ترخیص کالا از دبی | واردات کالا از دبی

بنادر دبی یکی از مبادی مهم برای واردات کالا به ایران است. بسیاری از کالاهای وارداتی به کشور از طریق این بندر وارد کشور میشوند، بنابراین ما در این مقاله قصد داریم تا در خصوص ترخیص کالا از دبی و واردات کالا از دبی مطالبی را ارائه دهیم. مطالب ارائه شده در اینجا برای آشنایی شما با فرایند ترخیص کالا از گمرک دبی می باشد و شما می توانید برای اطلاعات تکمیلی با ما تماس بگیرید. شرکت بازرگانی و ترخیص کالای کارا با تجربه ای نزدیک به یک دهه خدمات ترخیص کالا از گمرکات مختلف کشور و دبی را ارائه می کند.

مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب ۵ دقیقه می باشد.

ترخیص کالا از دبی

واردات کالا و ترخیص کالا از دبی

دبی شهری در ساحل جنوبی خلیج فارس و در کشور امارات قرار گرفته است. موقعیت جغرافیایی شهر به گونه ای است که از سمت شمال با راس الخیمه و از جنوب با ابوظبی ، از شرق با عمان و از غرب به عجمان محدود می شود. این شهر از مراکز مهم اقتصادی و تجاری در منطقه خاورمیانه و قاره آسیا به حساب می آید. دوبی به دلیل توان اقتصادی و تجارت بالا، حجم بسیار زیادی از واردات و صادرات منطقه را پوشش می دهد.

طبق قوانین تجارت امارات، برای صادرات و واردات هیچ گونه هزینه گمرکی وجود ندارد و بازرگانان و تاجران هیچ هزینه ای را پرداخت نمی کنند. بنابراین هزینه های خدمات بازرگانی در شهر دبی بسیار کاهش می یابد. شرکت ها، تجار و بازرگانان ایرانی زیادی تمایل دارند تا با این کسور وارد معادله و ترخیص شوند ولی قوانین گمرکی حاکم باعث می شود که پیچیدگی های کار برای افراد مختلف زیاد باشد. اطلاع از قوانین و مراحل ترخیص کالا از گمرک در این بنادر به شما کمک می کند تا کارتان با سهولت انجام شود. در صورتی که شما تخصص و یا تجربه ای در این زمینه ندارید می توانید با کارشناسان بازرگانی ما تماس بگیرید تا مشاوره های لازم را دریافت نمایید و فرایند های مربوط به ترخیص را انجام دهید.

تماس ترخیص کارا

واتساپ ترخیصکارا

مراحل ترخیص کالا از دبی توسط شرکت ترخیص کارا

الف) بررسی هزینه کالاهایی که قصد ترخیص و واردات آن را داریم

اولین گام از مراحل ترخیص کالا در شرکت ترخیص کارا این است که شما اطلاعات کاملی در خصوص کالا و قیمت آن را از فروشنده خارجی داشته باشید. این اطلاعات مهم هستند به دلیل اینکه بایستی در اظهارنامه ترخیص کالا شما وارد شوند. بنابراین برای انجام دادن فرایند ترخیص کالا ، شما باید این اطلاعات را دریافت و در اختیار ما قرار دهید.

ب) بررسی ریز هزینه های واردات کالا و ترخیص از دبی

دومین گام از مراحل ترخیص ، قیمت گذاری بر روی کالاهای وارداتی از دبی است. قیمت گذاری بر روی کالاهایی که از دبی وارد کشور می شوند، به فاکتور های مختلفی همانند مقدار نیاز اشخاص ، قیمت نهایی آن کالا ، شرایط بازارهای داخلی برای فروش کالا و زمان مورد نیاز برای فروش آن کالا در بازار بستگی دارد.  شرکت ها باید قبل از انجام هر گونه معامله ای در خصوص واردات کالا از کد تعرفه گمرکی آن آگاه شوند. در این رابطه فروشنده نیز وظیفه دارد تا برای انجام ترخیص کالا از گمرک پیش فاکتور صادر کند.

ج) محاسبه قیمت تمام شده کالاهای وارداتی

قیمت نهایی کالای وارد شده پس از انجام محاسبات گمرکی تعیین می شود. پس از محاسبه گمرکی، برگه ترخیص کالا برای محموله صادر شده و قیمت نهایی کالا اعلام می شود. سایر هزینه های مربوط به ترانزیت کالا و حمل و نقل ، انبارداری و … کالا هم باید محاسبه شده باشد.

د) اخذ مجوز ثبت سفارش کالا برای واردات و ترخیص کالا

گمرک جمهوری اسلامی ایران برای واردات هر نوع کالایی از وارد کننده، مجوزهای مربوطه را می خواهد، بنابراین شما بایستی برای واردات کالا از دبی مجوز لازم را داشته باشید. البته نیاز به مجوز تنها برای کالاهای وارداتی از دبی نیست و برای واردات کالا از هر کشور دیگری نیز صدق می کند. در صورت نبود مجوز واردات کالا از ورود آن جلوگیری می شود. ما در شرکت کارا تمامی مجوزهای ثبت سفارش کالا را برای مشتریان را اخذ می کنیم.

ه) کم بودن هزینه های ترخیص کالا از دبی

ترخیصکالا و واردات کالا از دبی و کشورهای حوزه خلیج فارس به دلیل پایین بودن هزینه های حمل و عوارض گمرکی و عدم پرداخت تعرفه های مالیاتی به صرفه تر از دیگر کشور ها می باشد.

شرکت کارا، اولین اپلیکشن بازرگانی کشور به نام تاجریار را تولید نموده است. شما با نصب این اپلیکشن می توانید از قوانین واردات و صادرات کالا و ترخیص اطلاع پیدا کنید و همچنین براحتی عوارض و تعرفه گمرکی کالاها را محاسبه کنید. برای آشنایی و نصب تاجریار بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خدمات شرکت ترخیص کارا برای واردات و ترخیص کالا از گمرک دبی

شرکت کارا با داشتن نمایندگی و همکار و نیروی مستقیم در امارات متحده خدمات زیر را به مشتریان و هم وطنان ارائه می کند.

  • ترخیص کالا از دبی

  • خرید کالا از دبی

در صورتی که شما نیاز به خرید کالا از دبی داشته باشید، ما می توانیم این خدمت را به شما انجام دهیم. خدمات ما شامل منبع یابی و خرید می باشد.

  • حمل خرده بار از دبی

  • پست از دبی به ایران

  • حمل هوایی بار از دبی به تهران

حمل هوایی بار از دبی به ایران در مدت ۳ تا ۵ روز قابل انجام است. حمل هوایی بار از دبی به تهران و از طریق هواپیمایی ماهان ایران و یا شرکت هواپیمایی امارات انجام می شود. برای ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام کلیک کنید.

  • حمل دریایی بار از دبی به ایران

بندر جبل علی به عنوان مبداء حمل بار دریایی از دبی به ایران است. البته با توجه به بزرگی این بندر به تمام دنیا ارسال بار صورت میگیرد. از این بندر به بنادر شهید رجایی در بندر عباس ، بنادر بوشهر و عسلویهبار ارسال می شود. حمل بار دریایی در صورتی برای مشتریان مقرون به صرفه خواهد بود که وزن بیشتر از ۱۵۰۰ کیلوگرم داشته باشد. حمل دریایی باعث هزینه حمل برای بارهای با تناژ بالا است. در صورتی که بار شما حجم و وزن کمتری از این میزان داشته باشد حمل هوایی انجام خواهد شد.

برای ترخیص کالا از گمرک بندرعباس و ترخیص کالا از گمرک بندر امام بر روی عبارت ها کلیک کنید.

مختصری در مورد اقتصاد دبی و واردات و صادرات

در سال های اخیر واردات از دبی رونق گرفته است. از نظر شاخص پیچیدگی اقتصادی امارات متحده عربی یکی از پیچیده ترین اقتصادها را در دنیا دارا است. دولت امارات متحده عربی با یک برنامه ریزی قوی و اصولی توانسته است که سرمایه های بسیاری جهت سرمایه گذاری در این کشور را جذب نماید. از این رو با افزایش جذب سرمایه و جذب کارآفرینان در این کشور بازار اقتصادی کسب و کار و کارآفرینی رونق یافته است .

در سال های گذشته نفت بخش زیادی از صادرات امارات متحده عربی تشکیل میداد ولی امروزه ۶۰ درصد صادرات این کشور را فراوردهای نفتی تشکیل داده است اما از دبی و سایر شهرهای امارات متحده عربی صادرات آلومنیوم ، طلا و سایر محصولات نیز انجام می گیرد. امارات متحده عربی سابقه طولانی مراودات بازرگانی با ایران را دارند بویژه اینکه تعداد ایرانی های زیادی که در این شهر وجود دارد که در بخش اقتصادی فعالیت دارند.

شهر دبی در سال های گذشته فقط یک بندر ماهیگیری کوچک بود اما امروز به شهری تبدیل شده است پر از آسمان خراش های بلند و پر از جاذبه های گردشگری که برای بسیاری از مردم دارای جذابیت خاص می باشد. با اینکه دبی محل حضور بسیاری از مردم از سایر کشورهای مختلف با انواع دین و مذهب و آداب و رسوم مختلف می باشد اما شهری بسیار امن و بدون جرم و جنایت می باشد. این امنیت باعث جذب سرمایه ازسرمایه گذاران در این شهر شده است که خود دلیل رونق اقتصادی این منطقه محسوب میشود.

کارا همکار مطمئن شما

شرکت ترخیص کارا با توجه به سابقه و دانشی که دارد می تواند در امر واردات از دبی کمک شایانی به واردکنندگان محترم نماید تا بتوانند با صرف هزینه و وقت کمتری واردات خود را به کشور انجام دهند. ما ترخیص کار و حق العمل کار رسمی گمرک هستیم. برای اطلاع از هزینه ارسال کالا از دبی به ایران و فرایند ترخیص کالا می توانید با ما تماس بگیرید.

اطلاعات ارائه شده در این مقاله بر گرفته از سایت گمرک دبی می باشد.