مجله گمرک شماره ۸۳۹ و ۸۴۰

مجله گمرک شماره ۸۳۹ و ۸۴۰ ( نشریه گمرک ایران ۸۳۹ و ۸۴۰)

در مجله گمرک شماره ۸۳۹ و ۸۴۰ ( نشریه گمرک ایران ۸۳۹ و ۸۴۰ ) ، اخبار ترخیص کالا از گمرک و خبر واردات کالا و صادرات را به شرح زیر می خوانید :

۱٫ اظهار قبل از ورود کالا در بزرگترین گمرک کشور عملیاتی شد. با عملیاتی شدن فرآیند اظهار قبل از ورود در سامانه جامع امور گمرکی، صاحبان کالا، تجار و شرکت های حمل و نقل می توانند پیش از ورود کالا به مقصد محموله های خود را در سامانه اظهار کنند.

۲٫ رئیس کل گمرک ایران از افزایش درآمدهای گمرکی از ۱۰ هزار به ۳۳ هزار میلیارد تومان در سال گذشته از محل اخذ حقوق ورودی، عوارض و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی در گمرک خبر داد و گفت: درآمدهای گمرکی در سال جاری نیز ۳۷ درصد افزایش داشته است.

۳٫ وزارت امور اقتصادی و دارایی پیشنهاد تجمیع ۱۷ ردیف مربوط به عوارض واردات کالا و تعیین حقوق گمرکی ۶ درصدی را به هیئت دولت ارائه کرد.

۴٫ در پی امضای تفاهم نامه همکاری بین گمرک جمهوری اسلامی ایران و شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سهمیه واردات پوشاک و کالای همراه مسافر مناطق آزاد هفتگانه کشور تا پایان سال ۹۶ اعالم شد.

۵٫ تمدید مهلت خروج موقت تریلر و نیمه تریلرهای فاقد شماره انتظامی: دفتر صادرات کالا گمرک ایران با صدور بخشنامه ای اعلام کرد که مهلت انجام تشریفات خروج موقت وسایط نقلیه غیرموتوری فاقد شماره نیروی انتظامی تا پایان فروردین ماه سال ۱۳۹۷ تمدید شد.

۶٫ عبور ۳۷ درصد کالاها از مسیر سبز گمرکی در نه ماهه سال جاری : براساس آمارهای گمرک طی نه ماهه سال جاری بیش از ۳۷ درصد اظهارنامه های واردات کالا در مسیر سبز گمرکی قرار گرفته و در کوتاهترین زمان از گمرک ترخیص شده است.

۷٫ تعیین حقوق ورودی ۵ درصدی برای واردات تخم مرغ: در پی کاهش عرضه و افزایش قیمت تخم مرغ در بازار، هیئت وزیران طی مصوبه ای حقوق ورودی این کالا را تا پایان سال جاری به ۵ درصد رساند.

۸٫ معافیت انواع کاغذ چاپ و تحریریه از پرداخت مالیات:  واردات و عرضه انواع کاغذ تحریر، چاپ و مطبوعات از پرداخت مالیات و عوارض معاف است.

۹٫ برگزاری کارگاه اعتباربخشی جهانی درخصوص مدیریت خطر در بروکسل.

۱۰٫ مذاکرات سازمان جهانی گمرک و سازمان فدرال درآمدهای آرژانتین درباره تجارت الکترونیکی.

۱۱٫ شعار سال ۲۰۱۸ سازمان جهانی گمرک: محیط تجاری امن برای توسعه اقتصادی.

۱۲٫ کارگاه آموزشی منطقه ای مدیریت خطر و تحلیل پس از کشف برای ناحیه آسیا و اقیانوسیه WCO در کاشیوا، ژاپن برگزار شد.

۱۳٫ مدیریت حسابرسی پس از ترخیص در چشمانداز آینده گمرکات جهان. معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران چشمانداز گمرکات آینده درجهان را مدیریت حسابرسی پس از ترخیص مبتنی بر تسهیل گری و کنترل هوشمند دانست و گفت: ما از این اهرم به عنوان ابزار کنترلی استفاده میکنیم، در حالی که دیدگاه اصلی پس از ترخیص، اعطای تسهیالت به بنگاه ها و کارخانه های تولیدی و کنترل آن براساس شاخص های ریسک است بدون آنکه هزینه ها، زمان و دیگر هزینه های اضافی بر تولیدکننده تحمیل شود.

۱۴٫ سامانه متمرکز آمار و اطلاعات جعل در گمرک راه اندازی شد.

۱۵٫ مصوبه اخیر هیئت دولت در جهت ساماندهی واردات ملوانی، ته لنجی و مرزنشینی و اجرای صحیح آن با توجه به اهمیت معیشت ساکنان مناطق مرزی و ساحل نشین، می تواند تأثیر زیادی در بهبود مدیریت مبارزه با قاچاق کالا داشته باشد، خاصه آنکه در همه قوانین و آیین نامه های مربوط واردات ملوانی، ته لنجی و مرزنشینی تأکید فراوانی بر نقش و اهمیت حضور گمرک در مبادی مرزی اعم از زمینی و دریایی شده است.

۱۶٫ در کنفرانس چشمانداز همکاری های ایران و قفقاز شمالی (روسیه) عالقه مندی ایران و روسیه به توسعه همکاری های گمرکی و تجاری مطرح شد

۱۷٫ دوراظهاری صادرات با فاکتور:  آخرین بخش از راهنمای ثبت نام و صدور فاکتور فروش در سامانه ( WMS )به مراحل مختلف ورود به سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی در گمرک اختصاص دارد.

۱۸٫ تخلفات گمرکی، مصادیق، جرایم و نحوه پیگیری آنها در گمرک.

۱۹٫ قائم مقام سابق وزیر صنعت، معدن و تجارت: سیستم صدور کارت بازرگانی معیوب و عقب افتاده است.

۲۰٫ محسن کوهکن، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: تخلف در گمرک های کشور به صفر نزدیک شده است.

۲۱٫ در ادامه توسعه سامانه های الکترونیکی و مبارزه با قاچاق کالا سامانه ملوانی و تهلنجی در گمرکات خوزستان راه اندازی میشود.

۲۲٫ گمرکات استان گیلان اعلام کرد: ترانزیت خارجی از گمرکات گیلان ۳۹ درصد افزایش یافت.

۲۳٫ اظهار نظر مدیران دو گمرک اجرایی در خصوص سامانه های الکترونیکی: راحتی برای ذینفعان، دقت و شفافیت برای گمرک.

۲۴٫ صدور ۱۰۳ ميليون دلار كالاي غيرنفتي از گمرك آستارا به خارج كشور: ۱۹۱ هزار تن كالا به ارزش ۱۰۳ ميليون دلار در هشت ماهه سال جاری از گمرک آستارا به خارج كشور صادر
شد.
۲۵٫ ترانزیت یک میلیون تن کالا از گمرک باشماق در ۸ ماهه امسال. مدیرکل گمرکات استان کردستان گفت: طی ۸ ماهه سال جاری گمرک باشماق ( تنها مرز ترانزیتی استان ) با ترانزیت ۷۷۴ هزار تن کالا به ارزش ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار موفق به کسب رتبه نخست ترانزیتی مقصد کشور شد.

۲۶٫ صـادرات کالا از گمـرکات اسـتان خراسـان جنوبی در هشت ماهـه سـال جاری در مقایسـه بـا مـدت مشـابه سـال قبـل از حیث ارزش ۳۸ درصـد رشـد داشـته و در ایـن مدت حـدود ۵۰۰ میلیون دالر کالا صـادر شـده اسـت.

۲۷٫ گمرکات یزد، دهمین گمرک صادراتی کشور .

۲۸٫ مأموران گمرک بازرگان در تازه ترین عملیات مبارزه با قاچاق انسان موفق شدند یک پیرزن و یک پیر مرد را از داخل یک تریلر چادری کشف کنند.

۲۹٫ مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران با حضور در ستاد نظارت گمرکات خراسان رضوی ضمن بازديد از مراحل اجرايی رويه صادرات، از نزديك به بررسی مشكالت و چالش های مراجعان و صادركنندگان در اين گمركات پرداخت.

۳۰٫ ترخیص هوشمند بیش از ۵۸ هزار خودرو وارداتی از گمرک. از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۸ هزار و ۶۳۷ دستگاه انواع خودرو به ارزش یک میلیارد و ۵۵۹ میلیون دلار وارد کشور شده است.

 

مجله-گمرک-شماره-839 - 840 -نشریه-گمرک-ایران- 839 -ترخیص-کالا- 840 -خبر-گمرک-اخبار-ترخیص-کالا و گمرک 839 840

مجله-گمرک-شماره-۸۳۹ – ۸۴۰ -نشریه-گمرک-ایران- ۸۳۹ -ترخیص-کالا- ۸۴۰ -خبر-گمرک-اخبار-ترخیص-کالا و گمرک ۸۳۹ ۸۴۰