ترخیص نمونه کالا و نمونه کالا در واردات و صادرات

ترخیص نمونه کالا و نمونه کالا در واردات و صادرات

نمونه کالا در واردات و صادرات کالا

Samples

کالاهایی که نمونه یک گروه خاص از کالاهایی هستند که قبلا تولید شده یا نمونه هایی از کالا هایی هستند که تولید آن ها مورد نظر است. این واژه کالا های یکسانی را که توسط فرد معینی واردات کالا و ترخیص کالا از گمرک توسط ترخیص کار گمرک شده یا به نام یک گیرنده واحد ارسال شده و به مقداری باشد که به طور کلی در عرف بازرگانی نمونه محسوب نمی شوند شامل نمی شود.

نماینده یک گروه معین از کالاهایی هستند که یا از پیش وجود دارند، و برای رفع نیاز چه مصرف باشد و چه برای گرفتن سفارشی، یا تولید آن مورد نظر باشد، که با این ترتیب باز هم برای گرفتن سفارش از یک مبدأ به مقصد ارسال می شود تا فرایند ترخیص از گمرک آن صورت گیرد . این واژه در مورد بیش از یک نمونه از هر کالا استفاده نمی شود. زیرا در آن صورت دیگر نمی تواند نمونه باشد. البته نبايد وزن زياد يا اندازه و یا ارزش کالایی که به عنوان نمونه معرفی می شود ملاک پذیرفتن يا نپذیرفتن آن دانست، مثلاً ممکن است برای یک واحد تولیدی، مواد اولیه ای ارسال شود می خواهند، آن را به طورآزمایشی در خط تولید قرار دهند، که اگر پذیرفته شد، در اندازه بیش تر به میزان مصرف آن در به دست دادن نتیجه خواهد داشت.
شاید بهتر باشد بگوییم در این موارد عرف معمول در تجارت برای تمیز بین نمونه، یا غیرآن باید، دیده شود. کالاهایی که به این ترتیب نمونه شناخته میشوند ، جز در مواردی که به موجب مقررات ملی از تخفیف یا بخشودگی برخوردارند، باید تابع مقررات عمومی در مورد حقوق ورودی، و سایر شرایط در هنگام ترخیص از گمرک باشند .این نمونه ها برعکس « نمونه های بی بهای تجاری » از این لحاظ هستند.ترخیص کار

 

ترخیص نمونه کالا | ترخیص نمونه کالا در واردات و صادرات | ترخیص نمونه کالا از گمرک | نمونه بازرگانی

ترخیص نمونه کالا | ترخیص نمونه کالا در واردات و صادرات | ترخیص نمونه کالا از گمرک | نمونه بازرگانی | ترخیص گمرک | شرکت ترخیص کالا

 

نمونه بازرگانی و ترخیص نمونه کالا

Samples of no Commercial Value

کالاهایی هستند که از لحاظ گمرک ارزش ناچیزی دارند و قرار است صرفا برای سفارش کالا از همان نوعی که به صورت نمونه هستند استفاده شوند.

چنین کالاهایی معمولا در هنگام ترخیص کالا از گمرک از حقوق و عوارض ورودی بخشوده هستند.

در پیوست عهدنامه کیوتو توصیه شده است که اقلام زیر به عنوان نمونه بازرگانی بی بها محسوب شوند:

الف) مواد خام وکالا ها به اندازه ابعادی که جز برای نمایش مورد مصرف دیگری نداند.

ب) کالا هایی که ارزشی ندارند و پیوست کارت یا به عنوان نمونه هایی که در عرف تجارت معمول است عرضه می شوند، مشروط بر این که از هر اندازه یا نوع بیش از یکی نباشد.

ج) مواد خام، محصولات و کالاهایی از این مواد یا محصولات که به جز به منظور نشان دادن از طریق چاک دادن، سوراخ کردن، علامت پاک نشدنی یا هر روش موثر دیگری بی مصرف شده باشد.

د) کالا هایی که طبق بندهای (الف) تا (ج) بالا نمی توانند به عنوان نمونه های بازرگانی بدون بها عرضه شوند:

– کالاهای غیر قابل مصرف به بهای مختص به خود که از پنج دلار آمریکا تجاوز نکنند مشروط بر این که از لحاظ نوع و کیفیت از هرکدام بیش از   نباشد.

– کالاهای قابل مصرف با قیمتی مختص به خود که از پنج دلار متجاوز نباشد، حتی اگر این کالا ها در کل یا جز شامل نمونه هایی از همان نوع  یا  کیفیت باشند مشروط بر این که مقدار و نحوه عرضه آن ها مانع از به کار رفتن آن ها در غیر مورد استفاده به عنوان نمونه بازرگانی شود.

شرکت بازرگانی واردات و صادرات

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و وارداتترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  واردات کالا از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا  واردات از چین و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان شرکت بازرگانی و ترخیص کارا می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید :

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

ترخیص نمونه کالا از گمرک در واردات کالا

این واژه، به ویژه در مورد کالاهایی به کار می روند که هم ارزش آن ها ناچیز است ، به طوری که نمی شود همچون یک کالای معمولی خرید و فروش شود ، یا چون گیرنده آن شرکت بازرگانی واردات و صادرات کالا، تولید کننده، پژوهشگر فنی و از این قبیل است اصولاً جز استفاده تجاری، تولیدی، و ساخت الگوبرداری مصرف دیگری برای آن نمی شود تصور کرد، و هم متناسب است با فعالیت شخصی که گیرنده آن محسوب می شود.
تفاوت عمده این نمونه ها با واژه” Samples ” در واژه نامه معاف یا بخشوده بودن آن طبق قوانین ملی است. به همین مناسبت در قانون گمرک مصوب آبان ۱۳۹۰بند ” ض ” ماده ۱۱۹ این نمونه ها را از هرگونه حقوق ورودی معاف نموده است.

کالا هایی که یک نمونه از یک کالای دیگر هستند که قرار است فرایند ترخیص آنها از گمرک صورت گیرد، سمپل گفته میشود. این کلمه کالا های یکسانی را که قرار است توسط تاجر یا بازرگان وارد شده و قرار است توسط ترخیص کار گمرک ، کار ترخیص کالا از گمرک را انجام می شود باید به مقداری باشد که بشکل کلی در واژگان بازرگانی نمونه یا سمپل محسوب نشود. شرکت بازرگانی و ترخیص کارا با سابقه ایی که در ترخیص کالا و ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت دارد می تواند شما را در تمامی مراحل ترخیص کالا یاری رساند و ترخیص کالا از گمرک را برای شما در کوتاه ترین زمان و با بهینه ترین هزینه ( هزینه ترخیص کالا از گمرک ) انجام دهد.

بیشتر بخوانبد: ترخیص کالا از چین