حمل و ترخیص کالا از گمرک , مانیفست در حمل و نقل بین المللی

حمل و ترخیص کالا از گمرک و مانیفست در حمل و نقل بین المللی

فهرست کل بار در فرآیند ترخیص کالا

Cargo Manifest

فهرستی است از کالا شامل بار ( محموله ) که در یک وسیله ی نقلیه یا یک واحد نقلیه حمل کننده کالا می شود. این فهرست که شامل مشخصات تجاری کالا، مانند: شماره های سند حمل، فرستنده ها، گیرنده ها، علائم و شماره ها، تعداد و نوع بسته ها، شرح و مقدار کالا است، در ترخیص کالا از گمرک مورد اشاره قرار می گیرد و یا ممکن است  به جای اظهارنامه به کار رود. نمونه هایی از فهرست کل بار یا مانیفست بار عبارتند از : فهرست کل بار هواپیما ، فهرست کل بار  یا مانیفست کشتی ، فهرست کل کالا و “راه نامه”. شرکت ترخیص کالا

در فهرست کل بار – مانیفست مشخصات هر بار شامل :

  • شماره بارنامه
  • نوع بسته بندی، ابعاد بسته ها
  • علائم شماره ها
  • تعداد کالا
  • وزن با ظرف کالا
  • و نوع کالا به طور اجمال طبق بارنامه
  • محل بارگیری کالا
  • محل نگهداری در وسیله حمل کننده کالا
  • محل تخلیه کالا

و سایر اطلاعات از این دست نوشته می شود.

فهرست کل بار | حمل و ترخیص | حمل و نقل | حمل کننده | مانیفست بار , https://tarkhiskara.com

فهرست کل بار | حمل و ترخیص | حمل و نقل | حمل کننده | مانیفست بار | ترخیص کار گمرک

حمل کننده کالا

Carrier

شخصی است در عمل حمل و نقل کالا که تصدی یا مسئولیت تدارک وسایط نقلیه را عهده دار است. ترخیص از گمرک

محفظه ی کانتینر در حمل و ترخیص کالا

Container

یک نوع وسیله ی حمل و نقل (محفظه با امکان بالا بردن) مخزن قابل حرکت یا سایر سازه های مشابه می باشد که تماما یا تا اندازه ای مسدود شده که محفظه ای برای جا دادن کالا تشکیل دهد. با دوام و محکم بوده و برای استفاده ی مکرر مناسب می باشد و به ویژه برای تسهیل حمل کالا توسط یک یا چند وسیله ی حمل بدون بارگیری مجدد در این میان طراحی شده باشد. برای جا به جایی سریع به ویژه هنگامی که از یک وسیله ی حمل به وسیله ی حمل دیگر انتقال می یابد، طراحی شده باشد. برای تسهیل در پر یا خالی کردن طراحی شده باشد. گنجایش داخلی آن دست کم یک متر مربع یا بیش تر باشد. ترخیص گمرک

ورود به وسیله ی نقلیه و بازرسی آن در گمرک

Boarding and Search of Means of Transport

 

عملیاتی است که به موجب آن  وسیله ی نقلیه برای منظورهای زیر توسط گمرک مورد بازدید قرار می گیرد:

الف) جمع آوری اطلاعات از مسئول وسیله ی نقلیه و بررسی اسناد بازرگانی و حمل و نقل و سایر اسناد مربوط به وسیله ی نقلیه، بار، انبارها، خدمه و مسافرین.

ب) بازرسی، بررسی و جست و جوی وسیله ی نقلیه

 

شرکت بازرگانی واردات و صادرات

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و وارداتترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  واردات کالا از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا  واردات از چین و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان شرکت بازرگانی و ترخیص کارا می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید :

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

 

لوازم مربوط به خدمه

Crew’s Effects

اقلام مورد استفاده ی روزانه و سایر وسایل متعلق به خدمه که در وسایط نقلیه حمل می شود و ممکن است لازم باشد به گمرک اظهار شود.

تردد داخلی و حمل و نقل داخلی

Internal Traffic

عبارت است از ترابری اشخاص سوار شده یا کالا های بارگیری شده در قلمرو گمرکی برای پیاده شدن یا تخلیه در همان قلمرو گمرکی.

واژه ” حمل و نقل داخلی ” با همین مفهوم به کار می رود.

وسیله حمل به موجب رویه ورود موقت ممکن است در تردد داخلی، آن گونه که در عهدنامه گمرکی سال ۱۹۷۲ راجع به محفظه ها و عهدنامه استانبول پیش بینی شده استفاده می شود. شرکت ترخیص کالا

حمل و ترخیص کالا

حمل و نقل یا تردد داخلی مربوط به اموری از جابه جایی کالا یا مسافر است، که اصولا در داخل قلمرو گمرکی ( نه خارج از قلمرو گمرکی ) روزانه به طور معمول و مرتب در جریان است ؛ البته ممکن است در این جا به جایی وسیله حمل ورودی تحت عنوان « ورود موقت » که اجازه داده شده برای حمل و نقل داخلی مورد استفاده قرار گیرند، به عنوان وسیله حمل و نقل ( نه وسایط نقلیه ) به کار رود.
ممکن است در مواردی که جابه جایی کالا در داخل با وسایط نقلیه داخلی نیاز کشور را برآورده نکنند ، طبق تصویب دولت اجازه ورود موقت وسایط نقلیه خارجی برای کمک به ناوگان حمل و نقل داخلی صادر شود، در این صورت بين وسایط نقلیه مشمول مقررات ورود موقت و جابه جایی کالا در داخل قلمرو گمرکی مشمول مقررات حمل و نقل داخلی است.ترخیص کار
حمل و نقل داخلی را نباید با معادل این واژه که در واژه نامه های قبلی سازمان جهانی گمرک برای ” کابوتاژ ” استفاده می شد معادل دانست، بلکه ” کابوتاژ ” به عنوان یک رویه گمرکی در این مجموعه که در حال حاضر آخرین نسخه واژه نامه ای است که برای استفاده ترجمه و در اختیار گذاشته شده به طور جداگانه تعریف شده است، که در جای خود مطالعه و به آن پرداخته شده است.

 

انتقال کالا – از یک وسیله حمل کالا به یک وسیله حمل دیگر 

Transshipment

رویه گمرک است که به موجب آن کالا ها تحت نظارت گمرک از وسیله نقلیه وارداتی به وسیله نقلیه خروجی داخل منطقه یک اداره گمرک که هم برای واردات کالا و هم برای صادرات کالا اختصاص دارد انتقال داده می شوند.

شرکت بازرگانی ترخیص کالا ی ترخیص کارا در تمامی حوزه ها به ارائه خدمات ترخیص کالا ، صادرات و واردات و ترخیص کالا از گمرک به تمامی تجار و بازرگانان می پردازد. شما می توانید برای انجام مراحل ثبت سفارش کالا از چین و ترخیص کالا از چین ، واردات از ترکیه ، و سایر کشور ها به شرکت ترخیص کالا ” شرکت بازرگانی و ترخیص کارا مراجعه کنید. همچنین می توانید با استفاده از اپ تاجریار قادر خواهید بود تمامی محاسبات را انجام داده و از جدیدترین تعرفه ها و بخشنامه ها مطلع شوید.

واحد حمل و نقل کالا

Transport Unit

هرگونه وسیله حمل و نقل کالا مناسب برای عملیات ترانزیت گمرکی یا تحت لاک و مهر گمرک است.

  • عبارت واحد حمل و نقل یعنی:
    1. محفظه های دارای حجم داخلی یک متر مکعب یا بیش تر شامل سازه های قابل پیاده شدن
    2. وسایل نقلیه جاده ای شامل یدک کش ها و نیمه یدک کش ها
    3. انواع واگن های راه آهن
    4. کشتی های سبک، لنج ها و سایر کشتی ها
    5. هواپیماها
  • تاییدیه واحد های حمل و نقل برای حمل کالای تحت لاک و مهر گمرک بر اساس اسناد مختلف بین المللی از قبیل عهدنامه ۱۹۷۴ کیوتو و عهدنامه گمرکی ۱۹۷۲ راجع به محفظه ها و عهدنامه گمرکی سال ۱۹۷۵ راجع به حمل و نقل بین المللی کالا تحت پوشش دفترچه تیر ( کارنه تیر ) است.