راه های پیش نهادی در واردات کالا تجاری برای واردکننده ای که قادر به پرداخت نقدی و قطعی حقوق ورودی کالای تجاری خود برای ترخیص کالا در گمرک کشور نباشد.

حقوق ورودی کالای تجاری واردات کالا تجاری ترخیص کالا در گمرک کشور

حقوق ورودی کالای تجاری واردات کالا تجاری ترخیص کالا در گمرک کشور

راه های پیش نهادی در واردات کالا تجاری برای واردکننده ای که قادر به پرداخت نقدی و قطعی حقوق ورودی کالای تجاری خود برای ترخیص کالا در گمرک کشور نباشد.

در این مطلب سعی داریم راه ها و روش های  واردات کالا تجاری را برای واردکنندگانی که قادر به پرداخت نقدی و قطعی حقوق ورودی کالای تجاری خود نیستند و راه حل های قانونی جهت  ترخیص کالا از گمرک  را بیان کنیم. تا با استفاده از این راه حل ها ترخیص کار ها بتوانند امور ترخیص را بهتر و سریع تر انجام دهند و در تشریفات گمرکی دچار مشکل نشوند.

گزینه ۱: صاحب کالای تجاری ( بخش خصوصی ) می تواند از گمرک درخواست نماید تا با اخذ تضمین، نسبت به ترخیص کالا در گمرک موافقت نمایند.

راه های پیش نهادی در واردات کالا تجاری

۱ / ۱

تضمین وسیله ای است ( وجه نقد، ضمانت نامه بانکی یا بیمه نامه معتبر ) که به وسیله گمرک از صاحب کالا اخذ می شود تا مطمئن شود که ملزم به اجرای مقررات گمرکی می باشد. مثلا در مورد ترخیص کالا  ورودی قطعی برای اینکه حقوق ورودی متعلق را ظرف مدتی که تعیین می شود بپردازد یا در مورد واردات موقت و یا ترانزیت کالا به تعهدات خود در خروج مجدد کالا از قلمرو گمرکی عمل نماید. ( مدلول بند «ح» ماده ۱ و ماده ۶ قانون گمرک )

۱ / ۲

میزان تضمین اخذ شده برای وصول حقوق ورودی کالا تجاری در مورد کالاهای مجاز معادل حقوق ورودی متعلقه و برای سایر کالاها ( مشروط، غیرمجاز با ممنوع الورودی که ممکن است در واردات موقت یا ترانزیت عنوان شوند. ) معادل حقوق ورودی متعلقه به علاوه نصف تا سه برابر ارزش کالا با تشخیص گمرک است.

۱ / ۳

گمرک می تواند اجازه ترخیص کالای موضوع واردات قطعی را با اخذ تضم ضمانت نامه بانکی بدهد. ولی هیچ الزامی در این خصوص ندارد و تنها با توجه به شرایط و اوضاع و احوال تصمیم می گیرد. ( تصريح قید “می تواند” در ماده ۶ قانون گمرک )

۱ / ۴

مهلتی که برای پرداخت حقوق ورودی کالا تجاری با اخذ تضمین تعیین می شود حداکثر یک سال است. ( ماده ۶ قانون گمرک )

 

شرکت بازرگانی واردات و صادرات

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و واردات ” ترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  واردات کالا از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا  واردات از چین و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان شرکت بازرگانی و ترخیص کارا می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید :

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

شرایط ترخیص کالا در گمرک کشور برای واردکننده ای که قادر به پرداخت نقدی و قطعی حقوق ورودی کالای تجاری خود نیست.

۱ / ۵

ترخیص کالا  بخش خصوصی با اخذ تضمین صرفا مربوط به « حقوق ورودی » است به شرحی که در بند «د» ماده ۱ قانون گمرک تعریف شده است.

۱ / ۶

شرط ترخیص کالا از گمرک در مورد واردات قطعی به طور کلی علاوه بر انجام تشریفات گمرکی، مجاز بودن کالا یا در صورت مشروط بودن، اخذ مجوز از وزارتخانه مربوطه است. بنابراین در محاسبه میزان تضمین به همان «حقوق ورودی» اکتفا می شود.

۱ / ۷

غیر از کالاهای مجاز برای ترخیص سایر کالاها میزان تضمین معادل حقوق ورودی متعلق به کالا، به علاوه یک دوم تا سه برابر ارزش کالا می باشد. (ماده ۱۰ قانون گمرک)

۱ / ۸

اگر ارزش کالای ورودی را A و حقوق ورودی را X و تضمین را S فرض کنیم به ترتیب میزان تضمینی که برای کالاهای مجاز و سایر کالاها اخذ می گردد عبارت خواهد بود از:

برای کالای مجاز … S= X

برای سایر کالاها … A3 تا S = X + 0.5 A

۹/۱

اصولا کالای ممنوع یا مشروطی که برای آن اخذ مجوز ورود نشده قابل ترخيص به عنوان واردات قطعی نمی باشد، تنها ممکن است به عنوان واردات موقت یا ترانزیت تا جایی که پذیرش آنها قانونا به وسیله گمرک مجاز باشد اظهار شوند. ترانزیت تا جایی که پذیرش آن ها قانونا به وسیله گمرک مجاز باشد اظهار شوند. در این صورت میزان تضمین معادل مجموع حقوق ورودی و حداقل نصف تا سه برابر ارزش کالا خواهد بود.

واردات کالا تجاری و ترخیص آن از گمرک

۱ / ۱۰

پذیرش واردات کالا ممنوعه قانونی یا کالاهایی که طبق موازین شرع مقدس اسلام ورود قطعی آنها به کشور (قلمرو گمرکی) منع گردیده است، همچنین ترانزیت خارجی این قبیل کالاها در اختیار گمرک نمی باشد و نیاز به تصویب دولت در هر مورد دارد.

۱ / ۱۱

گمرک در مورد واردات موقت یا ترانزیت خارجی ممکن است به اخذ بیمه نامه معتبر به جای تضمین بانکی یا وجه نقد بسنده نماید.

 

شرکت بازرگانی ترخیص کارا در این مطلب مسائل قانونی را در خصوص واردات کالا تجاری و ترخیص کالا در گمرک را برای بازرگانان واردکنندگانی که قادر به پرداخت نقدی و قطعی حقوق ورودی کالای تجاری نیستند را بیان کرد. همچنین جهت دریافت اطلاعات بیش تر در زمینه واردات و صادرات کالا می توانید با این شرکت ارتباط برقرار کرده و با دریافت مشاوره بازرگانی از نتخصصین این شرکت مشکلات خود را بر طرف کرده و با دانش و اطلاعات بیش تری امور واردات کالا، صادرات کالا و ترخیص کالا از گمرک را انجام دهید.

همچنین می توانید تمامی امور مربوط به تجارت خود را به دست متخصصین خبره و حق العمل کار ها و کارگزاران گمرکی این شرکت سپرده و با اطمینان خاطر بیش تری تجارت و کسب و کار خود را مدیریت نمایید.