مجله گمرک شماره ۸۴۱ و ۸۴۲

مجله گمرک شماره ۸۴۱ و ۸۴۲ ( نشریه گمرک ایران ۸۴۱ و ۸۴۲ )

در مجله گمرک شماره ۸۴۱ و ۸۴۲ ( نشریه گمرک ایران ۸۴۱ و ۸۴۲ ) ، اخبار ترخیص کالا از گمرک و خبر واردات کالا و صادرات را به شرح زیر می خوانید :

۱٫ معاون اول رئیس جمهور در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی: هدف گمرک الکترونیکی شفاف سازی و مقابله با فساد است.

۲٫ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در دیدار با رئیس کل گمرک از حمایت قاطع مجلس از گمرک خبر داد.

۳٫ اولین منطقه آزاد رسماً به سامانه جامع گمرکی پیوست: منطقه آزاد اروند به عنوان اولین منطقه آزاد کشور رسماً به سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک پیوست.

۴٫ گمرک ایران اعلام کرد که کنترل هوشمند بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار کانتینر ورودی در بخش واردات کالا و ترانزیت به کمک سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در
سال جاری انجام شده و حتی یک کانتینر کالای قاچاق هم از گمرکات ترخیص نشده است.

۵٫ ضوابط جدید ثبت سفارش و عوارض گمرکی خودروهای وارداتی :  هیأت وزیران طی تصویب نامه ای حقوق ورودی انواع خودروهای سواری بنزینی و دیزلی وارداتی را بین ۵۵ تا ۹۵ درصد اعلام کرد.

۶٫ به منظور یکسان سازی و یکنواختی فرآیندها و تشریفات گمرکی مرتبط با چگونگی ورود، خروج، فروش و نحوه تسویه کالاهای خارجی وارده به فروشگاههای آزاد، مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک ایران با ارسال بخشنامه ای به گمرکات اجرایی کشور رعایت ۱۲ نکته را مورد تأکید قرار داد.

۷٫ پذیرش حداکثر ۳ درصد تفاوت وزن کاغذهای وارداتی به علت جذب رطوبت.

۸٫ صادرات کالا و محصولات کشاورزی شامل سیب درختی، پرتقال و کشمش با منشاء تولید خارج از کشور که به صورت ورود قطعی یا ورود موقت وارد کشور شده باشد مشمول تسهیلات مربوط به واردات موز در قبال صادرات سیب درختی، پرتقال و کشمش تولید داخل نخواهد بود.

۹٫ مرکـز واردات و امـور مناطق آزاد و ویـژه گمـرک طـی بخشـنام های بر لـزوم اخـذ مجوزهای ضـروری برای کالاهـای ترانزیـت داخلـی در زمـان ترخیـص قطعـی در گمـرکات مقصد
تأکیـد کرد.

۱۰٫ اقدامات گمرک برای کنترل و نظارت بر واردات زیورآلات بدلی: مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران با ارسال بخشنامه ای به گمرکات اجرایی خواستار انجام اقدامات نظارتی و کنترلی درخصوص واردات و تعیین ماهیت زیورآلات بدلی شد.

۱۱٫ در نامه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا به گمرک چگونگی واردات لوح فشرده بازی های رایانه ای در قالب DVD خام تشریح شد.

۱۲٫ ضوابط واردات بذر گندم به کشور: دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت طی نامه ای با استناد به نامه وزارت جهاد کشاورزی اعالم کرد: واردات بذر گندم با ردیف تعرفه های ۱۰۰۱۱۱۰۰ و ۱۰۰۱۹۱۰۰ منوط به تأیید معاونت زراعت و رعایت مقررات بهداشتی و قرنطینه ای است.

۱۳٫ کمیسیون خط مشی ( PC ) سازمان جهانی گمرک با توجه به تحوالت رخ داده در حیطه تجارت الکترونیکی، در جلسهای که از ۴ تا ۶ دسامبر ۲۰۱۷ در شهر لوکسور ( LUXOR ) مصر برگزار شد، قطع نامه ای را با نام این شهر تصویب کرد.

۱۴٫ مدیرکل گمرک مکزیک قائم مقام سازمان جهانی گمرک شد.

۱۵٫ کشف ۹۰۰ کیلوگرم کوکائین در عملیات کوک ایر ۶٫

۱۶٫ بزرگداشت سی امین سالگرد سیستم هماهنگ ( H.S ) به عنوان یک زبان جهانی برای تجارت بین الملل. سیستم هماهنگ شده کدگذاری و توصیف کالا ( H.S ) برای همه
کشورهای دنیا با زبان های مختلف امکانی فراهم می آورد تا به یک زبان سخن بگویند.

۱۷٫ جزئیات تجارت خارجی ۷۰ میلیارد دلاری کشور در نه ماهه سال جاری: تجارت خارجی کشور طی ۹ ماهه سال جاری به حدود ۷۰ میلیارد دلار رسید که از این رقم ۳۷ میلیارد و ۵۷۰ میلیون دلار مربوط به واردات بود و ۳۱ میلیارد و ۶۴۰ میلیون دلار به صادرات اختصاص داشت. مقایسه ارزش واردات و صادرات در نه ماهه سال جاری و مدت مشابه سال گذشته حاکی از رشد ۳/۱۸ درصد واردات و کاهش ۳/۲ درصدی صادرات است.

۱۸٫ صادرات کره جنوبی در سال ۲۰۱۷ به مرز ۵۷۴ میلیارد دلار رسید.

۱۹٫ مدیرکل مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته گمرک در کارگاه آموزشی آشنایی با جرم پولشویی: برای حمایت از سرمایه گذاری مشروع و قانونی، باید با پولشویی مبارزه کنیم.

۲۰٫ جزئیات ارتباط الکترونیکی گمرک با سامانه ثبت سفارش: امکان قاچاق حتی یک دستگاه خودرو هم از گمرک وجود ندارد.

۲۱٫ قسمت آخر اصلاحات و الحاقات قانون امور گمرکی.

۲۲٫ توسعه نیافتگی مناطق مرزی و تاثیر آن برقاچاق کالا.

۲۳٫ راهنمای تمدید تاریخ انقضای پته در سامانه جامع گمرکی: پته گمرکی نوعی سند است که از تاریخ صدور فقط به مدت ۴ روز اعتبار دارد و بعد از آن منقضی خواهد شد.

۲۴٫ راهنمای فرآیند ثبت مانیفست های کریری و فورواردری در پنجره واحد تجارت فرامرزی:  پنجره واحد تجارت فرامرزی در راستای اجرای مدیریت کارا در صدور ترخیصیه، اظهار پیش
از ورود و شناسایی شرکتهای حمل CARRIER و FORWARDER اقدام به راه اندازي فاز جدیدی نموده است.

۲۵٫ فرآیند اظهارنامه ارزش در رویه دوراظهاری ورود موقت .

۲۶٫ استقبال نمایندگان مجلس از شفاف سازی اقدامات در گمرک.

۲۷٫ گزارش عملکرد نه ماهه گمرک سمنان: ۱۰۰ درصد واردات از گمرک سمنان، کالاهای صنعتی و مواد اولیه است.

۲۸٫ فرآورده های لبنی عمده ترین کالای صادراتی از گمرکات مازندران

۲۹٫ نسبت به مدت مشابه سال قبل درآمد گمرکات استان اصفهان ۳۵ درصد افزایش یافت.

۳۰٫ رشد ۲۱ درصدی صادرات کالا از گمرکات آذربایجان شرقی.

۳۱٫ صادرات بیش از ۲۰۰ میلیون دلار پسته و مغز پسته از گمرک رفسنجان.

۳۲٫ گمرک ایران با اعلام آمار کشفیات این سازمان در آذر ماه سال جاری از کشف شامپوی تریاک توسط مأموران خود خبر داد.

۳۳٫ کشف ۷۱ کیلوگرم تریاک از داخل غلطک توسط مأموران گمرک امام (ره). مأموران گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) در جدیدترین عملیات مبارزه با قاچاق مواد مخدر موفق شدند
از داخل جداره های یک غلطک تریاک کشف کنند.

۳۴٫ وزیر اقتصاد سازمان های زیرمجموعه خود را ملزم به ارائه گزارش های فصلی در مورد مقابله با فساد اداری کرد.

۳۵٫ در جلسه ای با حضور مدیرکل دفتر صادرات گمرک و اتحادیه صادرکنندگان خشکبار بررسی راه های اعطای تسهیلات گمرکی به صادرکنندگان خشکبار صورت گرفت.

 

 

مجله-گمرک-شماره- 841 - 842 -نشریه-گمرک-ایران- 841 -ترخیص-کالا- 842 -خبر-گمرک-اخبار-ترخیص-کالا و گمرک 841 842

مجله-گمرک-شماره- ۸۴۱ – ۸۴۲ -نشریه-گمرک-ایران- ۸۴۱ -ترخیص-کالا- ۸۴۲ -خبر-گمرک-اخبار-ترخیص-کالا و گمرک ۸۴۱ ۸۴۲