی است که اجرا می شوند و هر ساله نیز بر حسب شرایط روز بخشنامه های جدیدی به آنها الحاق می شود. در گذشته تنها نیاز به آن کالا در جامعه برای واردات آن از کشورهای دیگر کافی بود ولی امروزه فاکتورها و عوامل دیگری نیز بدان اضافه شده است. نظارت دولت از طریق سازمان های مربوطه به روند واردات کشور و ایجاد قوانین واردات برای اعطای مجوزها و یا ممانعت از واردات روندی است که در حال اجراست. بنابراین در صورتی که شخصی تصمیم و یا نیاز به واردات داشته باشد بایستی از این قوانین و محدودیت ها و یا جوازها آگاهی داشته باشد.

دولت جمهوری اسلامی ایران برای تسهیل انجام ثبت سفارش، یک سایت دولتی به نام سامانه جامع تجارت راه اندازی کرده است که کلیه ثبت سفارش های واردات از طریق آن قابل انجام است. برای ورود به آن کلیک کنید. در صورتی که تاکنو به سامانه جامع مراجعه نکرده اید و با نحوه کار کردن با آن آشنا نیستید بر روی مقاله آموزشی ما کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : معرفی سامانه جامع تجارت

در ادامه توضیحاتی در خصوص مراحل ثبت سفارش واردات کالا ارائه می کنیم. با ما همراه باشید.

ثبت سفارش کالا چیست؟

ثبت سفارش کالا یک نوع مجوز برای واردات کالاهای خارجی به کشور است که در سامانه وزارت بازرگانی ( ntsw ) ثبت می گردد. طبق این گفته ها اخذ پیش فاکتور از فروشنده و ثبت سفارش از مراحل ابتدایی فرایند واردات کالا می باشد. مجوز ثبت سفارش کالا توسط سازمان توسعه تجارت صادر می گردد و دارای شماره هشت رقمی است که بر روی این مجوز ثبت می شود. بر روی مجوز صادر شده، تاریخ مجوز ثبت سفارش واردات کالا همراه شماره و تاریخ پروفرما و نام شرکت وارد کننده، درج می شود.

افراد، شرکت ها و تُجاری که متقاضی ثبت سفارش چه بصورت حقیقی و یا حقوقی هستند می توانند با مراجعه به سایت ntsw ثبت نام کرده و فرایند ترخیص کالا از گمرک خود را انجام دهند. در صورت نیاز می توانید از خدمات شرکت ترخیص کارا در این زمینه استفاده نماید.

بیشتر بخوانید : مدارک و مستندات لازم برای ترخیص کالا

ثبت سفارش واردات کالا , ثبت سفارش کالا

اقدامات لازم برای واردات

در واقع عقد قرارداد و توافق مبنی بر سفارش و خرید کالا خارج و تشریفات ورود آن به کشور منجر به واردات می شود. ایران نیز مانند سایر کشورها برای تامین بخشی از نیازهای خود اقلامی را از خارج از کشور وارد می کند. لذا تمامی شرکت های بازرگانی صادرات و واردات و شرکت هایی که اقدام به امور تجارت بین الملل میکنند، می توانند نسبت به واردات کالا یا خدمات به کشور اقدام نمایند. اما اقدامات لازم برای واردات کالا چیست؟ و چه مدارکی برای واردات کالا مورد نیاز است؟ در این بخش به معرفی  ثبت سفارش واردات کالا در سامانه جامع تجارت به ایران می پردازیم. لازم است که در ابتدا به معرفی سامانه ثبت سفارش وزارت بازرگانی یعنی به اصطلاح سامانه ” ثبتارش” بپردازیم و در ادامه با چگونگی ثبت سفارش در واردات کالا آشنا شویم.

ثبت سفارش کالا در سایت ثبتارش ( سامانه جامع تجارت )

ثبت سفارش کالا در سایت ثبتارش و سامانه جامع تجارت : پیش نیاز واردات کالا به کشور اخذ مجوز واردات از نهادهای مربوطه می باشد. سازمان توسعه تجارت یکی از زیر مجموعه های وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که مسئول نظارت بر واردات کالا است. واردات هرگونه کالا به کشور مستلزم ثبت دقیق مشخصات آن می باشد. این عمل را ثبت سفارش واردات در ntsw می نامند که عبارت از ثبت کالا جهت واردات قطعی به کشور است.

در گذشته این عمل با مراجعه به سازمان مربوطه و پر کردن فرم های متعدد انجام می پذیرفته است. لذا سازمان توسعه تجارت جهت تسهیل و کنترل میزان واردات در سال ۱۳۸۷ اقدام به راه اندازی سامانه ای تحت عنوان ” ثبتارش ” نموده است. این سامانه متمرکز تمامی ثبت سفارشات کالا را به صورت تمام الکترونیکی به متقاضیان ارائه می نماید. سامانه ثبتارش رسما در مورخ ۱۹/۰۳/۱۳۸۸ شروع به کار نمود. متقاضیان با مراجعه به این سایت اقدام به ثبت سفارش اینترنتی کالای مورد نظر خود جهت واردات به کشور می نمایند.

سامانه ثبت سفارش واردات به منظور کنترل واردات به کشور راه اندازی گردیده است. خدمات ارائه شده اعم از ثبت، پیگیری، ویرایش و پرداخت انجام می پذیرد. همچنین ارتباط تنگاتنگ این سیستم با نهادهای مرتبط از جمله بانک مرکزی، گمرک و اداره امور مالیاتی و … موجب شفاف سازی ورود کالا به کشور و ارائه آمار دقیق می باشد. همچنین اعمال قوانین مربوط به واردات کالا به روشی کاملا کارشناسانه و به روز انجام می پذیرد. علاوه بر کنترل و رصد واردات کالا دولت و اتاق های بازرگانی می توانند از درآمد حاصله از ثبت سفارش در سامانه ثبت سفارش عوایدی داشته باشند.

ثبت سفارش در سایت ثبتارش , ثبت سفارش کالا در سایت ثبتارش

مدارک لازم برای ثبت سفارش کالا در سایت ثبتارش ( سامانه ثبت سفارش )

مدارک مورد نیاز برای انجام ثبت سفارش کالا چیست؟ همانگونه که گفتیم ثبت سفارش، مجوز واردات کالا به کشور است. بنابراین پیش نیاز آن دریافت پیش فاکتور از شرکت خارجی یا فروشنده می باشد. شرکت های بازرگانی و شرکت های وارداتی پس از مکاتبه و مذاکره با شرکت فروشنده خارجی و عقد قرارداد یک نسخه پیش فاکتور (Performa Invoice)  دریافت می نمایند. متن پیش فاکتور منطبق با استانداردهای بین المللی شامل موارد زیر می باشد:

  1. اطلاعات کامل فروشنده از جمله نشانی، شماره تلفن و فکس
  2. اطلاعات کامل خریدار (نشانی، شماره تلفن و فکس)
  3. تاریخ صدور پیش فاکتور و تاریخ اعتبار آن
  4. مشخصات کامل کالا ( شرح کالا، قیمت واحد، مقدار، وزن، نوع بسته بندی و کد تعرفه گمرکی کالا منطبق با کدهای مندرج در کتاب قانون مقررات صادرات و واردات)
  5. نام کشور ذینفع و کشور تولید کننده کالا
  6. ارز مورد معامله و نحوه پرداخت آن به همراه شماره حساب فروشنده
  7. ترم تحویل کالا منطبق بر قوانین اینکوترمز
  8. محل بارگیری و تخلیه
  9. گمرکات مبدأ و مقصد و مرزهای ورودی
  10. درج شماره و نوع استاندارد در صورت لزوم

درپایان، پیش فاکتور موردنظر ممهور به مهر و امضای شرکت فروشنده معتبر می باشد.

بازرگان پس از اخذ پیش فاکتور و ارائه جهت ثبت سفارش واردات در سامانه جامع تجارت و دریافت کد فیدا می تواند شروع به ثبت سفارش نماید. کد فیدا یا شناسه فروشنده بیانگر یک کد ده رقمی می باشد که پس از ثبت اطلاعات شرکت مربوطه در سامانه ثبتارش دریافت میشود. این کد بیانگر رسمی بودن شرکت مذکور بوده و همچنین نشان می دهد که این شرکت در لیست شرکت های ممنوع المعامله نمی باشد. ثبت سفارش واردات کالا

شرکت بازرگانی واردات و صادرات

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و واردات ” ترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  واردات کالا از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا  واردات از چین , صادرات به عراق و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان ما می توانید از طریق شماره های زیر اقدام نمایید:

 ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

پس از تکمیل تمامی پیش نیازات میتوان نسبت به ثبت سفارش کالا سامانه جامع تجارت در وزارت بازرگانی اقدام نمود. درصفحه مشخصات کلی ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت از جمله ارز دولتی یا آزاد درخصوص معامله و نحوه ثبت سفارش اعم از بانکی یا غیر بانکی، مرزها و مبلغ کل پیش فاکتور وارد می شود. در صفحه بعد اطلاعات مربوط به پیش فاکتور منطبق با همان نسخه ای که از فروشنده دریافت گردیده وارد می گردد. صفحه بعدی مربوط به پیش فاکتور حمل می باشد که این اطلاعات برای ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت همراه با حمل می باشد. در صورت وجود مجوزها و استانداردهای لازم، مشخصات آن را در صفحه بعد وارد می نماییم. صفحه مشخصات کالا مربوط به ورود اطلاعات کالا از جمله مقدار، وزن خالص و ناخالص، نوع بسته بندی، شرح فارسی و انگلیسی و درج کد تعرفه گمرکی می باشد. بازرگان پس از پرداخت کارمزد مربوط به ثبت سفارش کالا که بسته به مبلغ کل پیش فاکتور و نوع ارز متفاوت می باشد، اقدام نموده و بدین ترتیب موفق به اخذ کد هشت رقمی ثبت سفارش واردات کالا از سامانه می گردد. از این طریق ثبت سفارش وزارت بازرگانی انجام می پذیرد.

مدت زمان اعتبار ثبت سفارش کالا و ثبت سفارش واردات کالا

لازم به ذکر است که مدت اعتبار ثبت سفارش شش ماه می باشد. و بازرگان باید ظرف این مدت نسبت به واردات کالا به کشور اقدام نماید. البته این مدت با پرداخت کارمزد و رعایت مقررات قابل تمدید می باشد. در مورد ثبت سفارش با اعتبار اسنادی زمان مورد نظر تا ۲۴ ماه قابل افزایش خواهد بود.

موارد اشاره شده اهم موارد ثبت سفارش کالا در سایت ثبتارش بود. در صورت نیاز به مشاوره بیشتر با ما تماس بگیرید.

واردات و صادرات در کشورمان دارای یک سری فرایند ها و رویه های قانونی می باشد. در این حین نیز باید مجوز ها و اسناد درخواستی توسط گمرک هم تهیه شود. تمامی افراد در فضای تجارت بین الملل باید با قوانین و مقررات واردات و صادرات آشنا باشند. در صورتی که با قوانین صادرات آشنا نیستید. میتوانید با شرکت بازرگانی ترخیص کار ا تماس بگیرید و نسبت گرفتن وقت برای مشاوره اقدام کنید. همچنین میتوانید برای ترخیص کالا ی خود با ما تماس بگیرید. ترخیص کار های مجرب و با تجربه ما میتوانند. با توجه با تجربه ای که دارند در کمترین زمان و با حداقل هزینه فرایند ترخیص کالا از گمرک را برای شما انجام دهند.

شما همچنین برای اطلاع از کد تعرفه و سوابق واردات و صادرات کالا ی خود و ثبت سفارش آن به اپ تاجریار مراجعه نمایید. این اپ علاوه بر خدمات ذکر شما قابلیت های فراوان دیگری را هم دارد. شما براحتی و بصورت کاملا رایگان میتوانید این اپ را نصب نمایید. برای دانلود اپ می توانید به ادرس tarkhiskara.com/webapp مراجعه نمایید. همچنین می توانید از اپ بازار و سیب اپ به ترتیب نسخه اندروید و نسخه IOS آن را دانلود نمایید.

مجوز ثبت سفارش کالا در وزارت بازرگانی ( سامانه ثبت سفارش )

واردات و صادرات کالا در ایران دارای فرایند و رویه های قانونی می باشد. هر شخصیت حقیقی و یا حقوقی که در زمینه تجارت بین المللی فعالیت می نماید باید با قوانین و مقررات واردات و صادرات آشنایی لازم را داشته باشد. همان گونه که می دانیم بر اساس قانون امور گمرکی مصوب ۱۳۹۰تمام کالاهایی که قرار است وارد مرزهای گمرکی ایران شود و یا از آن خارج گردد می بایست از گمرک جمهوری اسلامی ایران عبور کرده و مجوزهای لازم جهت ورود و خروج را دریافت نماید و در غیر این صورت کالای قاچاق به حساب خواهند آمد. این مبحث به معنی لزوم ترخیص کالاهای وارداتی و صادراتی از گمرک می باشد. ترخیص کالا از گمرک فرایندی پیچیده است و بازرگانان و شرکت های بازرگانی این امر را به دست ترخیص کار ان و حق العمل کاران گمرکی واگذار می نمایند.

مجوز ثبت سفارش واردات کالا , ثبت سفارش کالا https://tarkhiskara.com

مجوز ثبت سفارش واردات کالا , ثبت سفارش کالا

ترخیص کالا از گمرک مراحل مختلفی دارد که اولین مرحله آن دریافت مجوز ثبت سفارش کالا از سامانه ثبتارش و ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت ایران است. همان گونه که از اسم این مجوز مشخص است، مجوز ثبت سفارش باید قبل از واردات کالا پیش از گمرک و در زمانی که خریدار پیش فاکتور را تایید نکرده است دریافت گردد تا در صورتی که مجوز صادر نشد، وارد کننده متضرر نگردد. در صورتی که مجوز ثبت سفارش کالا صادر شود وارد کننده حق دارد که سفارش خود را به فروشنده نهایی کند.
بر اساس ماده هشت قانون واردات و صادرات کشور تمامی واردکنندگان بعد از دریافت پروفرما (پیش فاکتور) باید اقدام به دریافت مجوز ورود یا ثبت سفارش کالا نمایند. متن ماده این ماده عبارت است از:
واردکنندگان کالاهای مختلف اعم از دولتی و غیر دولتی جهت واردات و ثبت سفارش در سامانه جامع ثبت سفارش باید منحصرا به وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه نمایند.
مجوز ثبت سفارش در حقیقت مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت (وزارت بازرگانی) برای واردات کالا به کشور می باشد. پس واردکننده بهتر است بعد از اخذ این مجوز اقدام به پذیرش پروفرما کند تا مشکلی بابت ممنوع الورود بودن کالا به کشور نداشته باشد. این موضوع بسیار حائز اهمیت می باشد و در آیین نامه اجرایی قانون مقررات واردات و صادرات مصوب ۶/۲/۱۳۷۳ نیز مورد تاکید قرار گرفته و واردات کلیه کالاهای قابل ورود به کشور اعم از این که وارد کننده از بخش دولتی یا غیر دولتی باشد به استثنای موارد زیر منوط به ثبت سفارش و اخذ مجوز ورود از وزارت بازرگانی است. موارد استثنا در ادامه بیان شده است:
۱٫ کالاها ی مورد مصرف مرز نشینان که به تفصیل در آیین نامه قانون مقررات صادرات و واردات بیان شده است که مشتمل بر ۴۶۱ عنوان می باشد، این ها اغلب مصرف روزمره این خانوار ها می باشند.
۲٫ کالاهای نظامی و اتمی با تایید مسئولان مربوطه
۳٫ کالاهای مسافری علاوه بر وسایل شخصی و استفاده شده می تواند تا هشتاد دلار برای یک دفعه در طول سال برای هر فرد صورت پذیرد البته در صورت بیشتر شدن از این مقدار کالای وارداتی دارای معافیت نمی باشد ولی فرد وارد کننده باید تا دوبرابر مبلغ سود بازرگانی کالا را جهت ترخیص از گمرک بپردازد، البته اینکه کالا نباید تجاری محسوب گردد نیز شرط می باشد.
۴٫ اگر کالایی به وسیله پست به کشور وارد شود تا سقف پنجاه دلار از پرداخت معاف است البته شرط تجاری نبودن نیز باید منظور گردد.
۵٫ نمونه های وارداتی آنطور که گمرک آن ها را نمونه تولیدی یا تجاری به حساب آورد.
مجوز ثبت سفارش به صورت الکترونیکی و اینترنتی صادر می شود و واردکنندگان باید برای دریافت این مجوز به پایگاه اینترنتی سیستم مدیریت ثبت سفارش واردات ( ثبتارش ) مراجعه کنند. در این سامانه متقاضی اطلاعات درخواست شده در خصوص مشخصات کالا، مقدار، قیمت، روش حمل، مبدا و مقصد حمل، نوع پرداخت، اطلاعات مربوط به فروشنده و … را وارد کرده و اقدام به اخذ مجوز ثبت سفارش می نماید. البته لازم به ذکر است که وزارت بازرگانی به تازگی سامانه دیگری به نام سامانه جامع تجارت را راه اندازی کرده است و زین پس واردکنندگان می بایست در این سامانه هم جهت اخذ مجوز ثبت سفارش اقدام نمایند البته مجموعه ترخیص کار ا این خدمات را به واردکنندگان ارائه داده و روند واردات کالا را برای بازرگانان تسریع می نماید. ثبت سفارش واردات کالا

ترخیص و ثبت سفارش بازرگانی

وارد کننده پس از دریافت مجوز ثبت سفارش، اقدام به تایید پروفرما یا انعقاد قرارداد کرده و به کمک شرکت حمل کننده بین المللی یا فورواردر، کالا را وارد یکی از گمرکات کشور می نماید. سپس با ورود کالا به گمرک فرآیند ترخیص کالا آغاز می شود که خود این فرایند دارای چندین مرحله بوده و نیاز به مهارت و تخصص در زمینه ترخیص کالا دارد به همین دلیل توصیه می شود تا واردکنندگان از شرکت های ترخیص کار مشاوره های لازم را دریافت کرده و امور ترخیص را به دست ترخیص کار های حرفه ای بسپارند تا بتوانند محموله وارداتی خود را در کم ترین زمان و با حداکثر اطمینان از گمرک ترخیص نمایند. ثبت سفارش واردات کالا

سامانه جامع ثبت سفارش کالا

سامانه جامع ثبت سفارش کالا ، ثبت سفارش واردات کالا ، ترخیص کالا

نکاتی مهم در رابطه با واردات کالا از خارج | شرکت ترخیص کالا | کارت بازرگانی | مزایای کارت بازرگانی | سامانه جامع ثبت سفارش کالا | ثبت سفارش واردات کالا

نکات مهم درباره ثبت سفارش کالا و ثبت سفارش واردات کالا  :

۱) در گمرک هم زمان با بررسی اظهارنامه در مراحل نخست ثبت سفارش کالا و قبل از اینکه اظهار محقق شود (اظهار بعد از اینکه اظهارنامه امضاء شده و به پیوست اسناد مربوط به صورت رایانه ای یا دستی به گمرک ارایه گردید و شماره ثبت اظهارنامه به آن اختصاص یافت، محقق می گردد. معمولا مواردی از قبیل موجودی کالا در انبار، مالکیت، احراز صلاحیت، مجوزهای واردات و کد تعرفه گمرکی و غیره بررسی می شود، بنابراین اگر معلوم گردد صاحب کالا به گمرک بدهی داشته یا مشمول جرایم و پیگرد قاجاق گمرکی است، اصولأ قبل از اظهار کالا و ترخیص کالا فرآیند جریان تشریفات گمرکی متوقف می شود.

۲) کالاهای وارداتی به نام هر شخصی به مجرد اینکه به شخص ثالتی واگذار گردید (شرکت ترخیص کالا ) که از لحاظ شرایط صلح بلامانع باشد، از لحاظ گمرک شخص واردکننده کالا( یا شرکت واردات کالا ) که اقدام به ثبت سفارش کالا و ثبت سفارش واردات کالا در سامانه ntsw نموده – هیچ گونه مسئولیتی یا سمتی نسبت به واردات کالا و پیامدهای ناشی از اظهار آن کالا در گمرک ندارد.

۳) به طور کلی در مورد واگذاری محموله های موجود در اماکن گمرکی که در مراجع ذی صلاح انجام میگیرد (دفاتر اسناد رسمی) استعلام از گمرک صورت می گیرد و در صورت بلامانع بودن واگذاری، واردکننده نقشی در ادامه اقدامات بعدی واگذارشونده با اشخاص ثالث ( ترخیص کار ) ندارد.

دوم: اقدامات شرکت کارگزاری ( ثبت سفارش واردات کالا در سامانه ثبت سفارش ) در هیچ مورد از مراجعات قبلی و بعدی به گمرک در نقش کارگزار گمرک یا حتی صاحب کالا ارتباطی با کالا یا کالاهایی که انجام تشریفات گمرکی آنها به موجب وکالت نامه رسمی به آن شرکت به عنوان کارگزار محول شده است، ندارد. به عبارت دیگر حتی اگر پیش از این در مورد محموله ای به عنوان صاحب کالا و از بابت قاچاق گمرکی مورد پیگرد قرار گرفته در صورتی که کارت با پروانه کارگزاری او هنوز باطل نشده و برای ترخیص کالا اشخاص مراجعه می کند، گمرک مجاز نیست از دخالت او ممانعت نموده با کالای موکل او را به این بهانه ها ترخيص ننماید.

ثبت کالا در دیگر کشورهای دنیا

در کشور آمریکا ثبت سفارش در سامانه AMS انجام می شود. در کشورهای اروپایی سامانه کنترل واردات امور مربوط به ثبت و ترخیص کالا را انجام می دهد. برای کشور کانادا هم سامانه اطلاعات تجاری پیش از ورود با به اختصار ACIS بستری برای انجام امور ثبت می باشد. این سامانه ها مشابه سامانه ثبتارش یا سامانه جامع تجارت در کشور خودمان می باشد.

شرکت بازرگانی ترخیص کارا با سابقه درخشانی که امور ترخیص کالا و ثبت آن در سامانه جامع تجارت ntsw دارد. قادر می باشد که تمامی مراحل ترخیص کالا را در کمترین زمان ممکن و حداقل هزینه برای تجار و بازرگانان انجام دهد.

مجوزهای مربوط به ثبت سفارش کالا

اولین قدم برای ثبت سفارش کالا و انجام امور ترخیص کالا از گمرک ، اخذ مجوز برای آن می باشد. همانطور که مشخص است، مجوزهای ثبت سفارش باید قبل از ورود کالا به گمرک و وقتی که خریدار پیش فاکتور را تائید نکرده است دریافت می شود. دلیل این امر آن است که اگر مجوز مربوطه صادر نشد، خریدار دچار ضرر و زیان نگردد. در حالتی که مجوز صادر شد. وارد کننده می تواند سفارش خود را نهایی نماید. همه واردکنندگان بعد از اخذ پیش فاکتور  براساس ماده ۸ مقررات واردات و صادرات کالا ، بایستی که مجوز واردات و ثبت سفارش کالا را بگیرد. مجوز در واقع از طرف وزارت صنعت معدن و تجارت صادر می شود. بنابراین بهتر است که خریدار کالا قبل از دریافت این مجوز اقدام به گرفتن پذیرش برای پروفرما کنند. تا مشکلی برای ممنوع بودن واردات کالا وجود نداشته باشد.

شرکت ترخیص کالا ترخیص کارا ارائه دهنده تمامی خدمات ترخیص کالا و ثبت سفارش کالا می باشد. شما عزیزان برای بهره مندی از این خدمات می توانید با شماره تلفن های ۲۲۶۳۹۵۸۰ و با ۲۲۶۳۹۵۷۹ تماس گرفته و از کارشناسان بازرگانی و ترخیص کار ما مشاوره های رایگان را دریافت نمایید. شرکت ترخیص کار ا خدماتی دیگری را نیز ارائه می دهد که از آن جمله می توان به ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت ، ترخیص کالا از گمرک ، اخذ مجوز وزارت صمت ، ترخیص کالا ، ترانزیت کالا و … نیز اشاره کرد. اگر شما نیز به دنبال شرکت ترخیص کالا هستید که بتواند برای شما در کمترین زمان و با کمترین هزینه کالا یتان را ثبت سفارش و ترخیص کند می توانید با شماره تلفن های موجود در سایت تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شوید. بازرگانی ترخیص کارا با سابقه طولانی و درخشان خود به دنبال ارائه هر جه بهتر خدمات به شما عزیران می باشد.

ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت وزارت بازرگانی انجام می گیرد که تا سال ۱۳۸۷ به شکل دستی و بعد از آن به صورت اینترنتی و غیر حضوری انجام می گیرد. به این ترتیب کلیه تجار و بازرگان ها چه حقیقی و چه حقوقی خواهند توانست برای شروع با ثبت نام در بخش مربوطه، کلمه عبور و پسوورد خود را دریافت کنند و بعد از تایید کردن مشخصات خود می تواند برای انجام امور مربوط به ثبت سفارش کالا و ثبت سفارش واردات کالا در سامانه جامه تجارت اقدام کند و آن را برای دریافت تاییدیه از کارشناسان بازرگانی ارسال کند.

شرکت بازرگانی و ترخیص کارا در جهت آسان تر کردن کارهای مربوط به واردات کالا برای تاجر ها و بازرگان ها خدمات ترخیص کالا از گمرک را ارائه می دهد. این شرکت ترخیص کالا قادر است با کادر با استعداد ترخیص کار های خود تمامی مشکلات در رده ثبت سفارش کالا و ثبت سفارش واردات کالا در سامانه جامع تجارت ( سامانه ثبتارش ) را حل کند. مشکلات و دردسر های ترخیص از گمرک و نحوه ترخیص کالا از گذشته های دور زبان زد بوده است. شرکت ترخیص کارا توانسته است برای حل مشکلات شما تجار اپلیکیشنی را طراحی کند که در حل تمامی مشکلات ثبت سفارش کالا توانا است. شما برای دانلود این اپلیکیشن تعرفه گمرکی می توانید روی کلمه تاجریار کلیک کنید تا نسخه اندروید و ios آن را دانلود و نصب کنید.

سامانه جامع تجارت ntsw ثبت سفارش واردات کالا | ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت ntsw

مجوز ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت

اولین گام برای ترخیص کالا از گمرک توسط ترخیص کار ، اخذ مجوز های مربوط به ثبت سفارش واردات کالا می باشد. همانطور که از عنوان این مجوز های مشخص است، مجوز ثبت سفارش کالا باید قبل از ورود به گمرک و در هنگامی که خریدار performa یا همان پیش فاکتور را تایید نکرده دریافت شود تا در صورتی که مجوز ها صادر نشد، بازرگان و وارد کننده دچار ضرر و زیان نشود. در حالتی که مجوز واردات صادر شود وارد کننده یا تاجر حق این را دارد که سفارش خود را به فروشنده نهایی کند. اکثر تجار بعد از اخذ پیش فاکتور، براساس ماده ۸ قوانین واردات و صادرات ایران، باید اقدام به اخذ مجوز واردات یا ثبت سفارش کالا در سایت سامانه جامع تجارت ntsw کنند. متن این عبارت به صورت زیر می باشد: وارد کننده ها و بازرگانان کالا های گوناگون چه دولتی و چه غیردولتی برای دریافت مجوز واردات و ثبت سفارش واردات کالا باید به وزارت صمت مراجعه کنند.

این مجوزها در اصل مجوز وزارت صمت برای واردات و ترخیص کالا از گمرک به ایران می باشد. بنابراین بهتر است ترخیص کار و یا واردکننده بعد از دریافت این مجوز ها پروفرما خود را پذیرش کند تا پیامدی از بابت ممنوعیت کالا برای واردات متوجه آنها نشود.

این بحث در آیینامه اجرایی قوانین و مقررات واردات و صادرات کشور هم تایید شده و واردات تمامی کالاهایی که مشکلی برای ورود ندارند چه وارد کننده دولتی باشد یا غیر دولتی به استثنای مورد های زیر منوط به ثبت سفارش کالا و دریافت مجوزهای واردات کالا از وزارت بازرگانی می باشد.

شرکت بازرگانی ترخیص کارا ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا از گمرک ، ثبت سفارش کالا ، واردات از آلمان ، واردات از ترکیه ، واردات از ایتالیا و اخذ مجوز ثبت سفارش کالا و اخذ مجوز صمت و … می باشد. تیم ترخیص کار شرکت بازرگانی ترخیص کارا قادر است تا در کمترین زمان ممکن و با خداقل هزینه کالای شما را ترخیص کند. شما عزیزان می توانید برای اخذ مشاوره رایگان در حوزه گمرک ، واردات . صادرات کالا با شماره های موجود در سایت تماس گرفته. و با کارشناسان بازرگانی ما مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

لازم است بیان شود که مدت زمان اعتبار ثبت سفارش شش ماه است. بازرگانان باید طی این مدت ۶ ماهه نسبت به واردات کالا به ایران اقدام نمایند. اما این زمان با پرداخت کارمزد و رعایت تمامی قوانین قابل تمدید هم می باشد. در رابطه با ثبت سفارش کالا با اعتبار اسنادی تاین مورد نیاز تا بیست و چهار ماه قابلیت افزایش را خواهد داشت.