مجله گمرک شماره 819-820 نشریه گمرک 819 - 820 جمهوری اسلامی ایران

مجله گمرک شماره ۸۱۹-۸۲۰ ( نشریه گمرک جمهوری اسلامی ایران  ۸۱۹ – ۸۲۰ )

در این شماره از مجله گمرک جمهوری اسلامی اهم مطالب از جمله hamta ترخیص کالا و ترخیص کالا از گمرک به شرح زیر می باشد. ( نشریه گمرک شماره ۸۲۰-۸۱۹ )

  1. توافق گمرک و سازمان انرژی اتمی برای بومی سازی تولید ایکس ری کانتینری در کشور –  گمرک ایران و سازمان انرژی اتمی در مورد بومی سازی و تولید دستگاه های ایکسری کانتینری نسل پیشرفته در داخل کشور به توافق رسیدند.
  2. شرایط و ضوابط اجرای پروژه های گمرکی در سال ۹۶ – رئیس کل گمرک ایران با ابلاغ برنامه عملیاتی این سازمان در سال ۹۶ دفاتر ستادی، ادارات کل و گمرکات  اجرایی، طی دستور العملی شرایط و ضوابط انجام پروژه های گمرکی به خصوص فعالیت های مرتبط با پروژه توسعه گمرک الکترونیکی و یکپارچه با تمرکز بر پنجره واحد تجارت فرامرزی را تبیین کرد.
  3. اقدام مشترک گمرک و بانک ملی
  4. نحوه ثبت وکالت نامه در سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی
  5. چگونگی انجام تشریفات صادرات انواع رنگ صنعتی و ساختمانی – دفتر صادرات گمرک ایران با صدور بخشنامه ای چگونگی انجام تشریفات صادرات انواع رنگ صنعتی و ساختمانی را اعلام کرد.
  6. برگزاری ششمین دوره بررسی جهانی کمک به امور تجاری – سازمان جهانی گمرک همواره در نشست های دورهای بررسی جهانی کمک به تجارت و امور تجاری که هر دو سال یکبار در سازمان جهانی تجارت مستقر در ژنو برگزار میشود شرکت می کند. ششمین دوره این نشست ها از ۱۱ تا ۱۳ جولای ۲۰۱۷ برگزار شد و بیش از یک هزار و پانصد شرکت کننده در ۵۵ جلسه در آن شرکت کردند.
  7. امضای یادداشت تفاهم همکاری بین سازمان جهانی گمرک و سازمان حمل و نقل بین المللی ریلی
  8. برگزاری کنفرانس جهانی WCO در زمینه ترانزیت – سازمان جهانی گمرک روزهای ۱۰ و  ۱۱ جوالی، میزبان اولین کنفرانس جهانی خود در زمینه ترانزیت با هدف بحث و تبادل نظر اعضا برای افزایش کارایی رویه ترانزیت و بهبود دستور العمل های ترانزیت منتشر شده در ۲۰۱۷ بود.
  9. تاکید WCO و WTO بر اجرای موافقتنامه تسهیل تجارت – در حاشیه برگزاری ششمین نشست کمک به تجارت و امور تجاری که از ۱۱ لغایت ۱۳ جوالی ۲۰۱۷ در سازمان جهانی تجارت در ژنو برگزار شد، کونیو میکوریا دبیرکل سازمان جهانی گمرک با روبرتو آزدو رئیس سازمان جهانی تجارت درباره موضوعات مورد توجه دو طرف و اجرای موافقتنامه تسهیل تجارت WTO بحث و تبادل نظر کردند.
  10. تجارت خارجی ایران با شش درصد رشد به حدود ۳۰ میلیارد دلار رسید – مجموع صادرات و واردات ایران در ۴ ماهه نخست سال جاری به ۲۹ میلیارد و ۲۷۲ میلیون دلار رسید که این رقم ۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال ۱۳۹۵ است. میزان تجارت خارجی ایران در سال گذشته ۲۷ میلیارد و ۶۳۵ میلیون دلار بود
  11. معاون اتاق بازرگانی ایران: گمرک در زمینه روان سازی تجارت گام های بلندی برداشته است – معاون فنی و خدمات بازرگانی اتاق بازرگانی گفت: راه اندازی پنجره واحد و سامانه جامع گمرکی، نصب و استقرار تجهیزات و امکانات کنترلی در مبادی واردات و صادرات و ترخیص کالا گمرکات و اصلاح قانون امور گمرکی همه بیانگر پیشرفت و تحول رو به جلوی گمرک است. اظهارنامه گمرکی تلفن همراه