بخشنامه های گمرکی، بخشنامه ترخیص کالا، بخشنامه واردات کالا، بخشنامه های ثبت سفارش

بخشنامه های گمرکی، بخشنامه ترخیص کالا، بخشنامه واردات کالا، بخشنامه های ثبت سفارش

بخشنامه های گمرکی، بخشنامه ترخیص کالا، بخشنامه واردات کالا، بخشنامه های ثبت سفارش

بخشنامه های گمرکی : بخشنامه ترخیص کالا ، بخشنامه واردات کالا ، بخشنامه های ثبت سفارش

در این مقاله برخی از یخشنامه های گمرکی که در پاییز سال ۱۳۹۶ در مقوله واردات کالا ، صادرات کالا ، ثبت سفارش کالا و ترخیص کالا از گمرک توسط گمرک، بانک مرکزی، هیات دولت، سازمان ملی استاندارد، سازمان توسعه و تجارت و سایر نهادها ابلاغ شده است توسط شرکت بازرگانی ترخیص کارا ارائه گردیده است تا شرکت های واردات و صادرات، ترخیص کار ها و حق العمل کار گمرکی از آن بهرهمند گردند.

۱٫ بخشنامه های گمرکی ، بخشنامه ترخیص کالا

بخشنامه گمرک ایران در خصوص عدم ترخیص خودروهای ثبت سفارش شده بعد از تاریخ ۲۸/۴/۹۶

شماره بخشنامه: ۹۶۵۱۷۵/۹۶/۲۳۰

 تاریخ: ۰۸/۰۹/۱۳۹۶

گمرک……

با سلام و احترام به پیوست تصویر نامه شماره ۲۰۰۵۱۷/۶۰ مورخ ۸/۹/۹۶ اداره کل مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ارسال و خواهشمند است دستور فرمایید از ترخیص خودرو هایی که ثبت سفارش آنها از تاریخ ۲۸/۴/۹۶ به بعد صادر گردیده اکیداً خودداری و مراتب را به این مرکز اعلام نمایند. همچنین عدم ترخیص فوق شامل هرگونه تمدیدیه ثبت سفارش از تاریخ فوق نیز می گردد.

علی معقولی   مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه

 

۲٫ بخشنامه ترخیص کالا ، بخشنامه واردات کالا

بخشنامه گمرک ایران در خصوص لزوم بازدید کارشناسان قرنطینه از محموله های وارداتی بذور اکوریا و سالکونیت

شماره: ۹۵۹۰۰۶/۹۶/۲۲۸

تاریخ: ۰۸/۰۹/۱۳۹۶

گمرک……

با سلام و احترام به پیوست تصویر نامه شماره ۱۸۵۵۶۱/۶۰ و ۱۸۵۵۵۵۳/۶۰ مورخ ۱۷/۸/۹۶ دفتر مقررات صادرات و واردات منضم به نامه شماره ۳۵۸۸/۵۰۲/۹۶ و ۳۵۹۰/۵۰۲/۹۶ مورخ ۱۴/۸/۹۶ وزارت جهاد کشاورزی در خصوص لزوم بازدید کارشناسان قرنطینه از محموله های وارداتی بذور اکوریا و سالکونیت در گمرکات مرزی ( ترخیص کار ) جهت آگاهی و صدور دستور اقدام لازم برابر مقررات ارسال میگردد.

علی معقولی   مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه

۳٫ بخشنامه واردات کالا ، بخشنامه های ثبت سفارش

بخشنامه وزارت صنعت ، معدن و تجارت در خصوص ممانعت از ثبت سفارش برنج با توجه به نامه وزارت جهاد کشاورزی

شماره: ۱۹۸۵۵۴/۶۰

تاریخ: ۰۷/۰۹/۱۳۹۶

سازمان صنعت ، معدن و تجارت ۳۱ استان و جنوب استان کرمان

با سلام پیرو نامه شماره ۱۹۲۹۵۵/۶۰ مورخ ۲۹/۸/۱۳۹۶ ، ضمن ارسال تصویر نامه شماره ۲۲۱۳۸/۰۲۰ مورخ ۰۴/۰۹/۱۳۹۶ وزیر محترم جهاد کشاورزی در خصوص واردات بی رویه برنج و ممانعت از ثبت سفارش آن ، ضروری است از ثبت سفارش جدید برای واردات برنج تحت ردیف تعرفه های ۱۰۰۶۱۰۰۰ ، ۱۰۰۶۲۰۰۰، ۱۰۰۶۳۰۰۰و ۱۰۰۶۴۰۰۰ تا اطلاع ثانوی ممانعت به عمل آید.

علی علی آبادی فراهانی–  مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات

 

شرکت بازرگانی واردات و صادرات

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست
شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و واردات ” ترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  واردات کالا از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا  واردات از چین و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان شرکت بازرگانی و ترخیص کارا می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید :

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

 

 

۴٫ بخشنامه های گمرکی ، بخشنامه ترخیص کالا ، بخشنامه واردات کالا ، بخشنامه های ثبت سفارش

بخشنامه گمرک ایران در خصوص رعایت نکاتی در بررسی ارزش و TSC

شماره: ۹۵۸۵۵۶/۹۶/۲۲۷

تاریخ: ۰۷/۰۹/۱۳۹۶

گمرک……

با سلام و احترام پیرو دستورالعمل های شماره ۷۹۸۸۸/۹۵/۱۵۶/۶/۲/۲۴-۲/۵/۹۵ و ۲۴۲۸۸۹/۱/۲۴/۴۰۸ مورخ ۲۲/۱۲/۹۵ به اطلاع می رساند:

سامانه TSC یک کد چهار رقمی است که در انتهای هر ردیف تعرفه کالا پیش بینی شده است.این کد بر اساس مشخصات فنی کالا به منظور تعیین ارزش برای هر واحد کالا طراحی شده است لذا جهت شفافیت و تسهیل در امر ترخیص کالا و جلوگیری از زمان ایستایی در ترخیص کالا و تضییع حقوق دولت رعایت موارد ذیل الزامی می باشد.

۱-کارشناس مجازی موظف است اسناد را به صورت کامل همراه با درج مشخصات کامل کالا اعم از مارک، مدل، برند، کاتالوگ و سایر موارد مشخص کننده کالا دریافت و بررسی نمایند و نظر استنباطی خود را به همراه مستندات به صورت دقیق اعلام نمایند. (نظرات می بایست به صورت کامنت در قسمت نظرات اظهارنامه صد گمرکی درج گردد) و از ارسال هرگونه اطلاعات ناقص از جمله عدم اعلام نظر در خصوص ارزرش استنباطی و پذیرش اسناد و اظهار ناقص اکیداً خودداری نمایند.

۲-چنانچه اظهارنامه ای توسط کارشناس مجازی مشمول تفاوت ارزش گردد در صورت اعتراض ذینفع، گمرک محل (گمرک محل اظهار کالا) میبایست موضوع مورد اختلاف را بررسی و در صورت بقاء اختلاف به همراه مستندات و مشخصات دقیق کالا (از جمله سوابق TSC، بند الف ماده ۱۵ ق.ا.گ، بند پ ماده ۱۵ ق.ا.گ و بند ۳ ماده ۱۷ آیین نامه استعلام اینترنتی به عمل آورده ضمن اسکن تصویر مستندات استعلامی در سامانه، ارزش استنباطی را در ستون مربوط به ارزش استنباطی ومستند ارزش استنباطی را نیز در ستون توضیحات اظهارنامه ارزش اعلام نماید)به این دفتر اعلام نمایند.

۳-شاخصه اصلی در TSC، ردیف تعرفه (HS) کالا می باشد زمانی که تعرفه کالا مغایر با ماهیت کالا باشد شناسه ثبت شده نادرست و شناسه ایجاد شده موجب سوء استفاده می گردد.لذا دقت لازم در خصوص صحت تعرفه اظهاری صورت پذیرد.

۴-عدم وجود سابقه در TSC دلیلی بر تایید ارزش کالا نیست.لذا قبل از ترخیص کالا مستند ارزش استنباطی بر اساس سایر بندهای ماده ۱۵ قانون امور گمرکی و بند ۳ ماده ۱۷ آیین نامه اجرایی اقدام و از ارسال رکورد بدون اعلام نظر کارشناسی و بدون اعلام مستندات ارزش استنباطی اکیداً خودداری نمایند.

۵-در خصوص بند الف بخشنامه ۴۰۸ معاونت امور گمرکی منشأ ارز بررسی گردد چنانچه ارز تخصیصی ارز مبادله ای باشد قابل اعمال می باشد لذا صدور گواهی بانک مبنی بر انتقال وجه با ارز متقاضی مشمول این بند از دستورالعمل فوق الذکر نمی گردد.

۶-ردیف تعرفه هایی که قفل سیستمی می باشد مستلزم اخذ کد شناسه بوده و امکان استفاده از شناسه مشابه وجود ندارد لذا از ترخیص کالا تا صدور کد ششناسه امتناع گردد و در مواردی که مشمول قفل تعرفه نمی باشد با اعمال کد ۰۰۰۰ و درج مشخصات دقیق کالا در اظهارنامه ارزش و بررسی دقیق با رعایت ماده ۱۵ ق.ا.گ و اعلام ارزش استنباطی توسط کارشناس مجازی اقدام نمایند.نظر به اینکه شرح تجاری کالا بر اساس اطلاعات مندرج در اظهارنامه ارزش می باشد لذا از صدور شناسه مشابه در اظهارنامه ارزش اکیداً خودداری گردد. مسئول حسن اجرای دستورالعمل بر عهده مدیریت آن گمرک خواهد بود.خواهشمند است با رعایت کامل مقررات اقدام لازم معمول دارند و مراتب به کلیه ارزیابان، کارشناسان، معاونین فنی و امور گمرکی گمرک ابلاغ گردد.

خداکرم اسکندری   مدیر کل دفتر بررسی و تعیین ارزش و تعرفه