سایت همتا و سامانه همتا ( hamta ) اظهارنامه گمرکی تلفن همراه

در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی در خصوص سامانه همتا و سایت همتا ( hamta ) و اظهارنامه گمرکی تلفن همراه ارائه دهیم تا در امر ترخیص و ترخیص کالا از گمرک توسط ترخیص کار با دانش کافی عمل کنید.

hamta.سامانه همتا

hamta | سامانه همتا | سایت همتا | اظهارنامه گمرکی تلفن همراه | ترخیص کالا | ترخیص کار گمرک

تعریف سامانه همتا | سایت همتا | hamta :

سامانه هوشمندی است برای اجرای طرح رجیستری است و در مجموعه سامانه جامع تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت ( صمت ) است که برای مشخص کردن قاچاقی نبودن موبایل طراحی شده است. سامانه همتا همان اظهارنامه گمرکی تلفن همراه می باشد. پس از اینکه تلفن همراه توسط شرکت ترخیص کالا و ترخیص کار گمرک به کشور وارد شد باید اظهارنامه گمرکی تلفن همراه برای آن انجام شود. شرکت بازرگانی و ترخیص کارا با کادری مجرب از ترخیص کار های خود توانسته پیچیدگی های ترخیص کالا از گمرک را حل کرده و به تجار و بازرگانان یاری رساند.

سامانه همتا از کاربردی ترین سیستم هایی است که در ایران طراحی و ساخته شده است و برای هدف خاصی طراحی شده است. در این مقاله قصد این را داریم تا توضیحاتی در خصوص سامانه همتا ( hamta ) اظهارنامه گمرکی تلفن همراه و هدف از طراحی سامانه همتا ارائه دهیم. ترخیص کار

در سال ۱۳۹۶ صحبت هایی در مورد طرحی برای اجرای رجیستری گوشی های موبایل در ایران به گوش می رسید. این طرح که د دهه ۸۰ با شکست رو به رو شده بود، دوباره از سر گرفته شد.

این بار بسیاری از فعالان حوزه گوشی و تلفن همراه و مردم اجرا طرح همتا را جدی نگرفتند، اما دولت ۱۲ام نشان داد که در این تصمیم خود بسیار جدی است و قصد دارد به هر شکلی، در برابر قاچاق تلفن همراه به ایران ایستادگی کند.

مرجله اول اجرای این طرح در پاییز سال ۱۳۹۶ و بصورت محدود و آن هم برای چند مارک خاص گوشی موبایل اجرا شد و طرف مدت شش ماه بسیاری از برند های گوشی موبایل شامل این طرح شدند. در در آخر در ۲/۱ سال ۹۷ دولت اعلام کرد که تمامی گوشی ها از هر نوع برند شامل طرح رجیستری تلفن همراه می شوند در صورت عدم ثبت تلفن همراه در سایت همتا ، گوشی فعال نخواهد شد.

سامانه همتا و اظهارنامه گمرکی تلفن همراه ( ترخیص موبایل از گمرک ) چیست؟

همانطور که می دانیم سایت همتا سامانه ای برای ثبت کردن اطلاعات تلفن همراه می باشد. دسترسی به سایت hamta از راه وب سایت همتا ، کد USSD ، اپ و پیامک امکان پذیر است. برای دسترسی به همه توانایی ها و ویژگی های سامانه همتا ، از راه وب سایت در آن ثبت نام کنید. ثبت نام در این سامانه به وارد کردن شماره تلفن همراه امکان پذیر می باشد. برای ثبت نام در سامانه اظهارنامه گمرکی تلفن همراه به صفحه ثبت نام آن مراجعه فرمایید.

سامانه همتا در حالت معمول و بدون هیچگونه ثبت نامی دارای دو ویژگی اصلی می باشد. ویژگی اصلی آنکه استعلام وضعیت رجیستری و غیره تلفن همراه است و ویژگی دوم در رابطه با فعال سازی گوشی های جدیدی می باشد که خریداری شده اند و باید برای رجیستری در سایت همتا ثبت نام کنند در ادامه با کاربردها و هدف از طراحی این سامانه با ما همراه باشید.

سامانه همتا hamta  یا سایت همتا چه کاربردی دارد و هدف از طراحی سامانه همتا چیست ؟

سامانه همتا سامانه ای است که برای ثبت تلفن همراه و اجرای طرح رجیستری گوشی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت ( صمت ) طراحی شده است. و بصورت کلی هم هدف از ساخت یک چنین سیستمی رجیستر کردن موبایل ها می باشد. نحوه و مراحل استفاده از سامانه همتا به طرق مختلفی می باشد که عبارت اند از: اپ همتا ، وبسایت همتا ، کد USSD و ارسال پیامک برای سامانه. <– ترخیص کالا از گمرک

اگر بخواهیم که از سایت همتا و سامانه همتا ( hamta ) استفاده کنیم باید به چه ملزوماتی را رعایت کنیم؟

رجیستر کردن گوشی و ثبت تلفن همراه در سامانه همتا همانند دیگر کارها به یک سری قوانین و اصول نیاز دارد که باید قبل از ورود به آن آنها را رعایت کنیم و مورد توجه قرار دهیم.

نکات مهمی که در رجیستر تلفن همراه باید مد نظر قرار دهیم

۱- اول کار شما باید بروی پک بسته بندی گوشی و تلفن همراه خود برچسب و لیبل رجیستری را بیابید تا نسبت به قاچاقی نبودن تلفن همراه خود مطمئن شوید. شرکت ترخیص کالا

۲- در مرحله دوم باید کد IMEI گوشی خود را با فرستادن پیامک استعلام بگیرید. IMEI کد شناسه بین المللی و جهانی تجهیزات تلفن همراه می باشد.

۳- برای استعلام کردن کد IMEI باید آن را بدون هیچ تغییری به شماره ۷۷۷۷ پیامک کنید. همچنین میتوانید با شماره گیری کد *۷۷۷۷# در گوشی خود موبایل را استعلام کنید.

۴- بعد از اینکه کد را ارسال کردید حالا برای شما پیامی می آید که اطلاعات کامل و مدل موبایل شما را می دهد. بهترین کار این است که تمامی اطلاعاتی دریافتی از ۷۷۷۷ را با اطلاعات گوشی همراه خود چک کرده تا نسبت به آن اطمینان پیدا کنید. ترخیص کالا

چگونه در سامانه همتا hamta ثبت نام کنیم ؟ مراحل ثبت گوشی در سایت همتا

قبل از اینکه به سایت hamta مراجعه کنید حتما باید مراحل قبلی را انجام دهید تا در حین انجام باقی کارها به مشکل برنخورید. حال راه های مختلف برای رجیستر کردن تلفن همراه را توضیح می دهیم.

شرکت بازرگانی واردات و صادرات و ترخیص کالا از گمرک توسط ترخیص کار

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا در سامانه جامع تجارت تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و وارداتترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  واردات کالا از چین ترخیص کالا از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا  واردات از چین و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان شرکت بازرگانی و ترخیص کارا می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید :

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

سامانه همتا رجیستری

سامانه همتا رجیستری | ترخیص کار گمرک | ترخیص کالا از گمرک | اظهارنامه گمرکی تلفن همراه |شرکت ترخیص کالا

رجیستر کردن گوشی با USSD

یکی از راحت تربن و بی دردسر ترین راه ها برای رجیستر کردن موبایل در زمان ترخیص کالا از گمرک استفاده از کد USSD می باشد. علت این گغته هم آن است که شما ممکن است همیشه به اینترنت دسترسی نداشته باشید. ولی برای استفاده از USSD نیازی به اینترنت ندارید. برای شروع رجیستر کردن موبایل ابتدا کد دستوری #۷۷۷* را شماره گیری می کنیم تا سامانه همتا اجرا شود. در مرحله بعد عددی که مربوط به فعال سازی گوشی است را وارد و گزینه ارسال را می زنیم. در قدم بعدی باید کد ۱۵ رقمی IMEI گوشی خود را وارد و گزینه ارسال را بزنید. در صفحه بعدی شماره تلفن خود را وارد می کنید. در اخرین مرحله هم با وارد کردن کد فعال سازی گزینه ارسال را می زنیم. با انجام دادن تمامی این فرایند حدود نصف کار را انجام داده اید و فقط لازم است تا عدد ۱ را در صفحه جدیدی که برایتان باز می شود وارد کنید. با درج عدد ۱ در سامانه همتا ، موبایل شما در سامانه همتا ثبت می شود. و دیگر مشکلی در فرایند کالای ترخیص شده و اظهارنامه گمرکی تلفن همراه وجود ندارد.

طریقه رجیستر کردن موبایل در اپلیکیشن سامانه همتا

اگر شما هم در استفاده از اپ نسبت به دیگر روش ها راحت ترید، اپ سامانه همتا می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. نحوه رجیستر کردن موبایل در این اپ بسیار راحت است. تنها لازم است که شما که تمامی فرایند رجیستر کردن را مطابق با توضیحات و راهنمایی هایی که اپ سامانه همتا در اختیار شما می گذارد انجام دهید. در ابتدای کار کلیک فعال سازی گوشی را بفشارید و سپس طبق الویت شماره تلفن همراه ، کد IMEI گوشی و کد فعال سازی را در اپ همتا وارد کنید و بروی گزینه فعال سازی کلیک کنید. اپ سامانه همتا در دو نسخه IOS و Android قابل دانلود و نصب می باشد.

طریقه رجیستر کردن با وبسایت سامانه همتا بعد از ترخیص کالا

در شروع کار باید اول به سایت همتا مراجعه کنید و وارد فیلد فعال سازی شوید. در سایت همتا هم مثل اپ همتا باید مراحل را گذراند و اقدام به فعال سازی موبایل کنید.

سایت همتا

سایت همتا | ترخیص کالا | ترخیص کالا از گمرک | اظهارنامه گمرکی تلفن همراه |واردات و صادرات

نکاتی مهم در خصوص رجیستر کردن موبایل و اظهارنامه گمرکی تلفن همراه در شرایط مختلف بعد از ترخیص کالا از گمرک

اگر موبایل دو سیم کارته باشد چگونه می توان هر دو سیم کارت را رجیستر کرد ؟

طبق گفته کمیته رجیستری تلفم همراه اگر موبایل شما قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت دارد. شما می توانید نسبت به فعال سازی یکی از سیم کارت های تلفن خود اقدام کنید و سیم کارت دوم شما هم به صورت اتوماتیک و خودکار فعال می شود.

در طرح رجیستری چگونه می توانیم مالکیت تلفن همراه خود را انتقال دهیم ؟

طرح انتقال مالکیت و عدم بروز مشکل برای رجیستری از مسائل مهم در این حوزه می باشد. در حالت کلی اگر سیم کارتی که با آن تلفن خود را رجیستر کرده اید باید حتما با استفاده از سامانه hamta مالکیت آن را هم تغیییر دهید. برای انجام دادن این انتقال میتوان از سه روش استفاده کرد. ولی راحت ترین راه برای این کار این است که از #۷۷۷۷* استفاده کنید. پس از شماره گیری کد دستوری می توانید بروی گزینه انتقال مالکیت کلیک کنید . بعد از وارد کردن شماره تلفنی که موبایل با آن رجیستر شده اس، پسوورد سامانه همتا سیم کارت قبلی را وارد می کنید. در قذم بعدی هم اقدام به وارد کردن IMEI می کنیم و گزینه ارسال را می زنیم.پس از آنکه تمامی مراحل بالا را انجام دادید سمانه همتا ( اظهارنامه گمرکی تلفن همراه ) از شما شماره تلفن همراه جدیدتان را می خواهد. بعد از انجام این مراحل پیامی در خصوص تغییر شماره تلفن و موفقیت آمیز بودن فرایند برای شما ارسال می شود. ترخیص کالا

شرکت بازرگانی و ترخیص کارا  قادر به انجام تمامی مراحل ترخیص کالا و واردات و صادارت و نحوه ترخیص کالا از گمرک مثل ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت ،هزینه ترخیص کالا از گمرک ، انیارداری و … را در کمترین زمان و با حداقل هزینه برای تجار و بازرگانان است. شرکت ترخیص ترخیص کارا ( شرکت ترخیص کالا ) با داشتن نمایندگی در کشورهای مختلف همچون چین ، ترکیه و اروپا قادر است تا کار خرید و ترخیص را همچون خرید از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از ایتالیا ، واردات از آلمان ، واردات از چین و ترخیص کالا از چین.

شما می توانید دیگر مطالب مرتبط با ترخیص کالا و ترخیص کار را از اینجا مشاهده کنید : ترخیص کالا از گمرک بندرعباس ، ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت

کمیته اجرای طرح رجیستری تلفن همراه اعلام کرد: مسافر هایی که در زمان ورود به ایران، نتوانسته اند اظهارنامه گمرکی تلفن همراه خود ثبت کنند، می توانند برای پرداخت حقوق گمرکی خود به سایت گمرک مراجعه کنند تا فرایند پرداختی حقوق گمرکی تلفن همراه و تلفن های ترخیص شده را انجام دهند.

طبق تصمیم گمرک جمهوری اسلامی ایران، مسافر ها تنها سی روز پس از ورود به ایران زمان دارند که از طریقه سامانه گمرک اظهارنامه گمرکی تلفن همراه خود را ثبت کنند تا بعد از آن به سایت سامانه همتا ارسال شود.

اشخاصی که از این راه حقوق گمرکی خود را پرداخت می کنند، بایستی که شناسه پرداختی گمرکی و کد پیگیری را تا زمانی که نسبت به فرایند مطمئن شوند، نگه دارند.

پس از آنکه اظهارنامه گمرکی تلفن همراه در سامانه گمرک درچ شد، گمرک جمهوری اسلامی ایران اطلاعات را وارسی می کند و اگر که مشکلی نبود، این اطلاعات را به سامانه همتا hamta ارسال می کند. توجه شود که اگر اطلاعات غلط باشد علاوه بر اینکه شناسه تلفن همراه ثبت نمی شود، تمامی هزینه های پرداخت شده نیز برگردانده نمی شود.

انتقال اطلاعات از سامانه گمرک به سامانه همتا ممکن است مدتی طول بکشد و تلفن همراه به محض ثبت اظهارنامه گمرکی تلفن همراه و ارسال آن به سایت همتا، در سایت ثبت نشود.

شرکت بازرگانی و ترخیص کارا با تجربه فراوانی که در زمینه ترخیص کالا از گمرک ، ترخیص کالا و ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت دارد قادر است تا تمامی مراحل ترخیص موبایل و ثبت اظهارنامه گمرکی تلفن همراه را توسط کادر ترخیص کار مجرب خود در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه انجام دهد.

قابل توجه تمامی مسافرین گرامی و متقاضیان ثبت اطلاعات تلفن همراه مسافری:

فایل جدید حاوی اطلاعات ثبت شده گوشی های تلفن همراه مسافری در سامانه گمرک از تاریخ ۹۷/۱۰/۰۱ تا تاریخ ۹۷/۱۰/۰۵ ساعت ۷ صبح از گمرک ایران به وزارت صنعت معدن و تجارت ( همتا ) ارسال شد.

نحوه رجیستری و اظهارنامه گمرکی تلفن همراه در سامانه همتا hamta

با اجرایی شدن طرح رجیستری تلفن همراه  برای تلفن های همراه مسافران و ثبت آنها در سایت همتا طرحی اجرا شد که افرادی که به عنوان مسافر به ایران سفر می کنند و قصد دارند تا بیشتر از ۳۰ روز در کشورمان ایران اقامت داشته باشند باید گوشی های تلفن همراه خود را در سامانه همتا ثبت نمایند. این فرایند ثبت نام برای گوشی هایی که از گمرک توسط ترخیص کار گمرک ترخیص می شود نیز لازج الاجرا می باشد. در این مرحله عوارض گمرکی بر اساس مدل گوشی و قیمتی که برای آن در نظر گرفته شده پرداخت می شود.

تمامی افراد که به ایران مسافرت می کنند و قصد اقامت بیش از سی روز را دارند و یا گوشی های که از گمرک ترخیص می شوند و ترخیص کالا ی آنها توسط شرکت ترخیص کالا صورت می گیرد نیز باید اطلاعات خود را در این سامانه ثبت نمایند. در صورتی مدت زمان اعلام شده یعنی همان ۳۰ روز بگذرد و شخص و یا شرکت گوشی را رجیستری نکند دسترسی تلفن همراه به شبکه مخابرات کشور ایران قطع می شود و دیگر قادر به تماس و یا استفاده از دیگر خدمات مخابرات و اپراتور ها نخواهد بود.

انتقال مالکیت گوشی تلفن همراه در سامانه همتا Hamta

همانگونه که در مطالب قبلی گفته شد. شما با ثبت نام و رجیستری تلفن همراه خود در سامانه همتا عملا ارتباط بین گوشی و سیمکارت خود را فعال می کنید. لذا ممکن است این سوال به ذهن شما خطور کند که در صورت تغییر سیمکارت چه اتفاقی برای رجیستری شما می افتد؟ برای مثال فرض کنید که میخواهید تلفن همراه خود را میخواهید به شخص دیگری بفروشید. در این شرایط باید مالکیت تلفن هوشمند خود را تغییر دهید. ما در ادامه مراحل تغییر مالکیت را برای شما بصورت قدم به قدم بهمراه عکس از محیط برنامه توضیح داده ایم:

شرکت بازرگانی واردات و صادرات کارا

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و واردات ” ترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و رجیستری تلفن همراه … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین در سامانه جامع تجارت ،  واردات کالا از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا  واردات از چین , صادرات به عراق و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان ما می توانید از طریق شماره های زیر اقدام نمایید:

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

  • توجه فرمایید که طبق اطلاعیه ای که از طرف سامانه همتا منتشر شده است، کاربران برای جا به جا نمودن سیم کارت های خود در گوشی نیازی به انتقال دادن مالکیت ندارند و فقط در شرایطی این موضوع مهم است که گوشی موبایل خود را به شخص دیگری بفروشید.

در مرحله اول برای انتقال مالکیت در سامانه همتا در صفحه شماره گیری موبایل خود کد دستوری #۷۷۷۷* را وارد و شماره گیری نمایید.

سامانه همتا - همتا - رجیستری

در مرحله بعد مورد ۳ یعنی انتقال مالکیت را انتخاب می کنند.

سامانه همتا - همتا - رجیستری

در این مرحله شما کد IME دستگاه هایی که با سیم کارت شما فعال و رجیستری شده اند را مشاهده می کنید. این دستگاه های موبایل تحت مالکیت شما هستند. برای انتقال مالکیت باید کد IME دستگاه مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

در این مرحله شماره موبایل شخصی را که می خواهید تلفن همراه به مالکیت او درآید را وارد نمایید و آن را ارسال کنید. سپس در مرحله بعد آن را تایید میکنید.

سامانه همتا - همتا - رجیستری

بعد مدت زمانی پیامکی برای شما ارسال می شود که نشان از تایید فرایند طی شده دارد. در این پیامک کد فعال سازی برای مالک جدید موبایل ارسال شده است تا بتواند با طی نمودن فعال سازی و رجیستری موبایل خود در سامانه همتا فرایند انتقال را به آخر برساند.

سامانه همتا - همتا - رجیستری