حواله ارز مرجع , ارز نیمایی | ترخیص کالا با ارز مبادله ای

حواله ارز مرجع و ترخیص کالا با ارز مبادله ای | حواله یوان,یورو و حواله لیر : در نظام بانکی و اقتصادی ایران سه نوع ارز وجود دارد. ارز مرجع (نوعی ارز دولتیارز مبادله ای (نوعی ارز دولتی ) و ارز آزاد. تفاوت این سه ارز در نحوه توزیع و قیمت آن ها می باشد. ارز مرجع – حواله ارز مرجع – ارزی بوده است که توسط دولت از طریق بانک ارائه می شده و نرخ آن به نسبت پایین تر از نرخ دو ارز دیگر می باشد با تلاش دولت دوازدهم در جهت یکسان سازی نرخ ارز دیگر اثری از ارز مرجع نخواهد بود. ارز مبادله ای یا ارز مبادلاتی برای واردات برخی از کالا ها با الویت واردات بالاتر توسط بانک مرکزی ارائه می شود و نرخ آن بیش تر از نرخ ارز مرجع بوده ولی اختلاف روشنی با ارز آزاد دارد و نهایتا ارز آزاد که در صرافی ها یا از طریق دلالان ارز روزانه با نوسانات مختلف با قیمت بالاتر از دو ارز دیگر خرید و فروش می شود.

حواله ارز مرجع , ترخیص کالا با ارز مبادله ای , حواله یوان,یورو , حواله لیر , حواله یورو , ارز دولتی ، تخصیص ارز مبادله ای

حواله ارز مرجع , ترخیص کالا با ارز مبادله ای , حواله یوان,یورو , حواله لیر , حواله یورو , ارز دولتی ، تخصیص ارز مبادله ای

ارز دولتی: حواله ارز مرجع و حواله ارز مبادله ای 

در گذشته دریافت و تخصیص ارز مبادله ای و ارز مرجع کار نسبتا دشواری بوده است و برای دریافت آن محدودیت هایی وجود داشت اما در خرید و دریافت ارز آزاد محدودیتی وجود ندارد و تنها نظام عرضه و تقاضا است که منجر می شود افراد به هر مقدار که بخواهند و می توانند ارز خریداری کنند.

سالانه کالاهایی توسط دولت جهت دریافت ارز مبادله ای یا همان ارز مبادلاتی واردات کالا در اولویت قرار می گیرند. البته شرکت های بازرگانی و شرکت های واردات کالا باید به این نکته توجه نمایند که تمامی کالاها مشمول دریافت ارز مبادله ای نمی باشند و جهت واردات کالا از هر کشوری نیز نمی توان ارز مبادله ای دریافت نمود.

حواله یوان,یورو و حواله لیر

پیشتر در زمان های محدود با توجه به محدودیت موجود ارز برای دولت ارزهای یوان چین جهت حواله یوان از طریق ارز مبادله ای به کونلون بانک چین ، ارز لیر ترکیه جهت حواله به هالک بانک ترکیه و ارز یورو جهت حواله یورویی مبادله ای و حواله ارز دولتی ارائه می گردید. اکنون محدودیت به این چند بانک از بین رفته و در اغلب کشور ها لیستی از بانک ها جهت ارائه حواله ارز مبادله ای موجود می باشد .

 

شرکت بازرگانی واردات و صادرات

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و واردات ” ترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  واردات کالا از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا  واردات از چین , صادرات به عراق و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان ما می توانید از طریق شماره های زیر اقدام نمایید:

 ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

 

تخصیص ارز مبادله ای به واردات کالا

ارز مبادله ای در مرکز مبادلات ارزی توسط دولت ارائه می شود. نحوه تخصیص ارز مبادله ای به این گونه بوده است که دولت کالاهای وارداتی را در ۱۰ گروه اولویت بندی می کند. کالاهای گروه ۱۰ کالاهای لوکس بوده و ارز مبادله ای به آن ها تخصیص نخواهد یافت و همچنین حقوق و عوارض گمرکی آن ها به نسبت بالا تر از سایر گروه کالاهای وارداتی می باشد.

دریافت ارز مبادله ای کاری نسبتا دشوار بوده و به تخصص و ارتباطات و اعتبارات لازم احتیاج دارد. ارائه ارز مبادله ای توسط بانک به صورت ال سی صورت می گیرد و بانک ارز مبادله ای را به میزان مبلغ فاکتور ارائه می دهد و تا ۳۵ درصد آن مبلغ را نیز به عنوان وثیقه نزد خود نگاه می دارد.

حواله ارز مرجع  (ارز نیمایی)– حواله یوان,یورو و حواله لیر

دریافت ارز مبادله ای واردات از بانک گاها کاری پیچیده و زمان گیر می باشد و متخصصان شرکت بازرگانی ترخیص کارا خدمات دریافت و تخصیص ارز مبادله ای را از بانک های مختلف در ایران جهت واردات کالا از کشورهایی که ارز مبادله ای به آن ها تخصیص می یابد ارائه می نماید. (مرسوم است که حواله ارز مبادله ای به عنوان حواله ارز مرجع شناخته می شود ) همچنین ترخیص کالا با ارز مبادله ای نیز از دیگر خدمات بازرگانی این شرکت می باشد.

کالاهای دارای تخصیص ارز مبادله ایواردات با حواله ارز مبادلاتی

در سال ۱۳۹۵ دولت ۴۵ کالا را در اولویت دریافت ارز مبادله ای به بانک مرکزی اعلام کرد و دلیل اصلی دولت ساماندهی بازار ارز و حمایت از تولید کننده داخلی بوده است و در نتیجه بر اساس دستورالعمل دولت قرار شد تا ارز این کالا ها از ارز آزاد به ارز حواله مبادله ای جهت واردات کالا تغییر نمایند و تمام بانک ها و موسسات اجرایی و موسسات مالی دولتی و غیر دولتی این دستورالعمل اجرایی را رعایت می نمودند. لیست این کالاها در ادامه ارائه شده است.

روغن خام کنجد، روغن خام پنبه دانه، روغن زیتون و اجزای آن، جوانه ذرت، ماشین آلات درجه بندی و پاک کرده محصولات کشاورزی، سموم کشاورزی و مواد اولیه سموم کشاورزی، قطعات و اجزای کامیون و اتوبوس، ماشین آلات خطوط تولید، ماشین آلات و دستگاه های کشاورزی و باغبانی، تراکتور، تراکتور ۳۶، انواع کمباین، جوجه یک روزهگوشتی بوقلمون،  جوجه یک روزه، جوجه یک روزه تخم گذار، جوجه یک روزه گوشتی، برنج، جو دو سر، چای، سبزیجات غلاف دار (حبوبات)، رئغن پنیر، دانه پنیر، ماست، دانه غلات، پودر کاکائو، کره کاکائو، خمیر کاکائو، غلاف کاکائو، دانه کاکائو، شکر خام، کره، واکسن دامپزشکی، دارو های دامپزشکی، کره و سایر چربی ها، ابریشم خام، ابریشم پیله، ضایعات ابریشم، پنیر – آخال پنیر، پنیر حلاجی شده، لاکتوز و شربت لاکتوز، لاکتوز بی آب، روغن cbs، روغن CBE، روغن CBR، روغن خام ذرت، آب پنیر.

البته باید به این نکته توجه کرد که ارز مبادله ای فقط در صورتی به کالای وارداتی تخصیص می یابد که تولید داخلی برای آن کالا وجود نداشته باشد یا تولید داخلی آن کالا کفایت بازار را نداشته باشد.

ثبت سفارش با ارز مبادله ای در واردات و ترخیص کالا با ارز مبادله ای

پروسه دریافت ارز مبادله ای همزمان با ثبت سفارش کالا در وزارت بازرگانی صورت می گیرد. زمانی که کالای وارداتی در سامانه ثبتارش و سامانه جامع تجارت ایران ثبت شود اطلاعات مجوز در بانک مورد نظر شما جهت دریافت ارز به صورت حواله مبادله ای یا ال سی درج می گردد و پس از آن بر اساس اولویت کالا می توان مدارک مورد نیاز را به بانک ارائه کرد.

بانک با بررسی اسناد و اطلاعاتی در خصوص نوع ارز، مبدا و مقصد ارز، محل عرضه ارز، نرخ ارز مبادله ای و مذاکره با متقاضیان و کنترل تمامی اسناد در صورت موافقت، مدارک مربوط به تخصیص ارز مبادله ای و صدور گواهی ثبت آماری را به نمایندگان بانک عامل در مرکز مبادلات ارزی به صورت الکترونیکی ارسال می کند.

سپس بانک عامل کل مبلغ خرید ارز را از متقاضی دریافت کرده و از بانک مرکزی ارز مورد نظر را خریداری می نماید و آن را به بانک کارگزار خارجی انتقال می دهد. تمامی این مراحل و انتقالات به صورت الکترونیکی صورت می گیرد و در مرکز مبادلات ارزی نمایندگان بانک عامل فقط امور هماهنگی با بانک مرکزی، تامین ارز مربوطه از بانک مرکزی و تقاضاهای مورد نظر را بررسی می نمایند.

همان گونه که بیان شد دولت کالا ها را در ۱۰ گروه اولویت بندی می نماید و با توجه به هماهنگی بین سازمان صنعت معدن و تجارت ایران با بانک مرکزی به این کالا ها ارز مبادله ای تخصیص می یابد .

تخصیص ارز مبادله ای در حداقل زمان ممکن توسط شرکت بازرگانی کارا

شرکت بازرگانی صادرات و واردات ترخیص کارا با ارائه خدمات بازرگانی و مشاوره بازرگانی روند خرید از خارج، حواله ارز مرجع و حواله ارز مبادله ای  ، حمل و نقل و ترخیص کالا با ارز مبادله ای و به صورت کلی واردات و صادرات را برای شرکت های بازرگانی واردات و صادرات و شرکت های واردکننده تسهیل کرده با بهره مندی از دانش و تجربه فراوان و با داشتن دفاتر رسمی در کشورهایی همچون ترکیه و چین می تواند با بالاترین کیفیت و حداقل زمان خدمات بازرگانی خود را ارائه نماید.