مجوزهای واردات و صادرات

مجوزهای واردات و صادرات | مجوزهای واردات کالا

مجوزهای واردات و صادرات : در این مقاله ما قصد دارید که در خصوص مجوزهای واردات کالا و مجوزهای صادرات توضیح دهیم. برای این منظور ابتدا بایستی یک دسته بندی از کالاها را داشته باشیم. کالا ها را می توان به سه دسته تقسیم نمود:

کالاها در گردش آزاد ( کالاهای مجاز )

Goods in Free Circulation عبارت است از کالاهایی که می توان بدون قید و شرط گمرکی نسبت به ترخیص کالا از گمرک اقدام نمود.

این اصطلاح در مورد کالاهای مجاز که به کشور وارد می شوند و جز ملاحظات ایمنی برای مصرف کننده و محیط زیست که در هر حال لازم الرعایه است، مجوز خاصی نیاز ندارد به کار می رود، برای مثال در سال های اخیر واردات کالا به کشور جز برخی ممنوعیت ها به لحاظ شرعی، یا قانونی و همچنین کالاهای مستعمل، تقریبا سایر کالاها برای ورود به کشور تحت این عنوان (مجاز) نامیده می شوند.

بدیهی است الزامات قانونی که در هر حال حسب مورد ممکن است برای بعضی کالاها پیش بینی شده رعایت می شود و تفاوتی نمی کند که کالا مجاز يا ممنوع باشد و برای همه کالاها در صورت قابلیت واردات به اجرا گذاشته می شود.

مجوز های واردات و صادرات , مجوزهای واردات کالا , مجوزهای صادرات

مجوز های واردات و صادرات , مجوزهای واردات کالا , مجوزهای صادرات

مجوزهای صادرات یا واردات ( اجازه ورود یا صدور )

Import / Export License (or Import / Export Permit)

مجوزی است که توسط یک مقام ذی صلاح برای واردات و ترخیص کالا از گمرک توسط ترخیص کار یا صادرات کالاهای مشمول محدودیت، صادر می شود. و از اسناد مورد نیاز در امور گمرکی و ترخیص کالا می باشد. ترخیص کار

این مجوزها که در رابطه با کالاهای مشمول محدودیت تعریف شده دقیقا به مفهوم همان اصطلاحی است که در ایران، طبق ضوابط واردات و ترخیص کالا و صادرات کالا، در مورد کالاهای « مشروط » گفته می شود. ترخیص از گمرک

همان طور که می دانید در تعریف شرايط ورود و صدور کالا در مقررات صادرات و واردات اصطلاحات زیر به کار می رود:

ممنوع

  • طبق موازین شرع مقدس اسلام
  • طبق قوانین خاصی
  • طبق تصویب دولت

مجاز

مشروط

کالای « مشروط » در ایران همواره به کالاهایی گفته شده و می شود که ورود و ترخیص کالا از گمرک توسط شرکت ترخیص کالا يا صدور آن ها بنابه دلایلی ممکن است محدود شده يا بشود، به عبارت دیگر در اینجا بحث کیفیت کالا، یا ملاحظات بهداشتی، ایمنی و وفنی کالا مطرح نبوده، صرفاً محدودیت در ورود و صدور به دلایل:

در ورود

  • حمایت از تولیدات داخلی
  • برقراری محدودیت مقداری

در صدور

  • حمایت از مصرف کننده داخلی
  • برقراری محدویت مقداری

موجب مشروط شدن یا موکول شدن واردات یا صاردات به اخذ مجوز واردات یا صدور می گردد.

شرکت بازرگانی واردات و صادرات

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و وارداتترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  واردات کالا از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا  واردات از چین و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان شرکت بازرگانی و ترخیص کارا می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید :

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

 

در این جا، ذکر این نکته را لازم می داند، که مجوزهای ورود در سالهای اخیر (به ویژه از پایان برنامه سوم توسعه …) به تدریج برداشته شده، و هم اکنون جز کالاهای مستعمل، کالای دیگری که ورود آن طبق همین تعریف مشروط يا مستلزم اخذ مجوز ورود در رابطه با محدودیت باشد ، وجود ندارد، به عبارت دیگر در فصل واردات کالاها و ترخیص کالا ها توسط شرکت ترخیص کاریا مجازند و یا بعضاً ممنوع الورود. شرکت ترخیص کار گمرک

چون ممکن است بعضی، الزامات قانونی لازم الرعايه در مورد واردات، يا صادرات را با این مجوزهای مربوط به محدودیت ها ( کالاهای مشروط ) یکی بدانند، باید توجه آنان را به این نکته جلب نماید که اصولاً، این الزامات ( استانداردها، گواهی های بهداشت و نظایر آن ) به هیچ وجه در رابطه با محدودیت های تجاری یا آنچه سبب حمایت های معمول در واردات و ترخیص کالا یا صادرات از تولیدات و تولید کنندگان داخلی، يا مصرف کنندگان حسب مورد، برقرار می شود، نبوده و کیفیت و سلامت کالاها و مصرف کنندگان را تأمین می کند.

ممنوعیت کالا

Prohibitions of Goods

کالا هایی که واردات و  ترخیص از گمرک یا صادرات آن به موجب قانون ممنوع است.

سهمیه کمی

Quantitative Quota

عبارت است از هر کمیت از پیش تعیین شده مجاز برای واردات یا صادرات کالا های معین، در طول یک دوره مشخص که مقادیری بیش از این سهمیه را نمی توان وارد یا صادر کرد.

محدودیت کالا ( شرط برای کالا )

Restriction of Goods

عبارت است از الزام حقوقی که به موجب قاتوت برای تسلیم و تایید یک درخواست یا اسناد دیگری به غیر از آن چه برای مقاصد گمرکی است به عنوان شرط اولیه برای واردات یا صادرات ایجاد می شود. ترخیص کالا

همان مشروط شدن وارد کردن، يا صادرکردن کالاست که به طور کلی تا انجام نگیرد، وارد کردن، يا صادر کردن کالا صورت نمی گیرد.

اجازه صادرات و واردات و ترخیص کالا از گمرک توسط شرکت ترخیص کالا : در این گزارش ما در رابطه با مجوزها و بخشنامه های صادرات واردات و ترخیص کالا از گمرک موضوعاتی را مطرح کردیم. برای این کار در اول کار باید که یک طبقه بندی از انواع کالا هایی که برای ترخیص آماده شده اند را داشته باشیم. کالا ها را می توان به سه دسته تقسیم کنیم: که بصورت زیر دسته بندی می شوند. کالا هایی در گردش آزاد که به آنها کالا های مجاز گفته می شود که برای ترخیص کالا توسط شرکت ترخیص کالا از گمرک و ترخیص کار به گمرک می رود.

بیشتر بخوانید: شرکت ترخیص کالا ، ثبت سفارش کالا

منبع: wco