ثبتارش | ثبت سفارش در سامانه ثبتارش

ثبت سفارش در سامانه ثبتارش

سامانه ثبتارش و هم اکنون سامانه جامع تجارت به منظور ثبت سفارش کالا و کنترل واردات کالا و ترخیص کالا به کشور راه اندازی شده اند. تمامی خدمات بازرگانی ارائه شده در این سایت ها اعم از ثبت سفارش ، پیگیری ثبتارش ، ویرایش ثبتارش و پرداخت ثبت سفارش وزارت بازرگانی به صورت کاملا الکترونیکی انجام می پذیرد. در این مقاله به بررسی مزایا و منافع ثبت سفارش در سامانه ثبتارش برای دولت و شرکت های بازرگانی واردات و صادرات می پردازیم.

 

ثبت سفارش در سامانه ثبتارش

ثبت سفارش در سامانه ثبتارش ، سامانه جامع تجارت

 

مزایای ثبت سفارش در سامانه ثبتارش ( سامانه جامع تجارت )

طبق ماده ۸ قانون مقررات صادرات و واردات، تمامی واردکنندگان و شرکت های بازرگانی برای واردات کالا و ترخیص کالا از گمرک توسط ترخیص کار گمرک نیاز به مجوز ثبت سفارش از وزارت بازرگانی دارند. از آنجایی که وزارت بازرگانی مسئول اجرای مقررات مربوط به صادرات و واردات و ترخیص گمرک می باشد ثبت سفارش کالا را به صورت منسجم و به دلایل گوناگون که به تفصیل در ذیل می آید، کنترل می نماید:

• احراز هویت واردکننده چه به صورت شخص حقیقی و یا به شکل یک شرکت حقوقی و غالبا شرکت بازرگانی به جهت داشتن اعتبار و یا صلاحیت لازم جهت واردات کالا به کشور و ترخیص کالا از گمرک

• بررسی و تطبیق اطلاعات موجود در پیش فاکتور با استانداردهای بین المللی و اطلاعات اظهارشده واردکننده کالا

• مطابقت شرح و تفضیل کالا و کد تعرفه مربوطه به مندرجات کتاب مقررات صادرات و واردات کالا

• احراز هویت فروشنده خارجی از جنبه هایی نظیر اعتبار، خوش نامی و مورد تایید بودن جهت معامله

• از آنجا که برخی کالاها نیازمند اخذ مجوزهای قانونی از سازمان های ذیربط مانند دریافت مجوز وزارت بهداشت، دریافت مجوز سازمان دامپزشکی، مجوز سازمان حفظ نباتات، مجوز استاندارد و تحقیقات صنعتی و غیره برای واردات می باشند، لذا وزارت بازرگانی مسئول نظارت بر کیفیت کالای مورد نظر با استانداردهای این سازمان ها می باشد. بنابراین تمامی واردکنندگان قبل از واردات کالا و ورود کالا به گمرک باید نسبت به دریافت این مجوزهای قانونی اقدام نمایند.

• رعایت قوانین مربوط به واردات برخی کالاهای خاص از جمله واردات و ترخیص ماشین آلات مستعمل ، سنگین یا غیرسنگین

• تطبیق شرایط مندرج در پیش فاکتور با قوانین اینکوترمز

• مشخص نمودن نوع معامله بازرگان یا شرکت بازرگانی ایرانی با شرکت خارجی از نظر چگونگی پرداخت ارز مورد نظر . ( بدینوسیله وزارت بازرگانی می تواند به صورت دقیق مشخص نماید که چه مقدار ارز به کشور وارد یا خارج گردیده که این امر مستلزم همکاری با دیگر نهادها از جمله بانک مرکزی می باشد. )

 

شرکت بازرگانی واردات و صادرات

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و واردات ” ترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا در چین ،  واردات از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از اروپا و واردات از سایر مبادی با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان ما می توانید از طریق شماره های زیر اقدام نمایید:

 ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

 

صرفه جویی در زمان بواسطه ثبت سفارش در سامانه ثبتارش ( ntsw )

از آنجا که وزارت بازرگانی متولی تعیین میزان ارزش کالاهای وارداتی در هنگام ترخیص کالا نمی باشد این وظیفه به اداره گمرک محول شده است. زیرا کارشناسان و ارزیابان مستقر در گمرک با مشاهده فیزیکی کالا و بررسی اسناد مربوطه جهت ترخیص قادر به تعیین ارزش دقیق کالای وارداتی و ترخیص از گمرک می باشند. بنابراین کارشناسان وزارت بازرگانی صرفا به اطلاعات مندرج در پیش فاکتور بسنده می نمایند.

از مهم ترین مزایای ثبت سفارش در سامانه ثبتارش ،  کاهش حجم مراجعات حضوری جهت انجام امور ثبت سفارش می باشد. در گذشته بازرگانان با در دست داشتن مدارک و مراجعه به وزارت بازرگانی نسبت به ثبت کالای خود اقدام می کردند؛ با توجه به میزان واردات کالا و تنوع کالاها می توان پیش بینی نمود که چه حجم عظیمی از مراجعه کنندگان در صف های طولانی ساعت ها و یا بعضا روزها منتظر ثبت سفارش کالا ی خود می شدند. همچنین با توجه به انبوه مراجعات به نسبت کارشناسان مربوطه و محدودیت زمان، پیچیدگی کار بیشتر مشخص می شد و احتمال بروز خطا بالا میرفت. حال با راه اندازی این سیستم نه تنها حجم بیشتری از متقاضیان میتوانند کالای خود را ثبت نمایند بلکه مشکلات محدودیت زمانی و بروز خطا و دیگر مشکلات به کلی از بین رفت.

هم اکنون کارشناسان مجازی ثبت سفارش در وزارت بازرگانی با طیب خاطر و دقت بیشتری می توانند به بررسی مندرجات پیش فاکتور پرداخته و نسبت به صحت و سقم آن در کوتاهترین زمان ممکن نظر دهند. با توجه به مجازی بودن کارشناسان همچنین میزان سلامت اداری به طرز چشمگیری افزایش می یابد.

با وجود تمام الکترونیک بودن این سیستم و همچنین ارتباط آن با سازمانهای ذیربط از جمله گمرک جهت ترخیص کالا ، توسط ترخیص کار گمرک وزارت بازرگانی می تواند اطلاعات و آمار دقیقی در مورد واردات کالا به کشور به دست آورد. همچنین در مورد کشورهایی که با ایران شریک تجاری هستند و میزان ارز وارد یا خارج شده حجم دقیق کالا و گمرکات فعال که بیشترین یا کمترین میزان ورود و ترخیص را دارند اطلاعات دقیقی کسب می نماید. با این آمار، دولت می تواند کنترل بیشتری روی مرزها و همچنین کالاهای واردشده داشته باشد که در برخی موارد با اتخاذ تصمیمات ممنوعیتی بر واردات برخی کالاها و با قراردادن این اطلاعات در اختیار نهادهای مربوطه می توان به رشد و بالندگی کشور بخصوص در زمینه تولید ملی و تولید کننده داخلی کمک شایانی نمود.

از دیگر دستاوردهای سامانه الکترونیکی ثبت سفارش کالا و ترخیص کالا، استفاده ازاین آمار و ارقام در تنظیم بازار است. نهادهای متولی تنظیم بازار به استناد به این آمار میزان نیاز مصرف کننده به کالایی خاص را به صورت دقیق بررسی نموده و تصمیمات مقتضی را اتخاذ می کنند. عدم آگاهی از این آمار سبب اتلاف وقت و منابع و همچنین در برخی موارد منجر به کمبود کالا و عواقب آن از جمله بالا رفتن قیمت کالای مورد نیاز می گردد. hamta

همانگونه که قبلا اشاره شد برخی کالاها نیازمند اخذ مجوز واردات کالا ( ترخیص کالا از گمرک بازرگان ) از سازمان های مربوطه می باشند که این امر از هرجهت به نفع مصرف کننده می باشد زیرا با اطمینان خاطر از اینکه کالای مربوطه به صورت کاملا قانونی وارد کشور شده و دارای کیفیت لازم و استانداردهای بین المللی می باشد اقدام به مصرف آن می نماید.

این سیستم در بستر وب صورت می پذیرد و هر کدام از متقاضیان و یا هر شرکت ترخیص کالا و شرکت ترخیص کار دارای صفحه ای کاملا شخصی با کد کاربری و رمز عبور مشخص می باشند که از امنیت بالایی برخوردار می باشد. واردکنندگان با اطمینان از اینکه اطلاعاتشان در مکانی امن و در صفحه ای کاملا اختصاصی ثبت سفارش می گردد نسبت به سیستم اطمینان بیشتری کسب می کنند.

تمامی امور اعم از پیگیری، ویرایش، ثبت سفارش و پرداخت کارمزد نیز از طریق این سیستم ثبت سفارش قابل پیگیری می باشد. همچنین سامانه ثبتارش ( سامانه جامع تجارت )  به عنوان مرجعی برای اطلاع رسانی به کار می رود و متقاضیان می توانند از آخرین مقررات صادرات و واردات و ترخیص کالا از گمرک بازرگان و یا اطلاعیه های مربوط به واردات کالا در کوتاهترین زمان ممکن توسط شرکت بازرگانی ترخیص کارا ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا و شرکت ترخیص کار گمرک آگاهی یابند.

ارتباط تنگاتنگ این سیستم با نهادهای مرتبط از جمله بانک مرکزی، گمرک و اداره امور مالیاتی و … موجب شفاف سازی واردات کالا و ترخیص کالا از گمرک به کشور و ارائه آمار دقیق می باشد. همچنین اعمال قوانین مربوط به واردات کالا به روشی کاملا کارشناسانه و به روز انجام می پذیرد. علاوه بر کنترل مرزها و واردات کالا همچنین دولت می تواند از درآمد حاصله از کارمزد ثبت سفارش کالا عوایدی داشته باشد و این امر منجر به رشد و بالندگی این سیستم خواهد شد.

شرکت بازرگانی ترخیص کارا ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، صادرات کالا و واردات کالا از کشور های مختلف جهان است. برای واردات کالا از کشور های چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان و ترخیص کالا از چین می توانید با شماره تلفن های ۲۲۶۳۹۵۸۰ و یا ۲۲۶۳۹۵۷۹ تماس گرفته و مشاوره های مورد نیاز خود را دریافت نمایید.

با توجه به توضیحات بالا این سیستم می تواند کمک شایانی به روند واردات کالا و ترخیص از گمرک به کشور نماید با این نوید که واردات کالا و ترخیص کالا از گمرک در بستری کاملا سالم صورت پذیرفته و کالاهای مورد نیاز از مجاری کاملا قانونی وارد شده و با کیفیتی شایسته مصرف کننده ایرانی در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرند. سامانه همتا

سامانه ثبتارش که در حال حاضر به سامانه جامع تجارت ntsw تغییر پیدا کرده است بستری است برای ثبت سفارش کالا و نظارت بر واردات کالا و ترخیص کالا از گمرک. همه خدمات ترخیص کالا و خدمات بازرگانی ارائه شده در سامانه جامع ثبت سفارش , از ثبت سفارش و پیگیری تا ویرایش سامانه جامع تجارت و پرداخت ثبت سفارش وزارت بازرگانی همه و همه بصورت کامل و الکترونیکی در ntsw صورت می گیرد. در این گزارش به تحلیل نعایت و مزایای ثبت سفارش در سایت سامانه جامع تجارت برای نهاد های دولتی و شرکت های بازرگانی واردات و صادرات کالا پراخته شد. شرکت بازرگانی ترخیص کارا در زمینه ترخیص کالا از گمرک و ثبت سفارش در سامانه ثبتارش فعالیت دارد. شما تجار و بازرگانان محترم می توانید برای گرفتن راهنمایی و مشاوره با شرکت تماس بگیرید. تیم ترخیص کارا از ترخیص کار های مجربی تشکیل شده است که به نحوه ترخیص کالا آشنا هستند و فرایند ترخیص را در کوتاه ترین زمان ممکن و با حداقل هزینه برای شما انجام می دهند.