مجله گمرک شماره ۸۳۷ و ۸۳۸

مجله گمرک شماره ۸۳۷ و ۸۳۸ ( نشریه گمرک ایران ۸۳۷ و ۸۳۸ )

در این شماره از نشریه گمرک جمهوری اسلامی ایران اخبار ترخیص کالا توسط شرکت ترخیص کالا از گمرک و گمرک به شرح زیر را می خوانید :

۱- کارنامه صد روزه گمرک ایران در دولت دوازدهم . دفاع قاطع وزیر اقتصاد از عملکرد گمرک ایران. وزیر اقتصاد گفت: در حالی که واردات ما از۶۰ میلیارد دلار به ۴۰ میلیارد دلار کاهش یافت، اما درآمدهای گمرکی از ۸ هزار به ۱۸ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. ترخیص کار

۲- گزارشی از دیپلماسی موفق رئیس کل گمرک ایران در بروکسل. دیدار رئیس کل گمرک ایران با دبیرکل سازمان جهانی گمرک.

۳- تقدیر معاون رئیس جمهور از عملکرد سامانه جامع گمرکی  در بازدید از گمرک میلک در استان سیستان و بلوچستان صورت گرفت. دكتر جمشید انصاري معاون رئيس جمهور و رييس سازمان امور اداری و استخدامي كشور در بازدید از گمرک میلک در استان سیستان و بلوچستان عملکرد سامانه جامع گمرکی را تحسین کرد.

۴- ئیس کل گمرک ایران: مناطق آزاد به سامانه الکترونیکی گمرک متصل میشوند. رئیس کل گمرک ایران از تفاهم این سازمان با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد برای اتصال این مناطق به سیستم گمرک الکترونیکی با هدف ساماندهی واردات خبر داد و گفت: این اقدام به طور آزمایشی در منطقه آزاد ارس و اروند اجرایی میشود.

۵- دستورالعمل جدید گمرک درخصوص تعیین ارزش کالا در سامانه TSC. تعیین ارزش کالا در گمرک یکی از مراحل حساس و مهم تشریفات ترخیص است و به همین دلیل دفتر بررسی و تعیین ارزش و تعرفه گمرک هر از چندگاهی با صدور بخشنامه هایی ضمن تأکید بر لزوم دقت گمرکات اجرایی در بحث ارزش گذاری کالاهای وارداتی نکاتی را جهت اطمینان خاطر بیشتر از روند صحیح کارها یادآور میشود. ترخیص کالا از گمرک

۶- بخشنامه جدید دفتر صادرات گمرک ایران درباره کالاهای خریداری شده از بورس. دفتر صادرات گمرک ایران طی بخشنامه ای با استناد به نامه اخیر ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به منظور ایجاد وحدت رویه در صادرات کالا های خریداری شده از رینگ داخلی بورس نکاتی را به گمرکات اجرایی کشور یادآور شد.

۷- براساس دستورالعمل جدید سازمان توسعه تجارت مهلت ثبت سفارش کالا سه ماهه شد. ترخیص کالا

۸- به دلیل تولید مازاد بر نیاز مصرف واردات گندم و ترخیص آن از گمرک ممنوع است. معاون وزیر جهاد کشاورزی طی نامه ای به رئیس کل گمرک ایران ممنوعیت واردات گندم ( به جز ورود موقت برای صادرات ) و عدم ترخیص آن از گمرک را اعلام کرد.

۹- براساس اصلاحیه جدید هیئت وزیران به گمرکات اجرایی ابلاغ شد: نحوه ترخیص کالا های وارده توسط ترخیص کار گمرک به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی.

۱۰- تأکید بر توسعه همکاری سازمان جهانی گمرک و سازمان منع تولید و گسترش سلاح های شیمیایی.

۱۱- گزارش پیشرفت برنامه های صد روزه گمرک جمهوری اسلامی ایران

۱۲-هدف حسابرسی پس از ترخیص؛  تسهیل و تشویق تجارت قانونی

۱۳- گمرک دیجیتال و نیم دهه خدمت به جامعه: یکی از مهمترین چشم اندازهای مورد هدف در سازمان جهانی گمرک، الکترونیکی و یا مکانیزه کردن امور گمرکی در سطح جهانی است. اهمیت این موضوع از آنجا مشخص می شود که این سازمان شعار سال ۲۰۱۶ خود را نیز به این موضوع اختصاص داده بود. سازمان جهانی گمرک در راستای رسالت خود به عنوان تنها نهاد بین المللی گمرکی در سال ۲۰۰۸ اقدام به ترسیم نقشه استراتژیک خود تحت عنوان ( ۱۰بخش ساختاری گمرک در قرن ۲۱ ) نمود که در چارچوب آن ۱۰ برنامه کلان
اهداف هفتگانه  را ارائه کرد.

۱۴- جایگاه شاخص رویههای گمرکی ایران در رقابت پذیری جهانی ۱۰ پله صعود کرد. براساس گزارش رقابت پذیری مجمع جهانی اقتصاد، جایگاه شاخص رویه های گمرکی ایران در رقابت پذیری جهانی ۱۰ پله صعود کرد.

۱۵- راهنمای ثبت نام و صدور فاکتور فروش در سامانه ( WMS ): نحوه اصلاح و حذف فاکتور در سامانه جامع WMS .

۱۶-  قسمت اول اصلاحات و الحاقات قانون امور گمرکی: قانون امور گمرکی پس از چهل سال، در سال ۱۳۹۰ اصلاح گردید و آیین نامه اجرایی آن در پایان سال ۱۳۹۱ تصویب شد که متعاقباً موادی از آن براساس قوانین و مقررات بعدی اصلاح گردیده که آشنایی با آنها الزم و ضروری است. بر همین اساس به منظور سهولت دسترسی همکاران محترم در گمرک جمهوری اسالمی ایران و بازرگانان و عالقه مندان به متون مستندات قانونی و مصوبات مرتبط، جدولی تنظیم شده تا متن اصلاحیه یا الحاقیه به همراه زمان اجرای هر یک مورد توجه و بهرهبرداری قرار گیرد.

۱۷- مدیران دو گمرک اجرایی عنوان کردند: گمرک الکترونیکی، ابزار افزایش امنیت و تسهیل تجارت. ناظر وقت گمرکات استان بوشهر و مدیر عامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی بیان کرد که حذف کاغذ از فرآیندهای گمرکی، دستاورد مکانیزاسیون گمرک است. حسین سالاری مدیرکل وقت گمرک استان البرز و مدیرکل دفتر نظارت بر ترانزیت گفت
تقویت زیرساخت های ارتباطی اثربخشی سامانه جامع گمرکی را دوچندان می کند.

۱۸- با هدف ساماندهی واردات سامانه های الکترونیکی ملوانی و ته لنجی در گمرک بوشهر راه اندازی می شود. گمرک ایران در ادامه توسعه سامانه های الکترونیکی و مبارزه با
قاچاق کالا، سامانه ملوانی و ته لنجی را در گمرکات بوشهر راه اندازی می کند.

۱۹- افزایش ۲۶ درصدی درآمد گمرک بندر امام خمینی (ره):د ر هشت ماهه سال ۱۳۹۶ در آ مد گمرك بندر امام خمینی با احتساب ضمانتنامه های بانکی بالغ بر ۱۷ هزار میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد رشد داشته است.

۲۰- کشف بزرگترین محموله بذر ماده مخدر گل توسط مأموران گمرک دوغارون
۲۱- چهار عملیات موفق سگ های موادیاب گمرک در یک هفته : سگهای موادیاب و کالایاب گمرک طی چهار عملیات موفق در یک هفته مقادیر قابل توجهی مواد مخدر و کالا کشف کردند.

۲۲- کارکنـان گمـرکات اسـتان ایلام از یک مسـافر تبعـه عراق مقادیـری داروی قاچـاق کشـف کردنـد.

۲۳- مدیر کل گمرکات مازندران خبر داد : توفیق گمرک در الکترونیکی کردن رویه ها چشمگیر است.

۲۴- صدور ۲۰ هزار تن خرما از گمرک بم در سال جاری.

۲۵- کشف بیش از ۲۴ تن انواع مواد مخدر و پیش ساز توسط مأموران گمرک در آبان ماه امسال.

مجله گمرک شماره ۸۳۷ و ۸۳۸ | نشریه گمرک ایران ۸۳۷ و ۸۳۸

برای دانلود نسخه پی دی اف مجله گمرک شماره ۸۳۷ و ۸۳۸ ( نشریه گمرک ایران ۸۳۷ و ۸۳۸ ) می توانید بر روی عکس صفحه و یا عنوان اولیه مطلب کلیک نمایید. شرکت ترخیص کارا به صورت منظم شماره جدید نشریه گمرک جمهوری اسلامی ایران  را در سایت بارگذاری می نماید تا بدین طریق جدیدترین اخبار را در حوزه در ترخیص کالا ، واردات کالا ، تعرفه های گمرکی و … را در اختیار مخاطبان خود بگذارد. ترخیص کالا از گمرک بندرعباس