ترخیص کالا از گمرک بندر انزلی

در سراسر کشور ایران گمرک های مختلفی وجود دارد که در امر واردات و صادرات و ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت بسیار فعال می باشند. گمرک بندر انزلی بزرگ ترین و فعال ترین گمرک شمال کشور در حاشیه جنوبی دریای خزر می باشد. این گمرک به دلیل موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به بنادر مهم روسیه، ترکمنستان و آذربایجان از اهمیت خاصی برخوردار است. ترخیص کالا از گمرک بندر انزلی با توجه به مشخصه های این بندر و حجم بار وارد شده توسط شرکت های بازرگانی واردات و صادرات کشورهای همسایه، از اهمیت فراوانی برخوردار می باشد.

ترخیص کالا از گمرک بندر انزلی

گمرک بندر انزلی بیش تر گمرک فله ای می باشد و بر اساس آخرین آمار به دست آمده از گمرک جمهوری اسلامی ایران در پنج ماه نخست سال ۱۳۹۵ بیش از ۱۱۵ میلیون تن واردات کالا به این گمرک صورت گرفته است که از لحاظ ارزش معادل بیش از ۷۶۰ میلیون دلار می باشد.

این حجم واردات کالا به گمرک بندر انزلی سبب شده تا در این بازه زمانی گمرک انزلی رتبه سوم (از لحاظ حجم واردات) را در میان گمرکات ایران داشته باشد. به عبارتی ۹ درصد حجم واردات و ترخیص کالا از بندر انزلی صورت گرفته است. از مزایای گمرک بندر انزلی می توان به فاصله ۳۵ کیلومتری آن تا فرودگاه بین المللی و دسترسی های زمینی به سایر استان های کشور اشاره کرد. همچنین این بندر به بزرگ ترین ذخایر نفت و گاز دریای خزر بسیار نزدیک بوده که خود امتیاز ویژه ای برای این بندر محسوب می شود.

ترخیص کار ان و حق العمل کار گمرکی شرکت بازرگانی ترخیص کارا که در این گمرک فعالیت می کنند به امور ترخیص اشراف کامل داشته و کالاها را در کم ترین زمان و بهترین کیفیت ترخیص نموده و در اختیار صاحب کالا قرار می دهند. مساحت این بندر ۱۴ هزار و ۲۰۰ متر مربع بوده و مجهز به انبار مسقف برای کالاهای فله و غلات، انبار هانگار برای محموله های جنرال کارگو غلات، انبار کانتینری TEU و انبار روباز برای محموله های جنرال کارگو می باشد که در مجموع مساحت این انبارها ۲۲ هزار و ۱۵۱ مترمربع می باشد.

ترخیص کار گمرک بندر انزلی

بندر انزلی دارای ۱۰ اسکله به عمق ۵٫۵ متر بوده که برای کاربری های گوناگون همانند آهن آلات، کانتینری، چوب، مواد نفتی و خدمات بازرگانی طراحی شده اند. همان گونه که بیان شد، نزدیک بودن گمرک انزلی به بنادر روسیه باعث شده تا بیش ترین میزان واردات کالا به گمرک بندر انزلی از روسیه باشد. بر اساس آمار ارائه شده از گمرک در نیمه نخست سال ۱۳۹۵ بیش ترین میزان واردات و ترخیص کالا در گمرک انزلی از روسیه بوده است به صورتی که ۳۹ درصد واردات (از لحاظ حجمی) معادل ۶۳ درصد ارزش دلاری واردات به این گمرک از روسیه صورت گرفته است.

جالب است بدانیم که در گمرک انزلی پس از روسیه، بیش ترین میزان واردات از امارات متحده عربی بوده است که ۱۹ درصد حجم واردات و ترخیص کالا از گمرک بندر انزلی از امارات صورت گرفته است که از لحاظ ارزش دلاری معادل ۳۵ درصد می باشد. شرکت  ترخیص کارا به صورت حرفه ای به ترخیص کالا از گمرک بندر انزلی مبادرت نموده و توسط ترخیص کار و کارگزار گمرکی و خبره خود تشریفات گمرکی را جهت ترخیص کالا به سرانجام می رساند. از آن جا که امور ترخیص یک تخصص حرفه ای می باشد به تجار و شرکت های تولیدی و شرکت های بازرگانی صادرات و واردات پیشنهاد می شود که امور ترخیص کالا را به دست ترخیص کاران این شرکت بسپارند تا روند واردات و ترخیص به نحو احسن صورت پذیرد. همچنین تجار با دریافت مشاوره بازرگانی از متخصصین شرکت بازرگانی کارا در زمینه ی صادرات و واردات می توانند با اطمینان بیش تری فعالیت های خود را انجام دهند.

شرکت بازرگانی ترخیص کارا با تجارب و سوابق موفق خود در ضمینه ترخیص کالا از گمرک بندر انزلی به عنوان ترخیص کار گمرک بندر انزلی آماده ارائه خدمات به یکایک تولید کنندگان و تجار کشور عزیزمان می باشد. ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت

ترخیص از گمرک انزلی توسط شرکت ترخیص کارا با توجه به ارائه اطلاعات به روز گمرکی خارجی انجام می گردد.

این بندر جایی برای ورود کالاهای اروپایی و حرکت کشتی ها از روسیه است که اوج کار آن به قرن سیزدهم هجری برمی گردد از زمان صفویه گمرک بندرانزلی بیش از ۳۰۰ سال می باشد بندر انزلی در استان گیلان قراردارد مرز این گمرک به عنوان بزرگترین بندر شمال ایران  می باشد بعد از بندر امام خمینی و بندر شهید رجایی بزرگترین بندر ایران از نظر تخلیه و بارگیری می باشد

گمرک بندر انزلی از معافیت ۲۰ ساله گمرکی برخوردار است گمرک بندر انزلی از معافیت هایی همچون معافیت های مالیاتی، معافیت های گمرکی و ارزش افزوده برخوردار است این بندر بخاطر موقعیت جغرافیایی که دارد از موقعیت ترانزیتی خوبی برخوردار است.

واردات محصولات نباتی، مواد معدنی و سیمان، محصولات صنایع غذایی و محصولات صنایع پلاستیک و صادرات آهن آلات چوب و تخته، محصولات شیمیایی و ماشین آلات صنعتی انجام می‌شود انجام تمامی امور گمرکی از صفر تا صد از ثبت سفارش و تخصیص ارز و حمل کالا تا وارد شدن کالا به بندر و ترخیص آن را می توانید با مشورت با متخصصان کارآمد ما به بهترین نحو با صرفه جویی در هزینه و زمان می توانید انجام دهید جهت انجام مشاوره رایگان با مشاوران ما می توانید با شماره های دفتر مرکزی تماس گرفته و از اطلاعات به روز کارشناسان ما بهره مند شوید ترخیص کارا همواره پشتیبان تجار و وارد کنندگان عزیز می باشد.