مجله گمرک شماره ۸۶۵ و ۸۶۶

مجله گمرک شماره ۸۶۵ و ۸۶۶ ( نشریه گمرک ایران ۸۶۵ و ۸۶۶ )

در مجله گمرک شماره ۸۶۵ و ۸۶۶ ( نشریه گمرک ایران ۸۶۵ و ۸۶۶ ) ، سامانه همتا ، ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت  ، اخبار گمرک ،  ترخیص کالا از گمرک توسط شرکت ترخیص کالا و ترخیص کار و خبر واردات کالا ، ترخیص و صادرات را به شرح زیر می خوانید :

۱٫ رئیس کل گمرک ایران در خصوص مزیت های شیوه نامه جدید تفویض اختیار ورود موقت و استرداد حقوق ورودی به گمرکات اجرایی گفت: با حذف محدودیت های قبلی، گمرک
در جهت حمایت از تولیدکنندگان و صادرات اقدامات مهمی انجام داده است.

۲٫ رئیس کل گمرک ایران طی پیامی به مناسبت هفدهم مرداد، روز خبرنگار، این روز را به اصحاب رسانه و قلم، تبریک گفت.

۳٫ با صدور دستورالعملی از سوی رئیس کل گمرک تسهیل واردات کالا های اساسی و مواد اولیه واحدهای تولیدی انجام شد. رئیس کل گمرک ایران در ادامه توصیه ها و تأکیدات خود مبنی بر ترخیص بدون معطلی کالاها به خصوص کالاهای مورد نیاز واحدهای تولیدی با صدور دستورالعملی ضمن تأکید بر حضور کارکنان گمرکات اجرایی در ۶ روز هفته در محل کار خود
برخی از تسهیلات جدید گمرک برای انجام تشریفات گمرکی کالای اساسی، نهاده های کشاورزی و کالاهای وارداتی تولیدکنندگان و همچنین پذیرش ضمانت های بانکی را جهت اجرا به گمرکات ستادی و اجرایی کشور اعلام کرد.

۴٫ افزایش ۱۰۰ درصدی درآمدهای نقدی گمرک در چهار ماهه نخست سال جاری.

۵٫ تصمیمات مهم هیأت دولت برای ساماندهی بازار ارز.کلیه صرافی های مجاز می توانند در چارچوب انجام معاملات خرد نسبت به خرید ارز به صورت اسکناس با رعایت مقررات ارزی، به ویژه مقررات مبارزه با پولشویی اقدام نمایند.

۶٫ مصوبات جدید دولت برای تسهیل واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی و مواد اولیه تولید.

۷٫ هیأت وزیران طی مصوبه ای با اصلاح ماده ( ۲ ) آیین نامه اجرایی قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز موارد جدیدی را درخصوص تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارهای سازمان  جمع آوری و فروش اموال تملیکی تصویب کرد.

۸٫ ارائه گواهی برگشت ارز حاصل از صادرات کالا ، شرط استرداد حقوق ورودی به برخی از صادرکنندگان. استرداد وجوه متعلقه مستلزم اخذ تأییدیه بانک مرکزی مبنی بر واریز ارز حاصل از صادرات ( به میزان مندرج در بند۱ مصوبه اشاره شده ) به سامانه نیما خواهد بود.

۹٫ دفتر صادرات گمرک ایران با صدور بخشنامه ای اسامی سه گمرک جدید را به عنوان گمرکات تخصصی مجاز به انجام تشریفات صدور فرآورده ها و مشتقات مایع نفت و گاز اعلام کرد.

۱۰٫ ضوابط ترخیص کالا های صادراتی برگشتی توسط ترخیص کار گمرکترخیص کالای صدور قطعی برگشتی از گمرک منوط به اعاده امتیازات استفاده شده و جوایز صادراتی بابت صدور کالا می باشد.

۱۱٫ از سوی دفتر ارزش و تعرفه گمرک ایران حداکثر فاصله زمانی بین پروفرم و ثبت سفارش یک ماه اعلام شد.

۱۲٫ دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی ایران ضمن بخشنامه ای تغییرات حاصله در دستورالعمل های اجرایی کارنه تیر توسط اتحادیه حمل و نقل بین المللی جاده ای ( ایرو ) را به شرکت های ایرانی حمل کننده کالا اعلام کرد.

۱۳٫ مصوبات کمیته تخصیص ارز تجهیزات پزشکی. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با انتشار صورت جلسه کمیته تخصیص ارز تجهیزات پزشکی، کلیه دریافت کنندگان ارز سیستم بانکی را مکلف به رعایت موارد مندرج در این صورت جلسه کرد.

۱۴٫ نحوه اعلام “بیشبود” ارزش اظهارنامه های وارداتی. مدیرکل دفتر بررسی و تعیین ارزش و تعرفه گمرک ایران با صدور بخشنامه ای از گمرکات اجرایی خواست تا موارد مربوط
به بیشبود ارزش اظهارنامه های واردات کالا با رویه خرید بانکی و ارز مبادله ای یا با نرخ ۴۲۰۰۰ ریالی را در اسرع وقت به این دفتر ارسال نمایند.

۱۵٫ دفتر صادرات گمرک ایران طی بخشنامه ای با استناد به نامه وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص ضوابط صادرات شمش روی استحصالی از ورود موقت خاک روی نکاتی را به گمرکات اجرایی یادآور شد.

۱۶٫ برگزاری سمینار تخصصی درخصوص اجرای چارچوب استانداردهای تجارت الکترونیکی فرامرزی در منطقه آسیا و اقیانوسیه.

۱۷٫ برگزاری کارگاه اجرای کنترل تجارت استراتژیک: سازمان جهانی گمرک کارگاه آموزشی ۴ روزه درخصوص اجرای کنترل های تجارت استراتژیک ( STCE ) از ۲۶ تا ۲۹ ژوئن ۲۰۱۸ در کراچی برگزار کرد. در این کارگاه، ۵۵ مأمور اجرایی و ناظر از ادارات مختلف گمرک جهان حضور داشتند.

۱۸٫ نماینده هند به عنوان نایب رئیس شورای WCO برای ناحیه آسیا-اقیانوسیه برگزیده شد.

۱۹٫ رئیس کل گمرک ایران و رئیس سازمان غذا و دارو در حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تفاهم نامه ای را امضا کردند که براساس آن امکان پیش اظهاری، رصد انبارها
و دسترسی به اطلاعات ارزشگذاری کالایی ( TSC )برای کالاهای سالمت محور و ترخیص بدون توقف آنها از گمرک فراهم می شود.

۲۰٫ ارزش و وزن اقلام عمده کالاهای اساسی وارداتی در چهار ماهه نخست امسال.

۲۱٫ گزارش بانک جهانی از صعود ۳۲ پله ای لجستیک ایران.

۲۲٫ دستورالعمل تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان دولت.

۲۳٫ از سوی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران تفویض اختیار بررسی درخواست های ورود موقت برای پردازش به گمرکات اجرایی صورت گرفت.

۲۴٫راهبری توسعه تجارت خارجی کشور؛ بایدها و نبایدها: گمرک نقش مهمی در تجارت خارجی دارد و برای اینکه بتوانیم به همه اهداف ایجابی و سلبی در تجات خارجی ( واردات،
صادرات و سیاستگذاری ) برسیم نیاز است که نهادی مقتدرتر برای ساماندهی ظرفیت های تجارت خارجی و راهبری تام اقتصاد برونزای کشور شکل گیرد.

۲۵٫ ارزیابی مثبت نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از عملکرد ایکس ری های نصب شده در گمرک ایران.

۲۶٫ نماینده مردم شبستر و عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: برای عبور از شرایط فعلی، نقش صادرات و گمرک بسیار مؤثر است.

۲۷٫ رشد ۱۴۹ درصدی درآمد گمرکات استان کردستان در چهار ماهه نخست امسال. صادرات استان اصفهان ۵۱ درصدي رشد کرد.

۲۸٫ تسهیل روند ترخیص کالا های واحدهای تولیدی استان تهران.

۲۹٫ جزئیات شناسایی و دستگیری شهرام جزایری توسط مأموران گمرک بازرگان .

۳۰٫ توافق گمرکات ایران و اقلیم کردستان عراق در مورد تبادل الکترونیکی اطلاعات گمرکی.

مجله گمرک شماره ۸۶۵ و ۸۶۶ | نشریه گمرک ایران ۸۶۵ و ۸۶۶

برای دانلود نسخه پی دی اف مجله گمرک شماره ۸۶۵ و ۸۶۶ ( نشریه گمرک ایران ۸۶۵ و ۸۶۶ ) می توانید بر روی عکس صفحه و یا عنوان اولیه مطلب کلیک نمایید. شرکت ترخیص کارا به صورت منظم شماره جدید نشریه گمرک جمهوری اسلامی ایران  را در سایت بارگذاری می نماید تا بدین طریق جدیدترین اخبار را در حوزه در ترخیص کالا ، واردات کالا ، تعرفه های گمرکی و … را در اختیار مخاطبان خود بگذارد.