مجله گمرک شماره ۸۵۵ و ۸۵۶

مجله گمرک شماره ۸۵۵ و ۸۵۶ ( نشریه گمرک ایران ۸۵۵ و ۸۵۶ )

در مجله گمرک شماره ۸۵۵ و ۸۵۶ ( نشریه گمرک ایران ۸۵۵ و ۸۵۶ ) ، اخبار ترخیص کالا از گمرک ، سایت همتا ،سامانه ثبت سفارش کالا ntsw خبر واردات کالا و صادرات ، ثبت سفارش ، ارز مبادله ای ، ترخیص کالا و قاچا را به شرح زیر می خوانید :

۱٫کرباسیان درباره ثبات اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار به مردم اطمینان داد. وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه تجار و فعالان کسب و کار نباید نگران شرایط آینده
کشور باشند، گفت: تصمیم ترامپ نمی تواند اقتصاد را لرزان کند.

۲٫ گزارش موفقیت های گمرک ایران در اجلاس روسای گمرکات آسیا – اقیانوسیه از سوی رئیس کل گمرک ایران ارائه شد.

۳٫ دستورالعمل جدید ضوابط ناظر بر ارز همراه مسافر مرکز واردات کالا و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک اصلاحیه ضوابط ناظر بر ارز/ اسناد بانکی و اوراق بهادار بینام همراه مسافر را جهت اجرا به گمرکات سراسر کشور ابلاغ کرد.

۴٫ دریافت نقدی حقوق ورودی همزمان با اظهار کالا در گمرک: فرود عسگری، رئیس کل گمرک ایران با صدور بخشنامه ای اعلام کرد: گمرکات از تاریخ ۱/۳/۹۷ حقوق ورودی اظهاری
صاحب کالا را همزمان با اظهار کالا به صورت نقدی پیش دریافت می نمایند.

۵٫ در بخشنامه جدید رئیس کل گمرک اعلام شد: اضافه شدن ۹ گروه کالا به فهرست کالاهای اساسی مشمول اخذ ضمانتنامه بانکی و همچنین بخشنامه دفتر تعیین ارزش و تعرفه گمرک درباره ارزشگذاری خازن قدرت.

۶٫ شرط عدم ارائه ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت برای ورود کالای تولیدی از مناطق آزاد و ویژه به سرزمین اصلی.

۷٫ مدیر کل دفتر صادرات گمرک ایران با صدور بخشنامه ای درخصوص صادرات سه قلم کالای گندم، قیر و کیوم باتوم از طریق رینگ صادراتی بورس نکاتی را به گمرکات اجرایی یادآور شد.

۸٫ تعیین مهلت خروج موقت وسایط نقلیه غیرموتوری.

۹٫ برگزاری کارگاه آموزشی حسابرسی پس از ترخیص توسط سازمان جهانیگمرک در ایران. متعاقب دریافت درخواست رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، کارشناسان سازمان جهانی گمرک ( WCO ) یک کارگاه آموزشی درخصوص ممیزی پس از ترخیص کالا ( PCA ) برای کارشناسان گمرکی این کشور در تهران برگزار کردند. این کارگاه با پشتیبانی
صندوق همکاری های گمرکی ژاپن برگزار شد.

۱۰٫ انتشار کتابچه راهنمای همکاری گمرک و پلیس.

۱۱٫ نهایی شدن طرح عملیاتی دیمیتر ۴ برای مبارزه با حمل و نقل ضایعات غیرقانونی.

۱۲٫ راه اندازی آکادمی آنالین سازمان جهانی گمرک برای جامعه تجاری.

۱۳٫ معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک در کارگاه آموزشی مالکیت فکری: راه حل مناسب برای برخورد با ناقضان مالکیت فکری مدیریت ریسک هوشمند است.

۱۴٫ در بین بیش از ۱۸۰۰ سازمان و دستگاه دولتی ،  گمرک ایران در عرضه خدمات الکترونیکی و تحول دیجیتالی در نظام اداری حائز رتبه برتر شد.

۱۵٫ آموزش اظهارنامه ارزش در رویه دوراظهاری ورود موقت در سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی- قسمت اول

۱۶٫ مشاور رئیس کل گمرک در امور عمرانی تشریح کرد : اقدامات و برنامه های گمرک برای نوسازی ساختمان های اداری و منازل سازمانی کارکنان.

۱۷٫ نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: باید به گمرک برای مقابله با تخلفات قدرت بدهیم و سپس برمبنای قدرتی که داده ایم از آن انتظار داشته باشیم. در غیر این صورت گمرک هیچ تقصیری در واردات کالاهای غیرمجاز ندارد.

۱۸٫ نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: راه اندازی سامانه جامع گمرکی موجب شفاف سازی و پیشگیری از تخلفات شده است.

۱۹٫ برای نخستین بار در سطح گمرکات کشور: فرآیند تخصیص کارشناس و ارزیاب در درب خروج گمرک بوشهر سیستمی شد.

۲۰٫ مدیرکل گمرکات استان یزد با بیان اینکه این گمرک تلاش در جهت افزایش صادرات غیرنفتی را از وظایف اصلی خود می داند، گفت: برای افزایش صادرات آمادگی همکاری و تعامل با بخش خصوصی را داریم.

۲۱٫ افتتاح ساختمان جدید گمرک منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا.

۲۲٫ دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه در دیدار با مدیرکل، معاونین و مدیران گمرکات این استان گفت: در شرایطی كه یكی از بزرگترین حربه های دشمنان در مقابل ملت ایران جلوگیری از پیشرفت در عرصه های مختلف از جمله عرصه اقتصادی به شمار می رود روی آوردن به اقتصاد مقاومتی، تقویت كار و تولید ملی از ضرورت های شرعی و عقلی است.

۲۳٫  افزایش ۲۰ درصدی صادرات کالا از گمرکات آذربایجان شرقی در سال ۹۶: ناظر گمرکات استان آذربایجان شرقی و مدیرکل گمرک تبریز اعلام کرد: یک میلیون و ۵۰۳ هزار و ۸۶۳ تن کالا به ارزش بیش از یک میلیارد و ۲۳۱ میلیون دلار در سال گذشته از گمرکات استان صادر شد که از لحاظ ارزش دلاری ۲۰ درصد و از حیث وزن ۳۱ درصد نسبت به سال ۹۵ افزایش داشت.

۲۴٫ رشد ۲۰ درصدی صادرات از گمرک فریدونکنار در سال ۹۶٫

۲۵٫ کشف ۶ تبعه سوری از محموله های ترانزیتی در گمرک بازرگان.

۲۶٫ مدیرکل گمرک جلفا گفت: در سال ۹۷ با توجه به رویکرد گمرک در حمایت از تولید و کالای ایرانی بنا داریم به صورت همه جانبه از تولید حمایت کنیم که در این راستا کارکنان گمرک جلفا به صورت شبانه روزی در خدمت تولیدکنندگان خواهند بود.

۲۷٫ کشف ۵ کیلوگرم بذر ماده مخدرگل توسط مأموران گمرک دوغارون.

۲۸٫ روش های جدید قاچاق مواد مخدر.

۲۹٫ با حضور مسئولان ایرانی و جمهوری آذربایجان برگزار شد: همایش تجاری نقش راه آهن آستارا در تسهیل حمل و نقل بین المللی.

۳۰٫ ابتکار جالب گمرک سمنان در ارتباط با مخاطبان جوان خود : مدیرکل گمرک سمنان در ابتکاری جالب پای صحبت مخاطبان جوان این گمرک نشست و به حرف ها و پیشنهادهای آنان گوش داد.

۳۱٫ ابلاغ برنامه های عملیاتی سال ۹۷ واحدهای ستادی و گمرکات اجرایی از سوی رئیس کل گمرک صورت گرفت.

۳۲٫ مدیر کل دفتر هماهنگی امور استان های گمرک ایران : واگذاری مدیریت ۲۳ مرز زمینی و ۴۳ مرز دریایی به گمرک.

۳۳٫ توافق گمرک و مناطق آزاد برای تعیین شیوه فعالیت تجار.

۳۴٫ پیاده سازی سیستم مدیریت جامع کیفیت ( ایزو ) در گمرکات کشور.

۳۵٫ سازمان ملل دو دستگاه آشکارساز مواد مخدر به گمرک ایران اهدا کرد.

مجله گمرک شماره ۸۵۵ و ۸۵۶ | نشریه گمرک ایران ۸۵۵ و ۸۵۶

برای دانلود نسخه پی دی اف مجله گمرک شماره ۸۵۵ و ۸۵۶ ( نشریه گمرک ایران ۸۵۵ و ۸۵۶ ) می توانید بر روی عکس صفحه و یا عنوان اولیه مطلب کلیک نمایید. شرکت ترخیص کارا به صورت منظم شماره جدید نشریه گمرک جمهوری اسلامی ایران  را در سایت بارگذاری می نماید تا بدین طریق جدیدترین اخبار را در حوزه در ترخیص کالا ، واردات کالا ، تعرفه های گمرکی و … را در اختیار مخاطبان خود بگذارد. اظهارنامه گمرکی تلفن همراه